Obchod pre deti so šarmom

Poľská značka detského oblečenia Coccodrillo má po celej Európe viac ako 500 obchodov. Okrem stredoeurópskych krajín, kde je najaktívnejšia, sa nachádza tiež v Rumunsku, Bulharsku či Portugalsku. V Česku predáva Coccodrillo detskú konfekciu v 13 franšízových predajniach, v minulom roku pribudla nová pobočka v Českých Budejoviciach. Tá je v súčasnosti dočasne zatvorená, a sťahuje sa do väčších priestorov.
V príprave je tiež obchod v Ostrave, kde centrála jedná s ďalším novým franšízantom. "Radi by sme sa dostali tiež do ďalších väčších miest ako je Olomouc, Hranice na Morave, Prostejov či Liberec," vymenováva obchodná manažérka pre ČR Renata Kubáňová. I napriek stále drahým nájmom sa podľa Kubáňovej najviac firme osvedčili predajne umiestnené v obchodných centrách, v menších mestách ako je Znojmo franšízy pôsobia v rámci nákupného strediska.
Nepredané tovary sa vracajú do veľkoskladov
Počiatočné náklady nových obchodov sa od tohto roka znižujú. Pri zariaďovaní predajne s veľkosťou 70 metrov štvorcovým musí podnikateľ počítať s nákladmi asi 11 tisíc eur, a to vrátane pokladničného systému. Priemerná návratnosť počiatočnej investície je podľa Renaty Kubáňové pri súčasných franšízach približne jeden rok.
Výhodou konceptu je podľa franšízora okrem finančnej dostupnosti tiež napríklad pomoc regionálneho poradcu pri otváraní predajne i v priebehu pôsobenia, pomoc pri rozvrhnutí a expozícii tovaru v súlade s vypracovanou koncepciou visual merchandisingu, či bezplatné školenie pre personál. Koncept je vhodný i pre menšie lokality s minimálnym počtom 25 tisíc obyvateľov, pretože ponúka i spoluprácu formou shop-in-shop.
Prečítaj články

Prečo franšíza s módnym oblečením značky Diverse verí v úspech na slovenskom trhu? Odpovedá manažérka pre Export Olga Nosko.
,,Esotiq funguje na základe depozitného modelu, takže franšízantom nevznikajú náklady na skladovanie tovaru” – hovorí Aleksandra Sobotka z Esotiq & Henderson.
Pre tematiku detskej módy musí byť franšízant nadšený. Potom sa mu budú zákazníci vracať.
Značka štýlovej módy má za sebou tridsať rokov pôsobenia v Poľsku a ďalších krajinách. Na Slovensku teraz hľadá franšízantov s citom pre módny biznis.
Turecká odevná franšíza so zameraním na milovníkov originálnej mestskej módy má za sebou 30 rokov skúseností. Na Slovensku je otvorenie prvej franšízy výzvou.
Najčítanejšie

Franšízová sieť s originálnym taiwanským bubble tea sa úspešne rozvíja v krajinách Európy. Aktuálne hľadá dlhodobých partnerov pre vstup na slovenský trh.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Prinášame aktuálny rebríček 100 najúspešnejších globálnych franšízových značiek. V TOP 10 nechýbajú franšízy známe z tuzemského trhu. Najsilnejším sektorom zostáva gastro.
Predstavujeme vám 12 kľúčových tém, ktoré by mala obsahovať každá franšízová zmluva.
„Franšízový manuál by mal byť vypracovaný bežným jazykom. Len tak mu môžu franšízanti perfektne porozumieť, a efektívne využívať," hovorí poradkyňa PROFIT system Lenka Nováková.