Vapiano, recept na úspech

Prvá reštaurácia Vapiano, otvorená v roku 2002 v Hamburku tromi nemeckými podnikateľmi, sa stala v okolí veľmi rýchlo populárna. Podstatou úspešného pôvodného nemeckého konceptu je "rýchle neformálne" stravovanie, Vapiano patrí do gastronomického segmentu fast casual. Kvalitné pokrmy doplňuje v reštauraciách priateľské, moderné prostredie, určené špeciálne pre obyvateľov väčších miest. Vapiano ponúka svojim zákazníkom najmä čerstvo pripravenú pizzu a cestoviny.
V roku 2017 otvorila spoločnosť Vapiano 27 nových reštaurácií, v súčasnosti má vo viac ako 30 krajinách celkovo 205 reštaurácií. Väčšina z nich funguje na franšízovom základe. Okrem toho sa chce Vapaino podľa slov generálneho riaditeľa Jochena Halfmanna sústrediť na služby spojené s rozvozom jedla. Vapiano v minulom roku zvýšila celkové tržby o 4,8 %, a dosiahli až na 85 miliónov eur. V Česku pôsobí značka od minulého roku, kedy slovenskí manželia Miriam a Pavol Benčíkoví získali licenciu na franšízový koncept v ČR a SR. Do piatich rokov majú v pláne otvoriť päť franšíz, momentálne prevádzkujú pobočky v pražských OC Quadrio a Chodov.
Mini Vapiano prechádza testom
Medzinárodná sieť sa momentálne chystá otvoriť nové reštaurácie v Británii (Londýn), Spojených štátoch (Miami) a Katari (Dauha). Všetky tri by mali zahájiť prevádzku už na začiatku roka 2018. Ďalších 35 reštaurácií by malo nasledovať. "Dávame prednosť organickému rastu a v prípade potreby využívame spoločné podniky a franšízy pre vstup na nové trhy," hovorí Halfman. "Z dlhodobého hľadiska vidíme ako reálny plán 800 až 900 reštaurácií, pôsobiacich na našich hlavných trhoch, teda v Európe, na Strednom východe a v Južnej Amerike. To znamená, že i po roku 2020 naďalej porastieme," naznačuje budúcnosť Vapiano Jochen Halfmann.
Podľa generálneho riaditeľa spoločnosti Vapiano je ďalším cieľom spoločnosti rozšíriť služby o nový formát, v ktorom sa bude predávať tiež občerstvenie. Reštaurácie typu Mini Vapiano momentálne testuje spoločnosť v Ingolstadte a rakúskom hlavnom meste Viedni. Halfmann tvrdí, že nové typy reštaurácií fungujú lepšie, ako sa očakávalo. Tretiu reštauráciu Mini Vapiano plánuje preto otvoriť v marci v Chicagu. "Koncept Mini Vapiano je veľmi zaujímavý, a to najmä pre americký trh," uviedol generálny riaditeľ s tým, že výsledky spoločnosti za minulý rok sú sľubné.
Prečítaj články

Mr. Kebab funguje už vyše 20 rokov, prežil aj covidové obmedzenia bez uzatvárania pobočiek a prepúšťania. Ako vidí ďalší rozvoj majiteľ Ľubor Lelovits?
Food trucky tvoria nový európsky trend. Rozmach týchto franšíz prebieha aj na Slovensku. Ako je to s investičními nákladmi a začatím vlastného podnikania s mobilným občerstvením?
Franšízová sieť Kaliforňan novo umožňuje rast aj zamestnancom. Zakladateľka Michaela Smrtičová opisuje, ako značka otvára cestu k podnikaniu bez nutnosti vysokej investície.
Franšízová sieť Bageterie Boulevard pokračuje v zvyšovaní počtu pobočiek. Po Česku chce pridať expanziu na Slovensku. Franšízantom sa ponúkajú nové príležitosti aj mimo Bratislavy.
Svetová franšízová sieť sa môže pochváliť posilnením svojich pozícií v konkurencii fast foodov. Značka otvorila pobočku v Bratislave a Topoľčanoch.
Najčítanejšie

Prinášame aktuálny rebríček 100 najúspešnejších globálnych franšízových značiek. V TOP 10 nechýbajú franšízy známe z tuzemského trhu. Najsilnejším sektorom zostáva gastro.
„Nízke náklady a rýchla návratnosť robia z Edukido ideálnu voľbu pre tých, ktorí chcú podnikať a zároveň podporiť rozvoj detí,“ hovorí prevádzkový riaditeľ Bartłomiej Misztal.
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
„Nastal vhodný čas pre získanie licencie v rámci regiónov Slovenska," hovorí Matúš Hrabko, Field Service Manažér pre McDonald's na Slovensku.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.