Viac franšíz, vyšší zisk

Koncom roka 2016 spoločnosť YUM! Brands oznámila globálnu stratégiu, podľa ktorej by mali prejsť všetky reštaurácie KFC, Pizza Hut a Taco Bell do rúk franšízantov. Pri pohľade na koniec tretieho štvrťroku 2017 bola stratégia úspešná. 95 % reštaurácií prevádzkuje YUM! Brands prostredníctvom franšízového systému, v roku 2015 to bolo 77 %.
Od januára do konca septembra 2017 previedla spoločnosť YUM! Brands do rúk franšízantov 574 reštaurácií. Z toho 143 franšíz pôsobí pod značkou KFC, 245 patrí značke Pizza Hut a 186 k sieti Taco Bell. V poslednom štvrťroku 2017 previedla spoločnosť na franšízantov ďalších 209 reštaurácií, ktoré predtým vlastnila a prevádzkovala sama. Najviac pribudlo franšíz Taco Bell (91), nasledovalo KFC (72), tretia zostala tentokrát Pizza Hut (46).
Zlepšovanie štandardov siete a nárast ziskov
Rozšírený franšízový obchodný model by mal podľa YUM! Brands priniesť bezkonkurenčne vyššiu mieru rastu, výnosov i ziskov. S rastúcim podieľom franšízových reštaurácií sa vlastníkovi všetkých troch značiek totiž darí znižovať vlastné náklady a kapitálové investície či úverové záväzky. Na druhú stranu franšízy pre spoločnosť predstavujú stabilný zdroj ďalších príjmov, čo opäť vedie ku zvyšovaniu zisku YUM! Brands. I preto sa chce firma zamerať v budúcnosti na inovácie a zlepšovanie štandardov celej franšízovej siete.
Finančné výsledky za tretí štvrťrok 2017 ukazujú, že YUM! Brands je na správnej ceste k ďalšiemu rastu, tiež prevádzkový zisk vzrástol o 11 %. Okrem toho narástol počet nových reštaurácií, celkovo o tri percentá. Medzi významných partnerov YUM! Brands v strednej a východnej Európe patrí poľská AmRest Holdings SE. Nedávno padlo rozhodnutie, že AmRest prevezme tiež 42 reštaurácií KFC vo Francúzsku a do konca roku 2023 by tam mali vybudovať a sprevádzkovať ďalších 150 franšízových pobočiek.
Prečítaj články

Franšízová sieť s čerstvým ovocím v pravej belgickej čokoláde Choco Boss ponúka zaujímavý nápad na podnikanie s priaznivými vstupnými investíciami.
McDonald's ide zákazníkom bližšie aj do menších miest a radi by našli nových franšízantov. Čím chcú aktuálne zákazníkov osloviť?
Franšízová sieť ponúka zdravšiu alternatívu v oblasti fast foodu už dvadsať rokov. Zaujímavé je, že sa na inováciách aktívne podieľajú aj franšízanti.
„Franšízová sieť gurmánskych bagiet sa úspešne rozrastá a cieli na ďalšie vhodné lokality,“ prezradila Markéta Krejčíková, manažérka pre franšízovú spoluprácu.
Kaliforňan sa so svojím bowl konceptom dostáva už aj do susednej Českej republiky. Kto stojí za úspechom slovenskej franšízy v Brne?
Najčítanejšie

Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Rastie počet značiek, ktoré mieria na slovenský trh. Kto sa môže chytiť franšízovej spolupráce hneď na štarte?
Svetoznáma značka Starbucks začína zatínať drápy na tuzemskom trhu. Jej kávu si môžeme už vychutnať aj u nás.
TAB Board rozširuje svoje portfólio služieb programom pre strategickú transformáciu firmy. Čo teraz franšízanti môžu firmám ponúkať?
Franchisové fitness centrá Contours obsadzujú Slovensko. Majú v pláne tu preniknúť do všetkých krajských miest.