Viac franšíz, vyšší zisk

Koncom roka 2016 spoločnosť YUM! Brands oznámila globálnu stratégiu, podľa ktorej by mali prejsť všetky reštaurácie KFC, Pizza Hut a Taco Bell do rúk franšízantov. Pri pohľade na koniec tretieho štvrťroku 2017 bola stratégia úspešná. 95 % reštaurácií prevádzkuje YUM! Brands prostredníctvom franšízového systému, v roku 2015 to bolo 77 %.
Od januára do konca septembra 2017 previedla spoločnosť YUM! Brands do rúk franšízantov 574 reštaurácií. Z toho 143 franšíz pôsobí pod značkou KFC, 245 patrí značke Pizza Hut a 186 k sieti Taco Bell. V poslednom štvrťroku 2017 previedla spoločnosť na franšízantov ďalších 209 reštaurácií, ktoré predtým vlastnila a prevádzkovala sama. Najviac pribudlo franšíz Taco Bell (91), nasledovalo KFC (72), tretia zostala tentokrát Pizza Hut (46).
Zlepšovanie štandardov siete a nárast ziskov
Rozšírený franšízový obchodný model by mal podľa YUM! Brands priniesť bezkonkurenčne vyššiu mieru rastu, výnosov i ziskov. S rastúcim podieľom franšízových reštaurácií sa vlastníkovi všetkých troch značiek totiž darí znižovať vlastné náklady a kapitálové investície či úverové záväzky. Na druhú stranu franšízy pre spoločnosť predstavujú stabilný zdroj ďalších príjmov, čo opäť vedie ku zvyšovaniu zisku YUM! Brands. I preto sa chce firma zamerať v budúcnosti na inovácie a zlepšovanie štandardov celej franšízovej siete.
Finančné výsledky za tretí štvrťrok 2017 ukazujú, že YUM! Brands je na správnej ceste k ďalšiemu rastu, tiež prevádzkový zisk vzrástol o 11 %. Okrem toho narástol počet nových reštaurácií, celkovo o tri percentá. Medzi významných partnerov YUM! Brands v strednej a východnej Európe patrí poľská AmRest Holdings SE. Nedávno padlo rozhodnutie, že AmRest prevezme tiež 42 reštaurácií KFC vo Francúzsku a do konca roku 2023 by tam mali vybudovať a sprevádzkovať ďalších 150 franšízových pobočiek.
Prečítaj články

Mr. Kebab funguje už vyše 20 rokov, prežil aj covidové obmedzenia bez uzatvárania pobočiek a prepúšťania. Ako vidí ďalší rozvoj majiteľ Ľubor Lelovits?
Food trucky tvoria nový európsky trend. Rozmach týchto franšíz prebieha aj na Slovensku. Ako je to s investičními nákladmi a začatím vlastného podnikania s mobilným občerstvením?
Franšízová sieť Kaliforňan novo umožňuje rast aj zamestnancom. Zakladateľka Michaela Smrtičová opisuje, ako značka otvára cestu k podnikaniu bez nutnosti vysokej investície.
Franšízová sieť Bageterie Boulevard pokračuje v zvyšovaní počtu pobočiek. Po Česku chce pridať expanziu na Slovensku. Franšízantom sa ponúkajú nové príležitosti aj mimo Bratislavy.
Svetová franšízová sieť sa môže pochváliť posilnením svojich pozícií v konkurencii fast foodov. Značka otvorila pobočku v Bratislave a Topoľčanoch.
Najčítanejšie

Prinášame aktuálny rebríček 100 najúspešnejších globálnych franšízových značiek. V TOP 10 nechýbajú franšízy známe z tuzemského trhu. Najsilnejším sektorom zostáva gastro.
„Nízke náklady a rýchla návratnosť robia z Edukido ideálnu voľbu pre tých, ktorí chcú podnikať a zároveň podporiť rozvoj detí,“ hovorí prevádzkový riaditeľ Bartłomiej Misztal.
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
„Nastal vhodný čas pre získanie licencie v rámci regiónov Slovenska," hovorí Matúš Hrabko, Field Service Manažér pre McDonald's na Slovensku.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.