Najvýhodnejšia franšíza? Arby’s

Vo chvíli, kedy potenciálni franšízanti zvažujú svoj vstup do nového firemného systému, väčšinou vyhodnocujú objektívne skutočnosti a vypočítavajú náklady a možné zisky. Kľúčové pri ich rozhodovaní bývajú už vstupné náklady v podobe licenčných poplatkov, nasleduje výška pravidelných poplatkov centrále - najväčším strašiakom je pre nich totiž obvyklá návratnosť prvotnej investície. Vďaka nej získavajú oni i centrála jasné a neskreslené správy o prosperite jednotlivých pobočiek. Vzdelávacie programy, dlhodobý firemný rast i história spoločnosti vrátane napríklad súdnych sporov prichádza na radu až potom.
Pri výbere vhodného konceptu hrajú úlohu i subjektívne hľadiska, medzi ktoré patria napríklad štatistiky a obchodný či podnikateľský talent franšízantov v danom odbore. "Skutočnosť je taká, že financie pomáhajú každej franšízovej sieti k rastu a prosperite. Je ale tiež pravda, že tí najlepší franšízori sa etablovali tiež ako empatickí partneri, ktorí chápu ľudskú stránku podnikania rovnako ako čísla," hovorí Eric Stites, generálny riaditeľ spoločnosti Franchise Business Review (FBR), ktorá sa špecializuje na analýzy a prieskum franšízového trhu.
Cesta späť na vrchol
Súťaž o Najvýhodnejšiu franšízu hodnotí obe hľadiská. Finančné zisky a rast spoločnosti, tiež napríklad spokojnosť jednotlivých franšízantov a ich dôveru v potenciál a budúcnosť značky, či plnenie zmluvných záväzkov oboch strán a príspevok charite. Všetky vybrané franšízové siete patria do gastronómie, medzi špičkovými koncepty je možné nájsť rybie reštaurácie Captain D’s, ktoré predstavujú alternatívu k hamburgerom a sendvičom. Nechýba pizzeria Donatos Pizza, populárny zmrzlinový koncept Kona Ice, špecialista na kurčatá Wingstop, či výrobca a predajca polievok Zoup! Fresh Soup, ktorý okrem iného minimalizuje náklady na start-up.
Rekordmanom v raste je spoločnosť Arby’s, ktorá čaká na svoju príležitosť tiež v Česku. V Spojených štátoch pritom zažíva reťazec oživenie záujmu i zo strany zákazníkov, nie iba franšízantov. Už šesť a pol roka v rade hlási Arby’s stabilné zisky, posledné takmer 3 roky tržby a zisky v USA neustále rastú. Za posledných 5 rokov firma, špecializujúca sa na mäsové špeciality, narástla o celú štvrtinu, a dnes má značka hodnotu 1,1 milióna dolárov. Franšízanti Arby’s ale svoji domovskú firmu vychvaľujú, 97 % z nich verí v dlhodobý rastový potenciál značky. Svoju cestu z depresie Arby’s zavŕši prvou expanziou mimo USA od roku 2010.
Viac informácií o možnosti zakúpenia licencie Arby’s v ČR nájdete v našom Katalógu franšíz.
Prečítaj články

Food trucky tvoria nový európsky trend. Rozmach týchto franšíz prebieha aj na Slovensku. Ako je to s investičními nákladmi a začatím vlastného podnikania s mobilným občerstvením?
Franšízová sieť Bageterie Boulevard pokračuje v zvyšovaní počtu pobočiek. Po Česku chce pridať expanziu na Slovensku. Franšízantom sa ponúkajú nové príležitosti aj mimo Bratislavy.
Svetová franšízová sieť sa môže pochváliť posilnením svojich pozícií v konkurencii fast foodov. Značka otvorila pobočku v Bratislave a Topoľčanoch.
Fruitisimo je európska sieť prevádzok zdravej varianty fastfoodu, ktorá vznikla v Českej republike. Ich rastu pomáha aj vzájomné zdieľanie skúseností jednotlivých franšízantov.
Franšízová sieť s čerstvým ovocím v pravej belgickej čokoláde Choco Boss ponúka zaujímavý nápad na podnikanie s priaznivými vstupnými investíciami.
Najčítanejšie

Keď sa povie franšízové podnikanie, väčšina z nás si predstaví väčšie mesto a gastro franšízu. Naturhouse dokazuje, že to ide aj inak. Ich koncept pracuje s vernými klientmi.
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Stravovanie v krabičkách sa presadilo v slovenských domácnostiach aj kanceláriách. Ako na to ide česká franšíza FITeat?
Dopyt po upratovacích, sťahovacích a remeselných službách je veľký. Ako z tejto situácie ťažiť vysvetlí Jiří Bártík, obchodný manažér medzinárodnej siete Extra Services.
Svetoznáma značka Starbucks začína zatínať drápy na tuzemskom trhu. Jej kávu si môžeme už vychutnať aj u nás.