KiwiSun chce dobyť celú Európu

Čím sa KiwiSun líši od konkurencie? Aké sú špeciality značky a vašich opaľovacích salónov?
KiwiSun využíva celosvetovo unikátnu technológiu, vyvinutú s ohľadom na zdravie, vďaka ktorej môžu naši klienti získať pri opaľovaní karibskú hnedú farbu pleti, a zároveň si užiť ďalšie výhody pozitívneho pôsobenia biologického svetla na náladu a celkový stav organizmu. Každoročne u nás pribúda žien, pre ktoré sa liečba svetlom stála bežnou súčasťou života, a to po celý rok bez ohľadu na počasie. Naše služby využívajú obvykle dvakrát do týždňa.
Rastie tiež neustále počet uvedomelých spotrebiteľov, ktorí dôkladne skúmajú pozadie služieb a produktov. KiwiSun je jediná spoločnosť na svete, ktorá spája vo svojom systéme vývoj, výrobu i prevádzku biosolárií. Tiež preto je značka za svoje produkty i služby v salónoch zodpovedná.
Spoločnosť KiwiSun bola založená v roku 2006. Ako prebiehal rozvoj siete v posledných desiatich rokoch?
Otvorenie prvého obchodu sa stalo okamžitým úspechom a rýchlo sa odrazilo v dopyte investorov po expanzii. Počas niekoľkých rokov sa nám podarilo dostať sa do desiatok väčších miest. Expanziu do zahraničia odštartovali predovšetkým Maďari žijúci v zahraničí, ktorí boli povzbudení úspechom našich domácich salónov.
Aké boli hlavné etapy zahraničnej expanzie?
V niektorých krajinách sme s partnermi podpísali zmluvu o celonárodnej franšízovej spolupráci a zodpovednosti za expanziu. Takým príkladom je Británia, Írsko a Taliansko. Potom sú niektoré trhy, kde naše salóny prevádzkujú samostatní franšízoví partneri, a my im poskytujeme svoje služby a podporu. Sem patrí Rumunsko či Slovensko. Práve expandujeme už do ôsmej krajiny.
Čo všetko získavajú vaši franšízanti po podpise licenčnej zmluvy?
Príjemcovia získajú franšízovú územnú exkluzivitu, centrálny marketing, majú možnosť sa priebežne vzdelávať, majú k dispozícii vlastní softvér, aj voľné obchodné plánovanie. Celý prevádzkový koncept, overený v už 66 fungujúcich salónoch, dostávajú k dispozícii bez vstupného poplatku. Naši partneri tiež nakupujú opaľovacie stroje za cenu od výrobcu, pre ktoré platí 5 ročná záruka, a počas 10 rokov dostávajú od výrobcu tiež potrebné náhradné diely.
Pokiaľ franšízy zaznamenajú nárast objemu prevádzky, a predajú v dlhodobom horizonte väčšie množstvo našich produktov, je to pre nás výhodnejšie, ako kedy sme franšízantov nechávali platiť už za získanie licencie. Otvorenie salónu KiwiSun nevyžaduje ani žiadne profesionálne zázemie a skúsenosti, všetko potrebné získavajú partneri od centrály v podobe podrobného a dobre fungujúceho konceptu. Jedinou požiadavkou na udelenie master-franšízovej licencie je otvorenie väčšieho počtu salónov KiwiSun v príslušnej krajine.
Aké sú vaše plány do nového roka?
Naša spoločnosť sa neustále rozvíja už veľa rokov a momentálne sme sa stali najinovatívnejšou firmou v odbore. Máme vo výstavbe sedem pobočiek. Už ôsmy salón chystáme na otvorenie v Londýne. Chceme sa ale i naďalej rozširovať. Vkladáme veľkú nádej do talianskeho, rumunského, slovenského, írskeho, a nemeckého trhu, a čoskoro by sme chceli začať dobývať i zvyšok Európy vrátane krajín ako Rakúsko, Poľsko, Česká republika či Chorvátsko.
Prečítaj články

Nové projekty a výzvy aj medziročný rast. Taký bol minulý rok pre Yves Rocher. Čo na spoluprácu s touto kozmetickou značkou franšízantov láka?
Hybridné autá a hybridný pohon. Témy, o ktorých sa dnes často hovorí. Čo však hybridné laky na nechty? Obchody s nimi chce na trh priviesť franšíza Semilac.
V súčasnosti sa sústredíme na vylepšenie súčasnej siete, obchody postupne rekonštruujeme do najnovšej podoby, hovorí Miroslav Kubricht, managing director Yves Rocher pro ČR, SR a Maďarsko.
Na domácom trhu sa značke Semilac darí rozvíjať. Pôjde jej to s franšízou aj na Slovensku? Má o to záujem!
„V našom odbore je veľmi dôležitý tréning. Preto mu pri práci s franšízantmi venujeme veľkú energiu,“ hovorí Paulina Patelka, franšízová manažérka pre rozvoj sieteSemilac.
Najčítanejšie

Rok 2020 bol pre podnikateľov z väčšiny odborov náročný. Do akých oblastí sa v roku 2021 oplatí investovať?
„Rok 2021 bude okrem iného v znamení otvárania nových reštaurácií. Chceme, aby boli všetky od začiatku v rukách franšízantov," hovorí Radim Foltýn, Franchising Director CZ & SK McDonald's.
Franchising je systém istého druhu licenčných zmlúv, ktoré sa stávajú čím ďalej tým obľúbenejšími v oblasti podnikania. Do franchisingu je možné zahrnúť i rôzne typy podnikania založeného na distribučných a agentúrnych zmluvách.
Bezpečnosť práce a hygienické predpisy sa počas uplynulého roka dostali do popredia záujmu. Ťažia z toho aj franšízanti Extéria Market.
Franchisové systémy je možno rozdeliť podľa rôznych kritérií: druhu know-how, druhu hospodárskej činnosti či spôsobu organizácie systému.