Detská značka rýchlo rastie
Ako posledná pribudla predajňa TulecTrend v Příbrami. Čoskoro by mali nasledovať Hradec Králové a Kyjov, v jednaní majú majitelia obchod v Bratislave. "Záujemcov je stále dosť, ale iba s niektorými sa podarí dotiahnuť jednanie do zdarného konca," hovorí spolumajiteľ firmy na výrobu a predaj detského oblečenia Michal Tulec. Pokiaľ sa naopak zmluvu podpísať podarí, franšízová predajňa TulecTrend býva potom do prevádzky uvedená po 2 až 3 mesiacoch príprav.
Rovnako ako iné české franšízové siete, aj TulecTrend má najčastejšie problémy pri otváraní nových obchodoch s hľadaním vhodného miesta. Na ňom stroskotá i veľká časť záujemcov o franšízovú licenciu. Ideálne sú nákupné a obchodné centrá. Minimálna investícia je 150 tisíc korún českých, a to za obchod s minimálnou veľkosťou 25 štvorcových metrov.
Obchody podľa priania a na kľúč
Stále častejšie sú tiež shop-in-shopy, kedy značka tuzemského detského textilu dovoľuje na jednom mieste predaj kombinovať s iným sortimentom ako je napríklad detská obuv či hračkárstvo. "Tato forma spolupráce je vhodná najmä pre obchody s nie veľmi optimálnym umiestením," dodáva Michal Tulec, ktorý značku vlastní so svojim bratom Tomášom. Zakladajú si napríklad na vyškolenom a profesionálnom personále, či vlastných návrhoch detského textilu.
Nový franšízant po podpísaní zmluvy skladá kauciu na výrobu kompletného zariadenia predajne. Konkrétna podoba predajného miesta je vždy na individuálnom jednaní, obchody sa vyrábajú "na kľúč". TulecTrend ponúka drahší i lacnejší typ nábytku, franšízant si môže vybrať. Spoločnosť z Olomouca, ktorá funguje na českom trhu už od roku 1993 ponúka franšízantom výhodné podmienky aj ohľadom predaja, kedy môžu napríklad vracať do skladu nepredané kusy oblečenia, a netratia tak zbytočne.
Prečítaj články
Slováci oceňujú kvalitu a štýl
/01.07.2024
Prečo franšíza s módnym oblečením značky Diverse verí v úspech na slovenskom trhu? Odpovedá manažérka pre Export Olga Nosko.
,,Esotiq funguje na základe depozitného modelu, takže franšízantom nevznikajú náklady na skladovanie tovaru” – hovorí Aleksandra Sobotka z Esotiq & Henderson.
Pre tematiku detskej módy musí byť franšízant nadšený. Potom sa mu budú zákazníci vracať.
Značka štýlovej módy má za sebou tridsať rokov pôsobenia v Poľsku a ďalších krajinách. Na Slovensku teraz hľadá franšízantov s citom pre módny biznis.
Turecká odevná franšíza so zameraním na milovníkov originálnej mestskej módy má za sebou 30 rokov skúseností. Na Slovensku je otvorenie prvej franšízy výzvou.
Najčítanejšie
Nová príležitosť v kaviarenskom biznise
/13.10.2025
Originálne kaviarne Spezax Caffe úspešne prevádzkujú dve pobočky. Teraz hľadajú prvých franšízových partnerov pre ďalší rast.
„Nutriadapt som poznala zo všetkých strán. Vedela som, že má potenciál a hodnoty blízke mne. Vlastná klinika bola prirodzený krok,“ hovorí franšízantka Silvia Večerová.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Franchisová zmluva je základom na ktorom je postavený vzťah medzi franchisorom a franchisantom.
Sieť Aplend spravuje 17 ubytovacích jednotiek vo Vysokých Tatrách. Víta v nich až 80 tisíc hostí ročne. Teraz hľadá pre franšízovú spoluprácu ďalšie hotely a apartmány.