McDonald’s chce byť zelený

Minulý rok sa McDonald’s sústredil na nové marketingové stratégie a zahájenie novej služby v podobe rozvozu jedla domov. Tento rok sa pre značku majú stať prioritou 100% ekologické riešenia jednotlivých prevádzok. „Vieme, že náš rozsiahly globálny dodávateľský reťazec môže mať významný dopad na planétu. Pri prevádzkovaní takmer 37 000 reštaurácií vo viac ako 100 krajinách a denně obslúžených 69 miliónoch ľudí, môžu mať i malé zmeny veľký dopad,“ uviedla spoločnosť McDonald´s v januárovom prehlásení. Cieľom novej ekologickej stratégie, ktorá vznikla čiastočne na priania zákazníkov, je do roku 2025 používať na obaly výhradne obnoviteľné, recyklovateľné a certifikované zdroje.
Firma v prehlásení upozorňuje na nutnosť úpravy infraštruktúry globálnej franšízovej siete pre recykláciu v niektorých častiach sveta, chce sa stať partnerom týchto zmien. „V celosvetovom meradle už dnes pochádza asi 50 % obalových materiálov v našich reštauráciách z obnoviteľných, recyklovateľných alebo certifikovaných zdrojov. Napriek tomu existuje odhad, že sa priamo v reštauráciách triedi asi iba 10 % obalov určených zákazníkom,“ hovorí hovorca reťazca pre Českú republiku, Zuzana Svobodová.
Reštaurácie už recyklujú obaly aj olej
Tiež české reštaurácie budú preto musieť zvýšiť účinnosť opatrení, ktoré v oblasti recyklácie odpadov podnikajú. Už dnes majú ale podľa Svobodovej v porovnaní s inými štátmi náskok. Český McDonald´s v minulom roku podľa vlastných údajov recykloval 56 % obalových materiálov a ďalších 34 % bolo spracovaných energetickým využitím. „V Českej republike sme v medzinárodnom porovnaní recyklácie obalov premiantmi – triedime všetky obaly od zákazníkov v reštauráciách. Recyklujeme obaly od dodávateľov, ale tiež papierové obaly od jedla predávaného našim zákazníkom, niektoré plastové obaly ale i použitý olej z fritéz alebo organický odpad,“ uviedla Zuzana Svobodová.
Olej, ktorý reštaurácie používajú, bol takto zužitkovaný dokonca 100%. McDonald’s ho recykluje už od roku 2007, kedy zahájil svoje prvé "ekologické opatrenia“. McDonald’s po prepadoch predajov v posledných 3 rokoch v minulom roku zažil jedno zo svojch lepších období, v 2. štvrťročí stúpol počet jeho zákazníkov o 1,8 percenta, tržby vzrástli dokonca o 6,6 %, čo je najviac za posledných 5 rokov. V tomto smere prekonal McDonald’s v minulom roku konkurenčné značky Burger King či KFC. Prevádzkový výnos značky vzrástol v globálnom meradle o 28 % na 7,4 miliardy dolárov. Franšízová sieť rástla v minulom roku tiež v ČR. Prvý český franšízant začal pracovať pod značkou McDonald’s v roku 1995. V súčasnosti ich je už 19, a prevádzkujú asi 80 % celkového počtu 95 reštaurácií McDonald’s v ČR.
Prečítaj články

Food trucky tvoria nový európsky trend. Rozmach týchto franšíz prebieha aj na Slovensku. Ako je to s investičními nákladmi a začatím vlastného podnikania s mobilným občerstvením?
Franšízová sieť Bageterie Boulevard pokračuje v zvyšovaní počtu pobočiek. Po Česku chce pridať expanziu na Slovensku. Franšízantom sa ponúkajú nové príležitosti aj mimo Bratislavy.
Svetová franšízová sieť sa môže pochváliť posilnením svojich pozícií v konkurencii fast foodov. Značka otvorila pobočku v Bratislave a Topoľčanoch.
Fruitisimo je európska sieť prevádzok zdravej varianty fastfoodu, ktorá vznikla v Českej republike. Ich rastu pomáha aj vzájomné zdieľanie skúseností jednotlivých franšízantov.
Franšízová sieť s čerstvým ovocím v pravej belgickej čokoláde Choco Boss ponúka zaujímavý nápad na podnikanie s priaznivými vstupnými investíciami.
Najčítanejšie

Keď sa povie franšízové podnikanie, väčšina z nás si predstaví väčšie mesto a gastro franšízu. Naturhouse dokazuje, že to ide aj inak. Ich koncept pracuje s vernými klientmi.
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Stravovanie v krabičkách sa presadilo v slovenských domácnostiach aj kanceláriách. Ako na to ide česká franšíza FITeat?
Dopyt po upratovacích, sťahovacích a remeselných službách je veľký. Ako z tejto situácie ťažiť vysvetlí Jiří Bártík, obchodný manažér medzinárodnej siete Extra Services.
Svetoznáma značka Starbucks začína zatínať drápy na tuzemskom trhu. Jej kávu si môžeme už vychutnať aj u nás.