Vapiano, recept na úspech

Prvá reštaurácia Vapiano, otvorená v roku 2002 v Hamburku tromi nemeckými podnikateľmi, sa stala v okolí veľmi rýchlo populárna. Podstatou úspešného pôvodného nemeckého konceptu je "rýchle neformálne" stravovanie, Vapiano patrí do gastronomického segmentu fast casual. Kvalitné pokrmy doplňuje v reštauraciách priateľské, moderné prostredie, určené špeciálne pre obyvateľov väčších miest. Vapiano ponúka svojim zákazníkom najmä čerstvo pripravenú pizzu a cestoviny.
V roku 2017 otvorila spoločnosť Vapiano 27 nových reštaurácií, v súčasnosti má vo viac ako 30 krajinách celkovo 205 reštaurácií. Väčšina z nich funguje na franšízovom základe. Okrem toho sa chce Vapaino podľa slov generálneho riaditeľa Jochena Halfmanna sústrediť na služby spojené s rozvozom jedla. Vapiano v minulom roku zvýšila celkové tržby o 4,8 %, a dosiahli až na 85 miliónov eur. V Česku pôsobí značka od minulého roku, kedy slovenskí manželia Miriam a Pavol Benčíkoví získali licenciu na franšízový koncept v ČR a SR. Do piatich rokov majú v pláne otvoriť päť franšíz, momentálne prevádzkujú pobočky v pražských OC Quadrio a Chodov.
Mini Vapiano prechádza testom
Medzinárodná sieť sa momentálne chystá otvoriť nové reštaurácie v Británii (Londýn), Spojených štátoch (Miami) a Katari (Dauha). Všetky tri by mali zahájiť prevádzku už na začiatku roka 2018. Ďalších 35 reštaurácií by malo nasledovať. "Dávame prednosť organickému rastu a v prípade potreby využívame spoločné podniky a franšízy pre vstup na nové trhy," hovorí Halfman. "Z dlhodobého hľadiska vidíme ako reálny plán 800 až 900 reštaurácií, pôsobiacich na našich hlavných trhoch, teda v Európe, na Strednom východe a v Južnej Amerike. To znamená, že i po roku 2020 naďalej porastieme," naznačuje budúcnosť Vapiano Jochen Halfmann.
Podľa generálneho riaditeľa spoločnosti Vapiano je ďalším cieľom spoločnosti rozšíriť služby o nový formát, v ktorom sa bude predávať tiež občerstvenie. Reštaurácie typu Mini Vapiano momentálne testuje spoločnosť v Ingolstadte a rakúskom hlavnom meste Viedni. Halfmann tvrdí, že nové typy reštaurácií fungujú lepšie, ako sa očakávalo. Tretiu reštauráciu Mini Vapiano plánuje preto otvoriť v marci v Chicagu. "Koncept Mini Vapiano je veľmi zaujímavý, a to najmä pre americký trh," uviedol generálny riaditeľ s tým, že výsledky spoločnosti za minulý rok sú sľubné.
Prečítaj články

Franšízová sieť s čerstvým ovocím v pravej belgickej čokoláde Choco Boss ponúka zaujímavý nápad na podnikanie s priaznivými vstupnými investíciami.
McDonald's ide zákazníkom bližšie aj do menších miest a radi by našli nových franšízantov. Čím chcú aktuálne zákazníkov osloviť?
Franšízová sieť ponúka zdravšiu alternatívu v oblasti fast foodu už dvadsať rokov. Zaujímavé je, že sa na inováciách aktívne podieľajú aj franšízanti.
„Franšízová sieť gurmánskych bagiet sa úspešne rozrastá a cieli na ďalšie vhodné lokality,“ prezradila Markéta Krejčíková, manažérka pre franšízovú spoluprácu.
Kaliforňan sa so svojím bowl konceptom dostáva už aj do susednej Českej republiky. Kto stojí za úspechom slovenskej franšízy v Brne?
Najčítanejšie

Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Rastie počet značiek, ktoré mieria na slovenský trh. Kto sa môže chytiť franšízovej spolupráce hneď na štarte?
Svetoznáma značka Starbucks začína zatínať drápy na tuzemskom trhu. Jej kávu si môžeme už vychutnať aj u nás.
TAB Board rozširuje svoje portfólio služieb programom pre strategickú transformáciu firmy. Čo teraz franšízanti môžu firmám ponúkať?
Franchisové fitness centrá Contours obsadzujú Slovensko. Majú v pláne tu preniknúť do všetkých krajských miest.