"Keď vo výživovej poradni pôsobí poradkyňa, ktorá dodržuje naše know-how, a je usmievavá, príjemná, vie vypočuť a zároveň rozoznať nesprávne stravovacie návyky, ponúknuť individuálne riešenie a podporiť svojich klientov, taký človek sa nemusí báť o nedostatok klientely. Ľudia si ju navzájom odporučia," tvrdí Jan Gonda.
Streda
27.12.2017
Španielska značka výživových poradní patrí v ČR a SR k najprogresívnejším franšízám. Vhodná je pre manažérsky zdatných podnikateľov.
 

Sieť výživových poradní Naturhouse pokračuje úspešne vo svojom rozširovaní a upevňovaní svojej pozície na českom trhu. "V roku 2017 značka v Českej republike otvorila 7 nových výživových poradní, ďalšie 3 pobočky sa pripravujú na otvorenie začiatkom budúceho roka. Na Slovensku sa nám podarilo otvoriť 5 nových prevádzok a 1 odovzdať do rúk franšízantov. Po veľkom otváracom boome v roku 2016 bol rok 2017 v znamení stabilizácie nových pobočiek. V ČR je momentálne otvorených 93 pobočiek, na Slovensku 29," vypočítava master-franchisant Jan Gonda.

V uplynulom roku Naturhouse testoval tiež výživovú poradňu typu mikro-mikro pre pobočky určené do najmenších miest s 5 000 až 10 000 obyvateľmi. "Po roku fungovania tejto malej poradne môžeme povedať, že to bol krok správnym smerom. Poradňa v Dobříši si skoro po svojom otvorení získala stálu klientelu. V tomto type poradne pôsobí iba výživová poradkyňa, je to teda model vhodný pre samostatné a manažérsky zdatné osobnosti. Ideálna je pre franšízantku a výživovú poradkyňu v jednej osobe, kedy s nízkou investíciou a minimálnymi mzdovými nákladmi je možné dosahovať zaujímavých ziskov pri nižších obratoch," hovorí Gonda.

Výmena skúseností sa osvedčila

Mikro-koncepty všeobecne podľa Gondy ukazujú, že podnikanie v malých mestách rentabilne a bez prevádzkových starostí funguje. I preto chce v budúcom roku expandovať do ďalších lokalít, v ktorých zatiaľ nepôsobíme, a tým ďalej zahusťovať pobočkovú sieť. Cieľom je až 150 pobočiek v Česku a 50 na Slovensku. "Na čo sme ale obzvlášť hrdí, je, že sa nám darí zlepšovať kvalitu práce personálu na pobočke, čo sa odráža na raste priemernej návštevnosti klientov, ich spokojnosti a terapeutických výsledkoch," dodáva. Vstupná investícia pre otvorenie pobočky Naturhouse začína pre mikro-mikro koncept na 250 tisícoch korunách českých, pre mikrokoncept na 290 tisícoch korunách českých.

Základná investícia do štandardnej predajne Naturhouse býva od 420 tisíc korún českých a zahŕňa nákup zariadenia, úpravy prevádzky, informačný systém, a pod. Za licenciu sa neplatí, franšízanti ale odvádzajú 600 eur ročne (bez DPH) ako administratívny poplatok. Investícia sa obvykle vracia za 1 až 3 roky. Každý franšízant pred zahájením prevádzky pobočky dostáva od centrály manuál a osvedčené fungujúce tipy na regionálny marketing, k dispozícii má tiež asistenciu pri otváraní pobočky. Každý rok prebiehajú školenia a workshopy pre nových i zavedených franšízantov, a napríklad na pravidelnom jarnom workshope si navzájom vymieňajú svoje skúsenosti.


Populárne na fóre