Franšízanti nám "rastú" z učiteľov

Koľko nových franšíz sa vám podarilo sprevádzkovať v roku 2017? Narástol opäť aj počet vašich klientov?
Trendom Helen Doron English (HDE) posledných dvoch rokov je model tzv. minicentra. Je to franšíza, ktorá zaručuje exkluzivitu pre územie s počtom približne 20 000 obyvateľov. Stále častejšie nám do tohto typu franšízy doslova „dorastajú“ naši úspešní nezávislí učitelia pôsobiaci v menších mestách. Vo chvíli, kedy majú okolo 60 klientov sa totiž dostávajú do situácie, kedy potrebujú posilu v podobe ďalšieho učiteľa i väčšie priestory, a práve minicentrum sa ukázalo byť pre týchto úspešných učiteľov ideálnym riešením.
V roku 2017 sa franšízantmi stali naši nezávislí učitelia z Hodonína, Rychnova nad Knežnou a Dobříša. K podpisu franšízovej zmluvy na minicentrum HDE tiež v blízkej dobe pristúpia pobočky v Českom Krumlove a Uherskom Brode. Úplne novú pobočku sme otvorili v Beroune.
Koľko rokov už rastie záujem o vaše školy?
Záujem o niektorý z typov franšíz Helen Doron English trvá od samého začiatku našej pôsobnosti na českom trhu, teda od roku 2005. V súčasnosti nájdete naše pobočky na 86 miestach Českej republiky.
V minulom roku ste ponúkali možnosť podnikania pod značkou Helen Doron predovšetkým v menších mestách. Bude vaša tohtoročná stratégia pre expanziu rovnaká?
Stratégia bude podobná. Najmä teraz, keď sa osvedčil model minicentra, zamýšľame vyhľadávať nových partnerov prevažne v nezávislých učiteľoch v malých mestách a postupne si ich „vychovať“ do franšízantov s výhodou exkluzivity na danom území spravujúcich väčšie pobočky. Súčasne však budeme hľadať nových potenciálnych partnerov pre veľké mestá ako je Brno, Liberec alebo Karlovy Vary.
Hlavným cieľom roku 2018 bude otvorenie novej pobočky v Brne. Aktuálne hľadáme nového záujemca o franšízu v tomto meste. V prípade, že by sme vhodného kandidáta nenašli, zvažujeme i otvorenie ďalšej vlastnej pobočky.
V akých lokalitách vám franšízy momentálne chýbajú, a chceli by ste ich pokryť?
Už spomínané veľké mestá ako Brno, Liberec, Karlove Vary alebo Frýdek-Místek. Z menších miest napríklad Chomutov, Třebíč, Chrudim, Litomyšl, Svitavy alebo Dačice.
Váš koncept je starý takmer 30 rokov a záujem o neho u nás stále rastie. Čím si myslíte, že je to spôsobené?
Ako sama uvádzate, koncept HDE ako jediný na trhu stavia na viac ako 30 rokoch skúseností z oblasti pedagogiky, psychológie a tiež obchodu. Ako jediný z podobných franšízových konceptov ponúka svojim klientom 15 rokov nadväzujúcej výučby v podobe 15 na sebe nadväzujúcich kurzov angličtiny pre deti už od 3 mesiacov do 19 rokov a vďaka tomu aj širokú cieľovú skupinu spotrebiteľov pre svojich franšízových partnerov. Koncept HDE má prepracovaný systém podpory franšízantov; v ČR je najdlhšie pôsobiacou franšízou na trhu a súčasne franšízou s najväčším počtom klientov v danom odbore.
Učíte aj deti, ktorým sú iba tri mesiace. Stúpa záujem i medzi rodičmi tak malých detí?
Napriek tomu, že občas ešte stále narážame na neznalých, ktorí vzdelávanie najmenších považujú za úplný nezmysel a bláznovstvo, s potešením a určitým zadosťučinením v srdci môžem potvrdiť, že záujem rodičov o kurzy pre najmladšie deti každoročne stúpa. Bezpochýb je to spôsobené tým, že dnešní mladí rodičia si už lepšie uvedomujú, ako funguje ľudský mozok a ako je preto dôležité začať sa jazyky učiť čo najskôr ako je to možné…
V akom veku je teda ideálne prihlásiť deti do školy Helen Doron?
Všeobecne platí – čím skôr, tým lepšie… Ideálne teda je, ak dieťa nadviaže kontakt s druhým jazykom do druhého roka života.
Vo vašom odbore stále rastie konkurencia, ako proti nej aktuálne bojujete?
Konkurenciu monitorujeme a vítame ju. Verím, že práve vďaka nej dokážu naši klienti – študenti aj franšízoví partneri najlepšie pochopiť a oceniť výhody nášho programu.
Prečítaj články

„Nízke náklady a rýchla návratnosť robia z Edukido ideálnu voľbu pre tých, ktorí chcú podnikať a zároveň podporiť rozvoj detí,“ hovorí prevádzkový riaditeľ Bartłomiej Misztal.
Franšízová sieť s jazykovými kurzami Zaraz rastie v zisku až o 70 %. Dve prosperujúce pobočky vedie Eva Králová, ktorá nám prezradila, prečo by svoju prácu nemenila.
„Aj keď sa nezmenil počet našich pobočiek, zisk sa zdvihol o 70 %. Je čas naskočiť na dobrú vlnu v našom podnikaní,“ hovorí riaditeľ franšízy jazykových škôl Zaraz Martin Kňoška.
„Každý, kto rozpozná krásu nášho vzdelávacieho poslania, je spôsobilý stať sa franšízantom Young Engineers,“ hovorí zakladateľ tohto amerického vzdelávacieho konceptu Amir Asor.
Vydavateľstvo Modrý slon je na trhu už od roku 1998 a knižky urobili radosť už 100 000 detí. Aké možnosti ponúka franšíza na Slovensku priblíži zakladateľ značky Marek Halfar.
Najčítanejšie

Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Sieť Aplend spravuje 17 ubytovacích jednotiek vo Vysokých Tatrách. Víta v nich až 80 tisíc hostí ročne. Teraz hľadá pre franšízovú spoluprácu ďalšie hotely a apartmány.
Predstavujeme vám 12 kľúčových tém, ktoré by mala obsahovať každá franšízová zmluva.
„Franšízový manuál by mal byť vypracovaný bežným jazykom. Len tak mu môžu franšízanti perfektne porozumieť, a efektívne využívať," hovorí poradkyňa PROFIT system Lenka Nováková.
Keď sa povie franšízové podnikanie, väčšina z nás si predstaví väčšie mesto a gastro franšízu. Naturhouse dokazuje, že to ide aj inak. Ich koncept pracuje s vernými klientmi.