Kvalitné služby robí prax

Čo vás pred 14 rokmi presvedčilo založiť spoločnosť Medical Plus?
Od roku 2003 vlastním ambulantnú reumatologickú a osteologickú ambulanciu, Medical Plus vznikla o tri roky neskôr ako logické rozšírenie poskytovaných zdravotných služieb. Od roku 2003 sa tiež datuje vznik nášho Centra biologickej liečby zápalových reumatických ochorení. Sme teda jedno z prvých privátnych centier v ČR. A dnes, po 15 rokoch praxe je možné bez zveličenia povedať, že túto liečbu môžeme prirovnať k zázraku, ktorý vracia ťažko chorých späť do aktívneho života.
Nakoľko je náročné v súčasnosti u nás podnikať v odbore zdravotníctva?
Možno je to náročnejšie ako v iných odboroch. Lekár by sa mal plne venovať len svojmu medicínskemu odboru. Mal by sa celoživotne vzdelávať, zvyšovať kvalitu poskytovanej starostlivosti, učiť nastupujúcu doktorskú generáciu, odovzdávať jej svoje znalosti a skúsenosti, a predovšetkým sa venovať svojim pacientom a liečiť ich. To sa od nich očakáva.
Bohužiaľ je tu však i druhá strana mince. A tou je často nadmerná administratíva, neprehľadná legislatíva a množstvo byrokratických nariadení a požiadaviek. Pre jedinca je veľmi náročné sa orientovať. Veľa ambulancií je odkázaná na externé služby, nie iba účtovné a ekonomické, ale služby IT, právne, organizačné a ďalšie. Nie že by si lekár nevedel osvojiť aspoň časť týchto služieb, ale i pre neho má deň 24 hodín.
Vývoj nových liečiv i medicínske technológie idú veľmi rýchlo dopredu. Prístrojové zariadenie ordinácií je stále náročnejšie, vyšetrovacie techniky sa zdokonaľujú. Z ktorej ordinácie ešte dnes počujete klepot písacieho stroja? A s tým všetkým by sa mal lekár vyrovnať, pretože to všetko je v prospech pacienta.
V českom zdravotníctve je podobne ako v iných špecializovaných odboroch veľký nedostatok pracovníkov. Pociťujete tento problém i vy?
Vnímame ho všetci. Pri všetkých zdravotných profesiách platí viac ako kde inde, že ďalšia prax je predpokladom kvality poskytovanej starostlivosti. Trvá veľa rokov, než sa z absolventa stane kvalitný zdravotník. A potom jeho prípadný odchod znamená citeľnú stratu. A že mnohí odchádzajú, je všeobecne známe. Za lepšími podmienkami, niekedy i úplne mimo odbor. Ponuky prichádzajú i zo zahraničia. Dnešná mladá generácia to vníma inými očami. Sú scestovaní, jazykovo zdatní, vzdelaní a to je v EU uznávané. Nedá sa tomu čudovať.
Vaše dcéry študujú medicínu. Počítate s tým, že raz vašu firmu prevezmú?
Priala by som si to. Ale ak si zvolia svoje vlastné odbory a budú chcieť ísť svojou cestou, nebudem im brániť.
V projekte Ocenenie českých podnikateliek ste získala Cenu za inovatívne riešenie. Ako toto ocenenie vnímate?
Je to veľké prekvapenie i pocta. Ale nepripadám si nijako výnimočná. Vedľa mne by určite mohla stáť stovka ďalších žien, ktoré sa snažia robiť svoju prácu čo najlepšie, i napriek tomu majú veľa ďalších povinností. A tiež, nie je to iba cena pre mňa – je to ocenenie celého nášho tímu a všetkých, ktorí mi v mojej práci pomáhajú. A iste tiež zásluha mojich učiteľov a profesorov.
Prečítaj články

Riaditeľ spoločnosti Solodoor Centrum Martin Kupka hodnotí uplynulý rok v znamení rastu. Približuje tiež, čo je podľa neho kľúčom k fungujúcej franšízovej spolupráci.
„Nízke náklady a rýchla návratnosť robia z Edukido ideálnu voľbu pre tých, ktorí chcú podnikať a zároveň podporiť rozvoj detí,“ hovorí prevádzkový riaditeľ Bartłomiej Misztal.
Mr. Kebab funguje už vyše 20 rokov, prežil aj covidové obmedzenia bez uzatvárania pobočiek a prepúšťania. Ako vidí ďalší rozvoj majiteľ Ľubor Lelovits?
Franšízová sieť Kaliforňan novo umožňuje rast aj zamestnancom. Zakladateľka Michaela Smrtičová opisuje, ako značka otvára cestu k podnikaniu bez nutnosti vysokej investície.
Body Express je franšíza EMS tréningových štúdií, ktoré klientom už za 20 minút týždenne pomôžu cítiť sa vo svojom tele lepšie. Tento rok sa rozrastá tempom jedna pobočka za mesiac.
Najčítanejšie

Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Deti v škole trávia minimálne 12 rokov. Mnohí z nich potrebujú pomoc s učením. Franšíza Škola Populo ponúka profesionálne riešenie ako podnikateľskú príležitosť.
Predstavujeme vám 12 kľúčových tém, ktoré by mala obsahovať každá franšízová zmluva.
Ambiciózny Taco Bell je v skupine YUM! Brands najmenší, má menej pobočiek ako KFC aj Pizza Hut. Franšízy však vykazujú najväčšie zisky.
Franchisová zmluva je základom na ktorom je postavený vzťah medzi franchisorom a franchisantom.