Americký reťazec rýchleho občerstvenia Burger King testoval technológie pre mobilné platby od minuloročného decembra v reštauráciách v Miami, čoskoro ich podľa tlačovej správy zavedie ďalej, uviedol prezident Jose Cil podľa agentúry Bloomberg. Firma sa začína pripravovať pre zavedenie tejto služby dokonca v celých Spojených štátoch do niekoľkých mesiacov.
McDonald’s plánuje svoju celoštátnu americkú premiéru mobilných platieb na konca roka, čo bol zrejme tiež impulz pre Burger King k urýchleniu príprav na vlastný systém objednávok cez smartphone.
Súťaž o technologické prvenstvo je ďalšou kapitolou súperenia medzi výrobcami hamburgerov. Zatiaľ čo napríklad celosvetový kaviarenský franšízový reťazec Starbucks mobilné platby umožňuje už dlhšiu dobu, fast-foodové reťazce sa momentálne snažia svoju niekoľkoročnú stratu v tomto smere dohnať. Starbucks má vďaka vernostným programom a akciám viac ako 13 miliónov registrovaných zákazníkov.
Táto hra je o veľa
Aplikácia, ktorá umožní objednávky prostredníctvom mobilného telefónu, by mala pomôcť spoločnosti Burger King vybudovať tesnejšie väzby so zákazníkmi, povedal Cil. „Naši hostia s nami chcú komunikovať a preto hľadáme pohodlný spôsob, ako im tento dialóg umožniť,“ uviedol. Podobne ako Burger King, tiež McDonald’s chce zaistiť svojim zákazníkom "bezproblémové a väčšie pohodlie". Hostia si budú môcť jedlo objednať a zaplatiť už cestou do reštaurácie, na pokladni si ho potom iba vyzdvihnú.
K mobilným platbám sa pridružujú samozrejme tiež vernostné programy a ďalšie pridané služby, ktoré majú stále náročnejších hostí udržať pri hamburgeroch a hranolkách. V hre je skutočne veľa pre všetky zúčastnené firmy. Spoločnosť Burger King sa tento rok pustila do tvrdého boja o každého zákazníka. Celý trh s rýchlym občerstvením sa mení a firmy začínajú vsádzať na všetky možné zľavy a špeciálne akcie. McDonald’s chystá okrem iného modernizáciu a vylepšenie svojich franšízových pobočiek v rámci tzv. zážitku budúcnosti.
Prečítaj články

Franšízová sieť UGO vsádza na inovácie, vyváženú ponuku a partnerov zapojených do každodennej prevádzky. Rastúci obrat o 160% svedčí o stabilnom rozvoji siete.
Mr. Kebab funguje už vyše 20 rokov, prežil aj covidové obmedzenia bez uzatvárania pobočiek a prepúšťania. Ako vidí ďalší rozvoj majiteľ Ľubor Lelovits?
Ako sa darí Coffeeshop Company od doby, čo si zobrala naspäť vedenie centrála vo Viedni? S odznením covidového obdobia je V4 pripravená na ďalší rast. Franšízanti majú dvere otvorené.
Food trucky tvoria nový európsky trend. Rozmach týchto franšíz prebieha aj na Slovensku. Ako je to s investičními nákladmi a začatím vlastného podnikania s mobilným občerstvením?
Franšízová sieť Kaliforňan novo umožňuje rast aj zamestnancom. Zakladateľka Michaela Smrtičová opisuje, ako značka otvára cestu k podnikaniu bez nutnosti vysokej investície.
Najčítanejšie

Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Deti v škole trávia minimálne 12 rokov. Mnohí z nich potrebujú pomoc s učením. Franšíza Škola Populo ponúka profesionálne riešenie ako podnikateľskú príležitosť.
Ambiciózny Taco Bell je v skupine YUM! Brands najmenší, má menej pobočiek ako KFC aj Pizza Hut. Franšízy však vykazujú najväčšie zisky.
Franchisová zmluva je základom na ktorom je postavený vzťah medzi franchisorom a franchisantom.
„Franšízový manuál by mal byť vypracovaný bežným jazykom. Len tak mu môžu franšízanti perfektne porozumieť, a efektívne využívať," hovorí poradkyňa PROFIT system Lenka Nováková.