McDonald’s chce byť zelený

Minulý rok sa McDonald’s sústredil na nové marketingové stratégie a zahájenie novej služby v podobe rozvozu jedla domov. Tento rok sa pre značku majú stať prioritou 100% ekologické riešenia jednotlivých prevádzok. „Vieme, že náš rozsiahly globálny dodávateľský reťazec môže mať významný dopad na planétu. Pri prevádzkovaní takmer 37 000 reštaurácií vo viac ako 100 krajinách a denně obslúžených 69 miliónoch ľudí, môžu mať i malé zmeny veľký dopad,“ uviedla spoločnosť McDonald´s v januárovom prehlásení. Cieľom novej ekologickej stratégie, ktorá vznikla čiastočne na priania zákazníkov, je do roku 2025 používať na obaly výhradne obnoviteľné, recyklovateľné a certifikované zdroje.
Firma v prehlásení upozorňuje na nutnosť úpravy infraštruktúry globálnej franšízovej siete pre recykláciu v niektorých častiach sveta, chce sa stať partnerom týchto zmien. „V celosvetovom meradle už dnes pochádza asi 50 % obalových materiálov v našich reštauráciách z obnoviteľných, recyklovateľných alebo certifikovaných zdrojov. Napriek tomu existuje odhad, že sa priamo v reštauráciách triedi asi iba 10 % obalov určených zákazníkom,“ hovorí hovorca reťazca pre Českú republiku, Zuzana Svobodová.
Reštaurácie už recyklujú obaly aj olej
Tiež české reštaurácie budú preto musieť zvýšiť účinnosť opatrení, ktoré v oblasti recyklácie odpadov podnikajú. Už dnes majú ale podľa Svobodovej v porovnaní s inými štátmi náskok. Český McDonald´s v minulom roku podľa vlastných údajov recykloval 56 % obalových materiálov a ďalších 34 % bolo spracovaných energetickým využitím. „V Českej republike sme v medzinárodnom porovnaní recyklácie obalov premiantmi – triedime všetky obaly od zákazníkov v reštauráciách. Recyklujeme obaly od dodávateľov, ale tiež papierové obaly od jedla predávaného našim zákazníkom, niektoré plastové obaly ale i použitý olej z fritéz alebo organický odpad,“ uviedla Zuzana Svobodová.
Olej, ktorý reštaurácie používajú, bol takto zužitkovaný dokonca 100%. McDonald’s ho recykluje už od roku 2007, kedy zahájil svoje prvé "ekologické opatrenia“. McDonald’s po prepadoch predajov v posledných 3 rokoch v minulom roku zažil jedno zo svojch lepších období, v 2. štvrťročí stúpol počet jeho zákazníkov o 1,8 percenta, tržby vzrástli dokonca o 6,6 %, čo je najviac za posledných 5 rokov. V tomto smere prekonal McDonald’s v minulom roku konkurenčné značky Burger King či KFC. Prevádzkový výnos značky vzrástol v globálnom meradle o 28 % na 7,4 miliardy dolárov. Franšízová sieť rástla v minulom roku tiež v ČR. Prvý český franšízant začal pracovať pod značkou McDonald’s v roku 1995. V súčasnosti ich je už 19, a prevádzkujú asi 80 % celkového počtu 95 reštaurácií McDonald’s v ČR.
Prečítaj články

Franšízová sieť UGO vsádza na inovácie, vyváženú ponuku a partnerov zapojených do každodennej prevádzky. Rastúci obrat o 160% svedčí o stabilnom rozvoji siete.
Mr. Kebab funguje už vyše 20 rokov, prežil aj covidové obmedzenia bez uzatvárania pobočiek a prepúšťania. Ako vidí ďalší rozvoj majiteľ Ľubor Lelovits?
Ako sa darí Coffeeshop Company od doby, čo si zobrala naspäť vedenie centrála vo Viedni? S odznením covidového obdobia je V4 pripravená na ďalší rast. Franšízanti majú dvere otvorené.
Food trucky tvoria nový európsky trend. Rozmach týchto franšíz prebieha aj na Slovensku. Ako je to s investičními nákladmi a začatím vlastného podnikania s mobilným občerstvením?
Franšízová sieť Kaliforňan novo umožňuje rast aj zamestnancom. Zakladateľka Michaela Smrtičová opisuje, ako značka otvára cestu k podnikaniu bez nutnosti vysokej investície.
Najčítanejšie

Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Prinášame aktuálny rebríček 100 najúspešnejších globálnych franšízových značiek. V TOP 10 nechýbajú franšízy známe z tuzemského trhu. Najsilnejším sektorom zostáva gastro.
Predstavujeme vám 12 kľúčových tém, ktoré by mala obsahovať každá franšízová zmluva.
„Franšízový manuál by mal byť vypracovaný bežným jazykom. Len tak mu môžu franšízanti perfektne porozumieť, a efektívne využívať," hovorí poradkyňa PROFIT system Lenka Nováková.
Ambiciózny Taco Bell je v skupine YUM! Brands najmenší, má menej pobočiek ako KFC aj Pizza Hut. Franšízy však vykazujú najväčšie zisky.