Nadšenie je pre nás viac ako skúsenosti
Ako a prečo ste sa rozhodli značky Easy Wine &Easy Beer rozširovať cez franšízy?
Zakladatelia konceptov Easy Wine a Easy Beer sú úspešní obchodníci, ktorí pracujú v medzinárodnom priemysle. Cestovali veľa po svete a v posledných rokoch navštívili najúspešnejšie bary a reštaurácie v rôznych krajinách. Na základe hlbokého pochopenia toho, čo všeobecne leží za úspešnými konceptmi reštaurácií, spojili tím profesionálov svetovej úrovne, a vytvorili reštaurácie Easy Wine a Easy Beer.
Ich víziou bolo využiť všetky prvky "klasickej“ úspešnej reštaurácie ako je atmosféra, výborné jedlo, rýchly servis, a skombinovať ich s najvyspelejšími inováciami v odvetví stravovania tak, aby vznikla "reštaurácia budúcnosti“. Trvalo približne 2 roky, než sa podarilo uviesť do prevádzky prvú pobočku.
Ako prebiehal proces prípravy na franšízy a ako dlho trvalo, než koncept dostal svoju dnešnú podobu?
Rozvoj franšízového balíčku trval približne rok. Všetky obchodné procesy boli podrobne popísané v kompletnom prevádzkovom manuáli. Boli vytvorené a testované rôzne podporné nástroje a vzdelávacie programy pre franšízy.
Čo odlišuje tento podnik od ostatných konkurentov v rovnakom odvetví?
Dá sa povedať, že sa líšime od ostatných subjektov v pohostinstve inováciami a hodnotným marketingom, ktorý priťahuje rôzne druhy verných zákazníkov a zefektívňuje náklady, čo znamená vyššie zisky. Tým najdôležitejším, čo nás oddeľuje od ostatných gastronomických značiek na trhu, je ale skutočnosť, že náš podnik je jednoducho ovládateľný, vzrušujúci a zábavný.
Aký je ideálny profil franšízanta, ktorého hľadáte?
Sme presvedčení, že vášeň a záväzok k tomu, čo robíte, sú dôležitejšie predpoklady pro úspech ako predchádzajúce znalosti alebo skúsenosti v odbore. Sme schopní poskytnúť všetky nástroje a materiály potrebné na vytvorenie a prevádzkovanie úspešného podnikania, no skúsenosti sú samozrejme výhodou.
Na začiatku sme sa chystali na veľkú reklamu na franšízy, ukázalo sa ale, že záujem a otázky prichádzajú aj od mnohých zahraničných hostí v našich reštauráciách. V súčasnosti sme v rokovaní ohľadom pobočiek nachádzajúcich sa vo vhodných lokalitách a mestách ako je Praha, Varšava, Budapešť, Rotterdam, Oslo, Moskva, Belehrad a dokonca aj Dubaj.
Za aký čas po zahájení podnikania dosahujú vaše franšízy ziskovosť?
V priemere naše reštaurácie dosahujú ziskovosť od druhého mesiaca prevádzky. Ponúkame franšízantom tzv. bezplatné obdobie na prvé tri mesiace prevádzky. To je obvykle doba, kedy dosiahnu cieľových príjmov. Obdobie zotavenia trvá obvykle 14 a 30 mesiacov.
Prečo si myslíte, že by si potenciálny franšízant mal vybrať práve váš koncept? Aké sú jeho najväčšie výhody?
V súčasnosti ponúkame jednu z najlepších franšízových príležitostí na trhu. Ziskovosť tohto obchodného modelu je vyššia ako priemer a nadšenie je tiež tak veľké, že sa s nami nemôže nikto porovnávať. Náš tím neustále investuje do rôznych inovácií v oblasti softvéru a hardvéru. Naši partneri si môžu byť istí, že dostanú špeciálny tím odborníkov a budú mať k dispozícii ich podporu na každom kroku. Podpora zo strany franšízora je jedným z najdôležitejších faktorov úspechu v každej franšízovej sieti.
Prečítaj články
Zdravý biznis rastie s chuťou
/27.08.2025
Franšízová sieť UGO vsádza na inovácie, vyváženú ponuku a partnerov zapojených do každodennej prevádzky. Rastúci obrat o 160% svedčí o stabilnom rozvoji siete.
Franšízová sieť s originálnym taiwanským bubble tea sa úspešne rozvíja v krajinách Európy. Aktuálne hľadá dlhodobých partnerov pre vstup na slovenský trh.
Mr. Kebab funguje už vyše 20 rokov, prežil aj covidové obmedzenia bez uzatvárania pobočiek a prepúšťania. Ako vidí ďalší rozvoj majiteľ Ľubor Lelovits?
Ako sa darí Coffeeshop Company od doby, čo si zobrala naspäť vedenie centrála vo Viedni? S odznením covidového obdobia je V4 pripravená na ďalší rast. Franšízanti majú dvere otvorené.
Franšízová sieť Kaliforňan novo umožňuje rast aj zamestnancom. Zakladateľka Michaela Smrtičová opisuje, ako značka otvára cestu k podnikaniu bez nutnosti vysokej investície.
Najčítanejšie
Od poradenstva až po vlastnú kliniku
/13.10.2025
„Nutriadapt som poznala zo všetkých strán. Vedela som, že má potenciál a hodnoty blízke mne. Vlastná klinika bola prirodzený krok,“ hovorí franšízantka Silvia Večerová.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Franchisová zmluva je základom na ktorom je postavený vzťah medzi franchisorom a franchisantom.
Sieť Aplend spravuje 17 ubytovacích jednotiek vo Vysokých Tatrách. Víta v nich až 80 tisíc hostí ročne. Teraz hľadá pre franšízovú spoluprácu ďalšie hotely a apartmány.
Predstavujeme vám 12 kľúčových tém, ktoré by mala obsahovať každá franšízová zmluva.