Vapiano, recept na úspech

Prvá reštaurácia Vapiano, otvorená v roku 2002 v Hamburku tromi nemeckými podnikateľmi, sa stala v okolí veľmi rýchlo populárna. Podstatou úspešného pôvodného nemeckého konceptu je "rýchle neformálne" stravovanie, Vapiano patrí do gastronomického segmentu fast casual. Kvalitné pokrmy doplňuje v reštauraciách priateľské, moderné prostredie, určené špeciálne pre obyvateľov väčších miest. Vapiano ponúka svojim zákazníkom najmä čerstvo pripravenú pizzu a cestoviny.
V roku 2017 otvorila spoločnosť Vapiano 27 nových reštaurácií, v súčasnosti má vo viac ako 30 krajinách celkovo 205 reštaurácií. Väčšina z nich funguje na franšízovom základe. Okrem toho sa chce Vapaino podľa slov generálneho riaditeľa Jochena Halfmanna sústrediť na služby spojené s rozvozom jedla. Vapiano v minulom roku zvýšila celkové tržby o 4,8 %, a dosiahli až na 85 miliónov eur. V Česku pôsobí značka od minulého roku, kedy slovenskí manželia Miriam a Pavol Benčíkoví získali licenciu na franšízový koncept v ČR a SR. Do piatich rokov majú v pláne otvoriť päť franšíz, momentálne prevádzkujú pobočky v pražských OC Quadrio a Chodov.
Mini Vapiano prechádza testom
Medzinárodná sieť sa momentálne chystá otvoriť nové reštaurácie v Británii (Londýn), Spojených štátoch (Miami) a Katari (Dauha). Všetky tri by mali zahájiť prevádzku už na začiatku roka 2018. Ďalších 35 reštaurácií by malo nasledovať. "Dávame prednosť organickému rastu a v prípade potreby využívame spoločné podniky a franšízy pre vstup na nové trhy," hovorí Halfman. "Z dlhodobého hľadiska vidíme ako reálny plán 800 až 900 reštaurácií, pôsobiacich na našich hlavných trhoch, teda v Európe, na Strednom východe a v Južnej Amerike. To znamená, že i po roku 2020 naďalej porastieme," naznačuje budúcnosť Vapiano Jochen Halfmann.
Podľa generálneho riaditeľa spoločnosti Vapiano je ďalším cieľom spoločnosti rozšíriť služby o nový formát, v ktorom sa bude predávať tiež občerstvenie. Reštaurácie typu Mini Vapiano momentálne testuje spoločnosť v Ingolstadte a rakúskom hlavnom meste Viedni. Halfmann tvrdí, že nové typy reštaurácií fungujú lepšie, ako sa očakávalo. Tretiu reštauráciu Mini Vapiano plánuje preto otvoriť v marci v Chicagu. "Koncept Mini Vapiano je veľmi zaujímavý, a to najmä pre americký trh," uviedol generálny riaditeľ s tým, že výsledky spoločnosti za minulý rok sú sľubné.
Prečítaj články

Food trucky tvoria nový európsky trend. Rozmach týchto franšíz prebieha aj na Slovensku. Ako je to s investičními nákladmi a začatím vlastného podnikania s mobilným občerstvením?
Franšízová sieť Bageterie Boulevard pokračuje v zvyšovaní počtu pobočiek. Po Česku chce pridať expanziu na Slovensku. Franšízantom sa ponúkajú nové príležitosti aj mimo Bratislavy.
Svetová franšízová sieť sa môže pochváliť posilnením svojich pozícií v konkurencii fast foodov. Značka otvorila pobočku v Bratislave a Topoľčanoch.
Fruitisimo je európska sieť prevádzok zdravej varianty fastfoodu, ktorá vznikla v Českej republike. Ich rastu pomáha aj vzájomné zdieľanie skúseností jednotlivých franšízantov.
Franšízová sieť s čerstvým ovocím v pravej belgickej čokoláde Choco Boss ponúka zaujímavý nápad na podnikanie s priaznivými vstupnými investíciami.
Najčítanejšie

Keď sa povie franšízové podnikanie, väčšina z nás si predstaví väčšie mesto a gastro franšízu. Naturhouse dokazuje, že to ide aj inak. Ich koncept pracuje s vernými klientmi.
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Stravovanie v krabičkách sa presadilo v slovenských domácnostiach aj kanceláriách. Ako na to ide česká franšíza FITeat?
Dopyt po upratovacích, sťahovacích a remeselných službách je veľký. Ako z tejto situácie ťažiť vysvetlí Jiří Bártík, obchodný manažér medzinárodnej siete Extra Services.
Svetoznáma značka Starbucks začína zatínať drápy na tuzemskom trhu. Jej kávu si môžeme už vychutnať aj u nás.