Detská značka rýchlo rastie

Ako posledná pribudla predajňa TulecTrend v Příbrami. Čoskoro by mali nasledovať Hradec Králové a Kyjov, v jednaní majú majitelia obchod v Bratislave. "Záujemcov je stále dosť, ale iba s niektorými sa podarí dotiahnuť jednanie do zdarného konca," hovorí spolumajiteľ firmy na výrobu a predaj detského oblečenia Michal Tulec. Pokiaľ sa naopak zmluvu podpísať podarí, franšízová predajňa TulecTrend býva potom do prevádzky uvedená po 2 až 3 mesiacoch príprav.
Rovnako ako iné české franšízové siete, aj TulecTrend má najčastejšie problémy pri otváraní nových obchodoch s hľadaním vhodného miesta. Na ňom stroskotá i veľká časť záujemcov o franšízovú licenciu. Ideálne sú nákupné a obchodné centrá. Minimálna investícia je 150 tisíc korún českých, a to za obchod s minimálnou veľkosťou 25 štvorcových metrov.
Obchody podľa priania a na kľúč
Stále častejšie sú tiež shop-in-shopy, kedy značka tuzemského detského textilu dovoľuje na jednom mieste predaj kombinovať s iným sortimentom ako je napríklad detská obuv či hračkárstvo. "Tato forma spolupráce je vhodná najmä pre obchody s nie veľmi optimálnym umiestením," dodáva Michal Tulec, ktorý značku vlastní so svojim bratom Tomášom. Zakladajú si napríklad na vyškolenom a profesionálnom personále, či vlastných návrhoch detského textilu.
Nový franšízant po podpísaní zmluvy skladá kauciu na výrobu kompletného zariadenia predajne. Konkrétna podoba predajného miesta je vždy na individuálnom jednaní, obchody sa vyrábajú "na kľúč". TulecTrend ponúka drahší i lacnejší typ nábytku, franšízant si môže vybrať. Spoločnosť z Olomouca, ktorá funguje na českom trhu už od roku 1993 ponúka franšízantom výhodné podmienky aj ohľadom predaja, kedy môžu napríklad vracať do skladu nepredané kusy oblečenia, a netratia tak zbytočne.
Prečítaj články

Prečo franšíza s módnym oblečením značky Diverse verí v úspech na slovenskom trhu? Odpovedá manažérka pre Export Olga Nosko.
,,Esotiq funguje na základe depozitného modelu, takže franšízantom nevznikajú náklady na skladovanie tovaru” – hovorí Aleksandra Sobotka z Esotiq & Henderson.
Pre tematiku detskej módy musí byť franšízant nadšený. Potom sa mu budú zákazníci vracať.
Značka štýlovej módy má za sebou tridsať rokov pôsobenia v Poľsku a ďalších krajinách. Na Slovensku teraz hľadá franšízantov s citom pre módny biznis.
Turecká odevná franšíza so zameraním na milovníkov originálnej mestskej módy má za sebou 30 rokov skúseností. Na Slovensku je otvorenie prvej franšízy výzvou.
Najčítanejšie

Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Fruitisimo je európska sieť prevádzok zdravej varianty fastfoodu, ktorá vznikla v Českej republike. Ich rastu pomáha aj vzájomné zdieľanie skúseností jednotlivých franšízantov.
Rastie počet značiek, ktoré mieria na slovenský trh. Kto sa môže chytiť franšízovej spolupráce hneď na štarte?
Svetoznáma značka Starbucks začína zatínať drápy na tuzemskom trhu. Jej kávu si môžeme už vychutnať aj u nás.
TAB Board rozširuje svoje portfólio služieb programom pre strategickú transformáciu firmy. Čo teraz franšízanti môžu firmám ponúkať?