Subway sa prvý krát zmenšil

Spoločnosť Subway v prehlásení uviedla, že za poklesom počtu amerických franšíz stojí fakt, že sa sústredili v roku 2016 na rozvoj a rast mimo USA. Musela preto zatvoriť 359 pobočiek. Pre svoje americké franšízy chystá tento rok niekoľko výrazných zmien, ktoré by franšízovej sieti pomohli v domácich Spojených štátoch vrátiť sa opäť k rastu.
„Rok 2017 do našej spoločnosti priniesol vzrušujúcu transformáciu, ktorá zahŕňa uvedenie nových a vylepšených produktov, a mala by sa podieľať na väčšej spokojnosti zákazníkov a ideálnu lokalizáciu franšíz Subway pre ich ďalší úspech," uviedla spoločnost pre agentúru Bloomberg. V Amerike má Subway momentálne 26 744 prevádzok, po celom svete ich počet prekročil už hranicu 44 tisíc (v 112 krajinách).
V tomto smere je najväčšou franšízovou sieťou na svete, konkurenčný McDonald’s má globálne 36 tisíc reštaurácií. Subway za minulý rok zaznamenala straty tiež v obrate, jej zisk v USA klesol medziročne z 11,5 miliárd dolárov na 11,3 miliardy. V medzinárodnom meradle však sieť Subway naopak rástla, jej zisk medziročne stúpol o 3,7 % na 5,8 miliárd dolárov. Oblasti mimo USA sú teda pre ďalší rozvoj značky naďalej kľúčové.
Niekoľko teórií poklesu záujmu o fastfoody
V poslednom štvrťroku 2016 poklesol zisk aj McDonald’s o 1,3 %, a to napriek tomu, že sa spoločnosť snažila zákazníkov nalákať napríklad na neobmedzené otváracie hodiny, či ponukou alternatívnych zdravých jedál v podobe šalátov a potravín s nízkym obsahom kalórií. Existuje preto niekoľko teórií, prečo sa posledný rok fastfoodom všeobecne darí horšie.
Podľa jednej je americký trh už presýtený gastronomickými konceptmi typu Subway, Chipotle, či Arby’s. Ďalší zasa tvrdí, že s nárastom cien potravín v Amerike sa ľudia častejšie stravujú doma, a doma tiež viac varia. A tretia hovorí, že vinou je rastúca konkurencia, príkladom je napríklad sieť reštaurácií Olive Garden, ktorá sa orientuje na taliansku kuchyňu, a ponúka za nízku cenu kvalitnejšie hotové pokrmy z hľadiska zloženia i prípravy.
Prečítaj články

Mr. Kebab funguje už vyše 20 rokov, prežil aj covidové obmedzenia bez uzatvárania pobočiek a prepúšťania. Ako vidí ďalší rozvoj majiteľ Ľubor Lelovits?
Food trucky tvoria nový európsky trend. Rozmach týchto franšíz prebieha aj na Slovensku. Ako je to s investičními nákladmi a začatím vlastného podnikania s mobilným občerstvením?
Franšízová sieť Kaliforňan novo umožňuje rast aj zamestnancom. Zakladateľka Michaela Smrtičová opisuje, ako značka otvára cestu k podnikaniu bez nutnosti vysokej investície.
Franšízová sieť Bageterie Boulevard pokračuje v zvyšovaní počtu pobočiek. Po Česku chce pridať expanziu na Slovensku. Franšízantom sa ponúkajú nové príležitosti aj mimo Bratislavy.
Svetová franšízová sieť sa môže pochváliť posilnením svojich pozícií v konkurencii fast foodov. Značka otvorila pobočku v Bratislave a Topoľčanoch.
Najčítanejšie

Prinášame aktuálny rebríček 100 najúspešnejších globálnych franšízových značiek. V TOP 10 nechýbajú franšízy známe z tuzemského trhu. Najsilnejším sektorom zostáva gastro.
„Nízke náklady a rýchla návratnosť robia z Edukido ideálnu voľbu pre tých, ktorí chcú podnikať a zároveň podporiť rozvoj detí,“ hovorí prevádzkový riaditeľ Bartłomiej Misztal.
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
„Nastal vhodný čas pre získanie licencie v rámci regiónov Slovenska," hovorí Matúš Hrabko, Field Service Manažér pre McDonald's na Slovensku.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.