Viac franšíz, vyšší zisk

Koncom roka 2016 spoločnosť YUM! Brands oznámila globálnu stratégiu, podľa ktorej by mali prejsť všetky reštaurácie KFC, Pizza Hut a Taco Bell do rúk franšízantov. Pri pohľade na koniec tretieho štvrťroku 2017 bola stratégia úspešná. 95 % reštaurácií prevádzkuje YUM! Brands prostredníctvom franšízového systému, v roku 2015 to bolo 77 %.
Od januára do konca septembra 2017 previedla spoločnosť YUM! Brands do rúk franšízantov 574 reštaurácií. Z toho 143 franšíz pôsobí pod značkou KFC, 245 patrí značke Pizza Hut a 186 k sieti Taco Bell. V poslednom štvrťroku 2017 previedla spoločnosť na franšízantov ďalších 209 reštaurácií, ktoré predtým vlastnila a prevádzkovala sama. Najviac pribudlo franšíz Taco Bell (91), nasledovalo KFC (72), tretia zostala tentokrát Pizza Hut (46).
Zlepšovanie štandardov siete a nárast ziskov
Rozšírený franšízový obchodný model by mal podľa YUM! Brands priniesť bezkonkurenčne vyššiu mieru rastu, výnosov i ziskov. S rastúcim podieľom franšízových reštaurácií sa vlastníkovi všetkých troch značiek totiž darí znižovať vlastné náklady a kapitálové investície či úverové záväzky. Na druhú stranu franšízy pre spoločnosť predstavujú stabilný zdroj ďalších príjmov, čo opäť vedie ku zvyšovaniu zisku YUM! Brands. I preto sa chce firma zamerať v budúcnosti na inovácie a zlepšovanie štandardov celej franšízovej siete.
Finančné výsledky za tretí štvrťrok 2017 ukazujú, že YUM! Brands je na správnej ceste k ďalšiemu rastu, tiež prevádzkový zisk vzrástol o 11 %. Okrem toho narástol počet nových reštaurácií, celkovo o tri percentá. Medzi významných partnerov YUM! Brands v strednej a východnej Európe patrí poľská AmRest Holdings SE. Nedávno padlo rozhodnutie, že AmRest prevezme tiež 42 reštaurácií KFC vo Francúzsku a do konca roku 2023 by tam mali vybudovať a sprevádzkovať ďalších 150 franšízových pobočiek.
Prečítaj články

Mr. Kebab funguje už vyše 20 rokov, prežil aj covidové obmedzenia bez uzatvárania pobočiek a prepúšťania. Ako vidí ďalší rozvoj majiteľ Ľubor Lelovits?
Food trucky tvoria nový európsky trend. Rozmach týchto franšíz prebieha aj na Slovensku. Ako je to s investičními nákladmi a začatím vlastného podnikania s mobilným občerstvením?
Franšízová sieť Kaliforňan novo umožňuje rast aj zamestnancom. Zakladateľka Michaela Smrtičová opisuje, ako značka otvára cestu k podnikaniu bez nutnosti vysokej investície.
Franšízová sieť Bageterie Boulevard pokračuje v zvyšovaní počtu pobočiek. Po Česku chce pridať expanziu na Slovensku. Franšízantom sa ponúkajú nové príležitosti aj mimo Bratislavy.
Svetová franšízová sieť sa môže pochváliť posilnením svojich pozícií v konkurencii fast foodov. Značka otvorila pobočku v Bratislave a Topoľčanoch.
Najčítanejšie

Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Ak sa rozhodnete podnikať na vlastnú päsť, máte na výber dve možnosti. Môžete otvoriť vlastný podnik alebo podnikať formou franchisy. V nasledujúcich krokoch Vám poradíme, ako založiť vlastnú firmu.
TAB Board chce rásť do ďalších regiónov Slovenska. Akých franšízantov hľadá a prečo rastie dopyt po zdieľaní skúseností a koučingu aj v dobe umelej inteligencie?
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Franšízová sieť potravín v centre Bratislavy ponúka najžiadanejší sortiment sedem dní v týždni už desať rokov. Aké podmienky ponúka franšízantom?