Káva bohémov ide do sveta
Identifikovať a používať zdroje najkvalitnejšej kávy na svete, taký je hlavný podnikateľský zámer spoločnosti PJ’s Coffee of New Orleans. Využíva na to špecialistov z celého sveta, svojim zákazníkom značka ponúka širokú škálu horúcich, ľadových a mrazených kávových nápojov s použitím najvyššej kvality zŕn kávy Arabica (asi 1 % celosvetovej produkcie tohto druhu kávy). Sortiment kaviarenských prevádzok a obchodov doplňujú bio čaje, pečivo k raňajkám a zdravé občerstvenie počas dňa.
Spoločnosť založila pred takmer 40 rokmi Phyllis Jordan, priekopníčka v kávovom priemysle. V meste, ktoré bolo kolískou jazzu i domovom bohémov. Prostredníctvom svojho podniku sa od začiatku snažila dokázať, že starostlivý výber kávových zŕn, ich spôsob praženia a vášeň pre kaviarenský štýl života je istou cestou k úspechu. Slávna ľadová káva z New Orleans je vyrábaná špeciálnym spôsobom, ktorý výrazne znižuje jej kyslosť.
Kto si trúfne na 5 kaviarní?
Koncom minulého roka PJ’s Coffee of New Orleans otvorila prvú pobočku vo Vietname, kde sa značka rozširuje prostredníctvom master-franšízy. V nasledujúcich rokoch by malo v sieti pribudnúť ešte ďalších 10 prevádzok v juhovýchodnej Ázii. Globalizácia spoločnosti má podľa plánov priniesť nové pobočky i do Európy a ďalších častí sveta. Najčastejšie sa kaviarne nachádzajú v hoteloch, univerzitných kampusoch, na letiskách, štadiónoch, v obchodných centrách.
Pre záujemcov o licenciu pre Českú republiku platí podmienka nájsť možné atraktívne miesto či nehnuteľnosť. Noví spolupracovníci PJ’s Coffee of New Orleans by si mali byť vedomí hodnoty značky a malo by ísť o silne marketingovo orientovanú spoločnosť so skúsenosťami s gastronómiou. Pre získanie exkluzívnej licencie pre celú krajinu je nutná počiatočná investícia dva milióny dolárov, udelenie povolenia sa podmieňuje otvorením 5 kaviarní s veľkosťou od 150 štvorcových metrov. Centrála potom umožňuje ďalšie 3 možnosti spolupráce vrátane pojazdného Trucku.
Prečítaj články
Nová príležitosť v kaviarenskom biznise
/13.10.2025
Originálne kaviarne Spezax Caffe úspešne prevádzkujú dve pobočky. Teraz hľadajú prvých franšízových partnerov pre ďalší rast.
Franšízová sieť UGO vsádza na inovácie, vyváženú ponuku a partnerov zapojených do každodennej prevádzky. Rastúci obrat o 160% svedčí o stabilnom rozvoji siete.
Franšízová sieť s originálnym taiwanským bubble tea sa úspešne rozvíja v krajinách Európy. Aktuálne hľadá dlhodobých partnerov pre vstup na slovenský trh.
Mr. Kebab funguje už vyše 20 rokov, prežil aj covidové obmedzenia bez uzatvárania pobočiek a prepúšťania. Ako vidí ďalší rozvoj majiteľ Ľubor Lelovits?
Ako sa darí Coffeeshop Company od doby, čo si zobrala naspäť vedenie centrála vo Viedni? S odznením covidového obdobia je V4 pripravená na ďalší rast. Franšízanti majú dvere otvorené.
Najčítanejšie
Keď predaj znamená aj poradenstvo
/15.12.2025
„Zákazník k nám prichádza pre riešenie a istotu, nielen pre farbu,“ hovorí manažérka franšízy Dom Farieb Lucia Bovan.
Ak sa Vám pri vyslovení slova franchising vôbec niečo vybavuje, je to skvelé!
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Rok 2025 ukázal, že Slovensko je pre franšízing atraktívnym trhom. Prichádzajú nové značky, iné pokračujú v expanzii. V ktorých segmentoch si môžu podnikatelia vyberať?
Ambiciózny Taco Bell je v skupine YUM! Brands najmenší, má menej pobočiek ako KFC aj Pizza Hut. Franšízy však vykazujú najväčšie zisky.