Americký reťazec rýchleho občerstvenia Burger King testoval technológie pre mobilné platby od minuloročného decembra v reštauráciách v Miami, čoskoro ich podľa tlačovej správy zavedie ďalej, uviedol prezident Jose Cil podľa agentúry Bloomberg. Firma sa začína pripravovať pre zavedenie tejto služby dokonca v celých Spojených štátoch do niekoľkých mesiacov.
McDonald’s plánuje svoju celoštátnu americkú premiéru mobilných platieb na konca roka, čo bol zrejme tiež impulz pre Burger King k urýchleniu príprav na vlastný systém objednávok cez smartphone.
Súťaž o technologické prvenstvo je ďalšou kapitolou súperenia medzi výrobcami hamburgerov. Zatiaľ čo napríklad celosvetový kaviarenský franšízový reťazec Starbucks mobilné platby umožňuje už dlhšiu dobu, fast-foodové reťazce sa momentálne snažia svoju niekoľkoročnú stratu v tomto smere dohnať. Starbucks má vďaka vernostným programom a akciám viac ako 13 miliónov registrovaných zákazníkov.
Táto hra je o veľa
Aplikácia, ktorá umožní objednávky prostredníctvom mobilného telefónu, by mala pomôcť spoločnosti Burger King vybudovať tesnejšie väzby so zákazníkmi, povedal Cil. „Naši hostia s nami chcú komunikovať a preto hľadáme pohodlný spôsob, ako im tento dialóg umožniť,“ uviedol. Podobne ako Burger King, tiež McDonald’s chce zaistiť svojim zákazníkom "bezproblémové a väčšie pohodlie". Hostia si budú môcť jedlo objednať a zaplatiť už cestou do reštaurácie, na pokladni si ho potom iba vyzdvihnú.
K mobilným platbám sa pridružujú samozrejme tiež vernostné programy a ďalšie pridané služby, ktoré majú stále náročnejších hostí udržať pri hamburgeroch a hranolkách. V hre je skutočne veľa pre všetky zúčastnené firmy. Spoločnosť Burger King sa tento rok pustila do tvrdého boja o každého zákazníka. Celý trh s rýchlym občerstvením sa mení a firmy začínajú vsádzať na všetky možné zľavy a špeciálne akcie. McDonald’s chystá okrem iného modernizáciu a vylepšenie svojich franšízových pobočiek v rámci tzv. zážitku budúcnosti.
Prečítaj články

Franšízová sieť UGO vsádza na inovácie, vyváženú ponuku a partnerov zapojených do každodennej prevádzky. Rastúci obrat o 160% svedčí o stabilnom rozvoji siete.
Mr. Kebab funguje už vyše 20 rokov, prežil aj covidové obmedzenia bez uzatvárania pobočiek a prepúšťania. Ako vidí ďalší rozvoj majiteľ Ľubor Lelovits?
Ako sa darí Coffeeshop Company od doby, čo si zobrala naspäť vedenie centrála vo Viedni? S odznením covidového obdobia je V4 pripravená na ďalší rast. Franšízanti majú dvere otvorené.
Food trucky tvoria nový európsky trend. Rozmach týchto franšíz prebieha aj na Slovensku. Ako je to s investičními nákladmi a začatím vlastného podnikania s mobilným občerstvením?
Franšízová sieť Kaliforňan novo umožňuje rast aj zamestnancom. Zakladateľka Michaela Smrtičová opisuje, ako značka otvára cestu k podnikaniu bez nutnosti vysokej investície.
Najčítanejšie

Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Prinášame aktuálny rebríček 100 najúspešnejších globálnych franšízových značiek. V TOP 10 nechýbajú franšízy známe z tuzemského trhu. Najsilnejším sektorom zostáva gastro.
Predstavujeme vám 12 kľúčových tém, ktoré by mala obsahovať každá franšízová zmluva.
„Franšízový manuál by mal byť vypracovaný bežným jazykom. Len tak mu môžu franšízanti perfektne porozumieť, a efektívne využívať," hovorí poradkyňa PROFIT system Lenka Nováková.
Ambiciózny Taco Bell je v skupine YUM! Brands najmenší, má menej pobočiek ako KFC aj Pizza Hut. Franšízy však vykazujú najväčšie zisky.