Vapiano, recept na úspech
Prvá reštaurácia Vapiano, otvorená v roku 2002 v Hamburku tromi nemeckými podnikateľmi, sa stala v okolí veľmi rýchlo populárna. Podstatou úspešného pôvodného nemeckého konceptu je "rýchle neformálne" stravovanie, Vapiano patrí do gastronomického segmentu fast casual. Kvalitné pokrmy doplňuje v reštauraciách priateľské, moderné prostredie, určené špeciálne pre obyvateľov väčších miest. Vapiano ponúka svojim zákazníkom najmä čerstvo pripravenú pizzu a cestoviny.
V roku 2017 otvorila spoločnosť Vapiano 27 nových reštaurácií, v súčasnosti má vo viac ako 30 krajinách celkovo 205 reštaurácií. Väčšina z nich funguje na franšízovom základe. Okrem toho sa chce Vapaino podľa slov generálneho riaditeľa Jochena Halfmanna sústrediť na služby spojené s rozvozom jedla. Vapiano v minulom roku zvýšila celkové tržby o 4,8 %, a dosiahli až na 85 miliónov eur. V Česku pôsobí značka od minulého roku, kedy slovenskí manželia Miriam a Pavol Benčíkoví získali licenciu na franšízový koncept v ČR a SR. Do piatich rokov majú v pláne otvoriť päť franšíz, momentálne prevádzkujú pobočky v pražských OC Quadrio a Chodov.
Mini Vapiano prechádza testom
Medzinárodná sieť sa momentálne chystá otvoriť nové reštaurácie v Británii (Londýn), Spojených štátoch (Miami) a Katari (Dauha). Všetky tri by mali zahájiť prevádzku už na začiatku roka 2018. Ďalších 35 reštaurácií by malo nasledovať. "Dávame prednosť organickému rastu a v prípade potreby využívame spoločné podniky a franšízy pre vstup na nové trhy," hovorí Halfman. "Z dlhodobého hľadiska vidíme ako reálny plán 800 až 900 reštaurácií, pôsobiacich na našich hlavných trhoch, teda v Európe, na Strednom východe a v Južnej Amerike. To znamená, že i po roku 2020 naďalej porastieme," naznačuje budúcnosť Vapiano Jochen Halfmann.
Podľa generálneho riaditeľa spoločnosti Vapiano je ďalším cieľom spoločnosti rozšíriť služby o nový formát, v ktorom sa bude predávať tiež občerstvenie. Reštaurácie typu Mini Vapiano momentálne testuje spoločnosť v Ingolstadte a rakúskom hlavnom meste Viedni. Halfmann tvrdí, že nové typy reštaurácií fungujú lepšie, ako sa očakávalo. Tretiu reštauráciu Mini Vapiano plánuje preto otvoriť v marci v Chicagu. "Koncept Mini Vapiano je veľmi zaujímavý, a to najmä pre americký trh," uviedol generálny riaditeľ s tým, že výsledky spoločnosti za minulý rok sú sľubné.
Prečítaj články
Nová príležitosť v kaviarenskom biznise
/13.10.2025
Originálne kaviarne Spezax Caffe úspešne prevádzkujú dve pobočky. Teraz hľadajú prvých franšízových partnerov pre ďalší rast.
Franšízová sieť UGO vsádza na inovácie, vyváženú ponuku a partnerov zapojených do každodennej prevádzky. Rastúci obrat o 160% svedčí o stabilnom rozvoji siete.
Franšízová sieť s originálnym taiwanským bubble tea sa úspešne rozvíja v krajinách Európy. Aktuálne hľadá dlhodobých partnerov pre vstup na slovenský trh.
Mr. Kebab funguje už vyše 20 rokov, prežil aj covidové obmedzenia bez uzatvárania pobočiek a prepúšťania. Ako vidí ďalší rozvoj majiteľ Ľubor Lelovits?
Ako sa darí Coffeeshop Company od doby, čo si zobrala naspäť vedenie centrála vo Viedni? S odznením covidového obdobia je V4 pripravená na ďalší rast. Franšízanti majú dvere otvorené.
Najčítanejšie
Keď predaj znamená aj poradenstvo
/15.12.2025
„Zákazník k nám prichádza pre riešenie a istotu, nielen pre farbu,“ hovorí manažérka franšízy Dom Farieb Lucia Bovan.
Ak sa Vám pri vyslovení slova franchising vôbec niečo vybavuje, je to skvelé!
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Rok 2025 ukázal, že Slovensko je pre franšízing atraktívnym trhom. Prichádzajú nové značky, iné pokračujú v expanzii. V ktorých segmentoch si môžu podnikatelia vyberať?
Ambiciózny Taco Bell je v skupine YUM! Brands najmenší, má menej pobočiek ako KFC aj Pizza Hut. Franšízy však vykazujú najväčšie zisky.