Subway sa prvý krát zmenšil

Spoločnosť Subway v prehlásení uviedla, že za poklesom počtu amerických franšíz stojí fakt, že sa sústredili v roku 2016 na rozvoj a rast mimo USA. Musela preto zatvoriť 359 pobočiek. Pre svoje americké franšízy chystá tento rok niekoľko výrazných zmien, ktoré by franšízovej sieti pomohli v domácich Spojených štátoch vrátiť sa opäť k rastu.
„Rok 2017 do našej spoločnosti priniesol vzrušujúcu transformáciu, ktorá zahŕňa uvedenie nových a vylepšených produktov, a mala by sa podieľať na väčšej spokojnosti zákazníkov a ideálnu lokalizáciu franšíz Subway pre ich ďalší úspech," uviedla spoločnost pre agentúru Bloomberg. V Amerike má Subway momentálne 26 744 prevádzok, po celom svete ich počet prekročil už hranicu 44 tisíc (v 112 krajinách).
V tomto smere je najväčšou franšízovou sieťou na svete, konkurenčný McDonald’s má globálne 36 tisíc reštaurácií. Subway za minulý rok zaznamenala straty tiež v obrate, jej zisk v USA klesol medziročne z 11,5 miliárd dolárov na 11,3 miliardy. V medzinárodnom meradle však sieť Subway naopak rástla, jej zisk medziročne stúpol o 3,7 % na 5,8 miliárd dolárov. Oblasti mimo USA sú teda pre ďalší rozvoj značky naďalej kľúčové.
Niekoľko teórií poklesu záujmu o fastfoody
V poslednom štvrťroku 2016 poklesol zisk aj McDonald’s o 1,3 %, a to napriek tomu, že sa spoločnosť snažila zákazníkov nalákať napríklad na neobmedzené otváracie hodiny, či ponukou alternatívnych zdravých jedál v podobe šalátov a potravín s nízkym obsahom kalórií. Existuje preto niekoľko teórií, prečo sa posledný rok fastfoodom všeobecne darí horšie.
Podľa jednej je americký trh už presýtený gastronomickými konceptmi typu Subway, Chipotle, či Arby’s. Ďalší zasa tvrdí, že s nárastom cien potravín v Amerike sa ľudia častejšie stravujú doma, a doma tiež viac varia. A tretia hovorí, že vinou je rastúca konkurencia, príkladom je napríklad sieť reštaurácií Olive Garden, ktorá sa orientuje na taliansku kuchyňu, a ponúka za nízku cenu kvalitnejšie hotové pokrmy z hľadiska zloženia i prípravy.
Prečítaj články

Franšízová sieť s čerstvým ovocím v pravej belgickej čokoláde Choco Boss ponúka zaujímavý nápad na podnikanie s priaznivými vstupnými investíciami.
McDonald's ide zákazníkom bližšie aj do menších miest a radi by našli nových franšízantov. Čím chcú aktuálne zákazníkov osloviť?
Franšízová sieť ponúka zdravšiu alternatívu v oblasti fast foodu už dvadsať rokov. Zaujímavé je, že sa na inováciách aktívne podieľajú aj franšízanti.
„Franšízová sieť gurmánskych bagiet sa úspešne rozrastá a cieli na ďalšie vhodné lokality,“ prezradila Markéta Krejčíková, manažérka pre franšízovú spoluprácu.
Kaliforňan sa so svojím bowl konceptom dostáva už aj do susednej Českej republiky. Kto stojí za úspechom slovenskej franšízy v Brne?
Najčítanejšie

Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Rastie počet značiek, ktoré mieria na slovenský trh. Kto sa môže chytiť franšízovej spolupráce hneď na štarte?
Svetoznáma značka Starbucks začína zatínať drápy na tuzemskom trhu. Jej kávu si môžeme už vychutnať aj u nás.
TAB Board rozširuje svoje portfólio služieb programom pre strategickú transformáciu firmy. Čo teraz franšízanti môžu firmám ponúkať?
Franchisové fitness centrá Contours obsadzujú Slovensko. Majú v pláne tu preniknúť do všetkých krajských miest.