McDonald’s chce byť zelený
Minulý rok sa McDonald’s sústredil na nové marketingové stratégie a zahájenie novej služby v podobe rozvozu jedla domov. Tento rok sa pre značku majú stať prioritou 100% ekologické riešenia jednotlivých prevádzok. „Vieme, že náš rozsiahly globálny dodávateľský reťazec môže mať významný dopad na planétu. Pri prevádzkovaní takmer 37 000 reštaurácií vo viac ako 100 krajinách a denně obslúžených 69 miliónoch ľudí, môžu mať i malé zmeny veľký dopad,“ uviedla spoločnosť McDonald´s v januárovom prehlásení. Cieľom novej ekologickej stratégie, ktorá vznikla čiastočne na priania zákazníkov, je do roku 2025 používať na obaly výhradne obnoviteľné, recyklovateľné a certifikované zdroje.
Firma v prehlásení upozorňuje na nutnosť úpravy infraštruktúry globálnej franšízovej siete pre recykláciu v niektorých častiach sveta, chce sa stať partnerom týchto zmien. „V celosvetovom meradle už dnes pochádza asi 50 % obalových materiálov v našich reštauráciách z obnoviteľných, recyklovateľných alebo certifikovaných zdrojov. Napriek tomu existuje odhad, že sa priamo v reštauráciách triedi asi iba 10 % obalov určených zákazníkom,“ hovorí hovorca reťazca pre Českú republiku, Zuzana Svobodová.
Reštaurácie už recyklujú obaly aj olej
Tiež české reštaurácie budú preto musieť zvýšiť účinnosť opatrení, ktoré v oblasti recyklácie odpadov podnikajú. Už dnes majú ale podľa Svobodovej v porovnaní s inými štátmi náskok. Český McDonald´s v minulom roku podľa vlastných údajov recykloval 56 % obalových materiálov a ďalších 34 % bolo spracovaných energetickým využitím. „V Českej republike sme v medzinárodnom porovnaní recyklácie obalov premiantmi – triedime všetky obaly od zákazníkov v reštauráciách. Recyklujeme obaly od dodávateľov, ale tiež papierové obaly od jedla predávaného našim zákazníkom, niektoré plastové obaly ale i použitý olej z fritéz alebo organický odpad,“ uviedla Zuzana Svobodová.
Olej, ktorý reštaurácie používajú, bol takto zužitkovaný dokonca 100%. McDonald’s ho recykluje už od roku 2007, kedy zahájil svoje prvé "ekologické opatrenia“. McDonald’s po prepadoch predajov v posledných 3 rokoch v minulom roku zažil jedno zo svojch lepších období, v 2. štvrťročí stúpol počet jeho zákazníkov o 1,8 percenta, tržby vzrástli dokonca o 6,6 %, čo je najviac za posledných 5 rokov. V tomto smere prekonal McDonald’s v minulom roku konkurenčné značky Burger King či KFC. Prevádzkový výnos značky vzrástol v globálnom meradle o 28 % na 7,4 miliardy dolárov. Franšízová sieť rástla v minulom roku tiež v ČR. Prvý český franšízant začal pracovať pod značkou McDonald’s v roku 1995. V súčasnosti ich je už 19, a prevádzkujú asi 80 % celkového počtu 95 reštaurácií McDonald’s v ČR.
Prečítaj články
Nová príležitosť v kaviarenskom biznise
/13.10.2025
Originálne kaviarne Spezax Caffe úspešne prevádzkujú dve pobočky. Teraz hľadajú prvých franšízových partnerov pre ďalší rast.
Franšízová sieť UGO vsádza na inovácie, vyváženú ponuku a partnerov zapojených do každodennej prevádzky. Rastúci obrat o 160% svedčí o stabilnom rozvoji siete.
Franšízová sieť s originálnym taiwanským bubble tea sa úspešne rozvíja v krajinách Európy. Aktuálne hľadá dlhodobých partnerov pre vstup na slovenský trh.
Mr. Kebab funguje už vyše 20 rokov, prežil aj covidové obmedzenia bez uzatvárania pobočiek a prepúšťania. Ako vidí ďalší rozvoj majiteľ Ľubor Lelovits?
Ako sa darí Coffeeshop Company od doby, čo si zobrala naspäť vedenie centrála vo Viedni? S odznením covidového obdobia je V4 pripravená na ďalší rast. Franšízanti majú dvere otvorené.
Najčítanejšie
Ako zarobiť peniaze na YouTube?
/27.08.2021
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Značka Mail Boxes Etc. plánuje vstúpiť na slovenský trh a hľadá master-franšízanta. Manažér rozvoja MBE Pawan Kim približuje, akú úlohu bude zastávať.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Ak sa rozhodnete podnikať na vlastnú päsť, máte na výber dve možnosti. Môžete otvoriť vlastný podnik alebo podnikať formou franchisy. V nasledujúcich krokoch Vám poradíme, ako založiť vlastnú firmu.
Ambiciózny Taco Bell je v skupine YUM! Brands najmenší, má menej pobočiek ako KFC aj Pizza Hut. Franšízy však vykazujú najväčšie zisky.