V hlavnej úlohe pivo s vínom
Pri vstupe do lotyšských sietí reštaurácií značiek Easy Wine a Easy Beer obdrží každý zákazník špeciálnu predplatiteľskú kartu, ktorá obsahuje virtuálne peniaze. Zákazníci si môžu zakúpiť ľubovoľný nápoj po naskenovaní karty na výdajnom automate, a až neskôr zaplatiť na pokladni. "Sme odlišní od iných zariadení. Najmenšie množstvo piva, ktoré si zákazník môže objednať v štandardnej reštaurácii, je 300 ml. Zákazník si nápoj kúpi, a zaplatí či už ho vypije, alebo nie. U nás má ale možnosť si naliať a nápoj dopredu ochutnať i v množstve menšom. To znamená, že si každý môže naplniť pohár pitím, ktoré mu bude chutiť," vysvetľuje generálny riaditeľ skupiny reštaurácií Peter Ozols.
Vinárska reštaurácia konceptu má v ponuke 60 druhov vín. "Náš koncept je vynikajúcou príležitosťou ochutnať dobré a veľmi drahé víno i vďaka tomu, že si môžete natočiť iba jeden pohár. Na druhej strane predaj iba exkluzívnych vín nie je pre podnikanie veľmi výhodný, pretože väčšina ľudí pije vína strednej kategórie. Nám sa podarilo ponuku optimálne skombinovať. Doteraz žiadna fľaša vína v Easy Wine nebola otvorená dlhšie ako týždeň. Naše špeciálne zariadenie pritom umožňuje otvorené víno skladovať jeden mesiac. Naše výsledky ukazujú, že ľudia radi experimentujú a skúšajú nové možnosti," hovorí Ozols.
Do posledného mililitra
Ponuka piva reštaurácií Easy Beer je ešte väčšia - až 200 druhov. V súčasnosti franšízová sieť testuje tiež dávkovač na whisky a kokteilový stroj. "Alkoholické i nealkoholické nápoje budú umiestené do 15 liniek. Stlačíte iba jedno tlačidlo a kokteil bude pripravený v niekoľkých sekundách, "vysvetľuje Ozols. Ku každému nápoju dostanú hostia tiež odporučenie na vhodný pokrm. Recepty a stále inovované menu pochádzajú od významných a oceňovaných šéfkuchárov, a sú poskytované tiež franšízantom.
Víno a pivo sú v reštauráciách umiestené v špeciálnych chladničkách, zákazníci si môžu vybrané nápoje sami načapovať v ľubovoľnom množstve rovno zo sudov.
Automatizácia obsluhy v reštauráciách je zaujímavá nie iba pre hostí, ale z ekonomického hľadiska tiež pre majiteľov franšízových pobočiek. Nie že ušetrí na mzdách pre personál, stroje dokonca dokážu hostí obslúžiť rýchlejšie ako barman. Okrem toho je celkové množstvo spotrebovaných nápojov veľmi dôkladne účtované do posledného mililitra.
Easy Wine a Easy Beer zaisťujú dodávky zariadenia, softvérových riešení. Franšíza má už hotovú koncepciu s osvedčenou ponukou jedál a nápojov, ktorú vytvoril tím skúsených medzinárodných odborníkov. Tento koncept reštaurácie nie je podľa svojich majiteľov ovplyvnený sezónnosťou. "Samozrejme, že biele vína sú vyberané častejšie v lete a červené v zime, ale možnosť pobaviť sa a byť v našich reštauráciách sám sebe barmanom je atraktívne v každom období, "dodáva Ozols.
Prečítaj články
Nová príležitosť v kaviarenskom biznise
/13.10.2025
Originálne kaviarne Spezax Caffe úspešne prevádzkujú dve pobočky. Teraz hľadajú prvých franšízových partnerov pre ďalší rast.
Franšízová sieť UGO vsádza na inovácie, vyváženú ponuku a partnerov zapojených do každodennej prevádzky. Rastúci obrat o 160% svedčí o stabilnom rozvoji siete.
Franšízová sieť s originálnym taiwanským bubble tea sa úspešne rozvíja v krajinách Európy. Aktuálne hľadá dlhodobých partnerov pre vstup na slovenský trh.
Mr. Kebab funguje už vyše 20 rokov, prežil aj covidové obmedzenia bez uzatvárania pobočiek a prepúšťania. Ako vidí ďalší rozvoj majiteľ Ľubor Lelovits?
Ako sa darí Coffeeshop Company od doby, čo si zobrala naspäť vedenie centrála vo Viedni? S odznením covidového obdobia je V4 pripravená na ďalší rast. Franšízanti majú dvere otvorené.
Najčítanejšie
Ako zarobiť peniaze na YouTube?
/27.08.2021
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Značka Mail Boxes Etc. plánuje vstúpiť na slovenský trh a hľadá master-franšízanta. Manažér rozvoja MBE Pawan Kim približuje, akú úlohu bude zastávať.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Ak sa rozhodnete podnikať na vlastnú päsť, máte na výber dve možnosti. Môžete otvoriť vlastný podnik alebo podnikať formou franchisy. V nasledujúcich krokoch Vám poradíme, ako založiť vlastnú firmu.
Ambiciózny Taco Bell je v skupine YUM! Brands najmenší, má menej pobočiek ako KFC aj Pizza Hut. Franšízy však vykazujú najväčšie zisky.