McDonald’s chce byť zelený

Minulý rok sa McDonald’s sústredil na nové marketingové stratégie a zahájenie novej služby v podobe rozvozu jedla domov. Tento rok sa pre značku majú stať prioritou 100% ekologické riešenia jednotlivých prevádzok. „Vieme, že náš rozsiahly globálny dodávateľský reťazec môže mať významný dopad na planétu. Pri prevádzkovaní takmer 37 000 reštaurácií vo viac ako 100 krajinách a denně obslúžených 69 miliónoch ľudí, môžu mať i malé zmeny veľký dopad,“ uviedla spoločnosť McDonald´s v januárovom prehlásení. Cieľom novej ekologickej stratégie, ktorá vznikla čiastočne na priania zákazníkov, je do roku 2025 používať na obaly výhradne obnoviteľné, recyklovateľné a certifikované zdroje.
Firma v prehlásení upozorňuje na nutnosť úpravy infraštruktúry globálnej franšízovej siete pre recykláciu v niektorých častiach sveta, chce sa stať partnerom týchto zmien. „V celosvetovom meradle už dnes pochádza asi 50 % obalových materiálov v našich reštauráciách z obnoviteľných, recyklovateľných alebo certifikovaných zdrojov. Napriek tomu existuje odhad, že sa priamo v reštauráciách triedi asi iba 10 % obalov určených zákazníkom,“ hovorí hovorca reťazca pre Českú republiku, Zuzana Svobodová.
Reštaurácie už recyklujú obaly aj olej
Tiež české reštaurácie budú preto musieť zvýšiť účinnosť opatrení, ktoré v oblasti recyklácie odpadov podnikajú. Už dnes majú ale podľa Svobodovej v porovnaní s inými štátmi náskok. Český McDonald´s v minulom roku podľa vlastných údajov recykloval 56 % obalových materiálov a ďalších 34 % bolo spracovaných energetickým využitím. „V Českej republike sme v medzinárodnom porovnaní recyklácie obalov premiantmi – triedime všetky obaly od zákazníkov v reštauráciách. Recyklujeme obaly od dodávateľov, ale tiež papierové obaly od jedla predávaného našim zákazníkom, niektoré plastové obaly ale i použitý olej z fritéz alebo organický odpad,“ uviedla Zuzana Svobodová.
Olej, ktorý reštaurácie používajú, bol takto zužitkovaný dokonca 100%. McDonald’s ho recykluje už od roku 2007, kedy zahájil svoje prvé "ekologické opatrenia“. McDonald’s po prepadoch predajov v posledných 3 rokoch v minulom roku zažil jedno zo svojch lepších období, v 2. štvrťročí stúpol počet jeho zákazníkov o 1,8 percenta, tržby vzrástli dokonca o 6,6 %, čo je najviac za posledných 5 rokov. V tomto smere prekonal McDonald’s v minulom roku konkurenčné značky Burger King či KFC. Prevádzkový výnos značky vzrástol v globálnom meradle o 28 % na 7,4 miliardy dolárov. Franšízová sieť rástla v minulom roku tiež v ČR. Prvý český franšízant začal pracovať pod značkou McDonald’s v roku 1995. V súčasnosti ich je už 19, a prevádzkujú asi 80 % celkového počtu 95 reštaurácií McDonald’s v ČR.
Prečítaj články

Franšízová sieť s čerstvým ovocím v pravej belgickej čokoláde Choco Boss ponúka zaujímavý nápad na podnikanie s priaznivými vstupnými investíciami.
McDonald's ide zákazníkom bližšie aj do menších miest a radi by našli nových franšízantov. Čím chcú aktuálne zákazníkov osloviť?
Franšízová sieť ponúka zdravšiu alternatívu v oblasti fast foodu už dvadsať rokov. Zaujímavé je, že sa na inováciách aktívne podieľajú aj franšízanti.
„Franšízová sieť gurmánskych bagiet sa úspešne rozrastá a cieli na ďalšie vhodné lokality,“ prezradila Markéta Krejčíková, manažérka pre franšízovú spoluprácu.
Kaliforňan sa so svojím bowl konceptom dostáva už aj do susednej Českej republiky. Kto stojí za úspechom slovenskej franšízy v Brne?
Najčítanejšie

Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Rastie počet značiek, ktoré mieria na slovenský trh. Kto sa môže chytiť franšízovej spolupráce hneď na štarte?
Svetoznáma značka Starbucks začína zatínať drápy na tuzemskom trhu. Jej kávu si môžeme už vychutnať aj u nás.
TAB Board rozširuje svoje portfólio služieb programom pre strategickú transformáciu firmy. Čo teraz franšízanti môžu firmám ponúkať?
Franchisové fitness centrá Contours obsadzujú Slovensko. Majú v pláne tu preniknúť do všetkých krajských miest.