Obchod pre deti so šarmom
Poľská značka detského oblečenia Coccodrillo má po celej Európe viac ako 500 obchodov. Okrem stredoeurópskych krajín, kde je najaktívnejšia, sa nachádza tiež v Rumunsku, Bulharsku či Portugalsku. V Česku predáva Coccodrillo detskú konfekciu v 13 franšízových predajniach, v minulom roku pribudla nová pobočka v Českých Budejoviciach. Tá je v súčasnosti dočasne zatvorená, a sťahuje sa do väčších priestorov.
V príprave je tiež obchod v Ostrave, kde centrála jedná s ďalším novým franšízantom. "Radi by sme sa dostali tiež do ďalších väčších miest ako je Olomouc, Hranice na Morave, Prostejov či Liberec," vymenováva obchodná manažérka pre ČR Renata Kubáňová. I napriek stále drahým nájmom sa podľa Kubáňovej najviac firme osvedčili predajne umiestnené v obchodných centrách, v menších mestách ako je Znojmo franšízy pôsobia v rámci nákupného strediska.
Nepredané tovary sa vracajú do veľkoskladov
Počiatočné náklady nových obchodov sa od tohto roka znižujú. Pri zariaďovaní predajne s veľkosťou 70 metrov štvorcovým musí podnikateľ počítať s nákladmi asi 11 tisíc eur, a to vrátane pokladničného systému. Priemerná návratnosť počiatočnej investície je podľa Renaty Kubáňové pri súčasných franšízach približne jeden rok.
Výhodou konceptu je podľa franšízora okrem finančnej dostupnosti tiež napríklad pomoc regionálneho poradcu pri otváraní predajne i v priebehu pôsobenia, pomoc pri rozvrhnutí a expozícii tovaru v súlade s vypracovanou koncepciou visual merchandisingu, či bezplatné školenie pre personál. Koncept je vhodný i pre menšie lokality s minimálnym počtom 25 tisíc obyvateľov, pretože ponúka i spoluprácu formou shop-in-shop.
Prečítaj články
Slováci oceňujú kvalitu a štýl
/01.07.2024
Prečo franšíza s módnym oblečením značky Diverse verí v úspech na slovenskom trhu? Odpovedá manažérka pre Export Olga Nosko.
,,Esotiq funguje na základe depozitného modelu, takže franšízantom nevznikajú náklady na skladovanie tovaru” – hovorí Aleksandra Sobotka z Esotiq & Henderson.
Pre tematiku detskej módy musí byť franšízant nadšený. Potom sa mu budú zákazníci vracať.
Značka štýlovej módy má za sebou tridsať rokov pôsobenia v Poľsku a ďalších krajinách. Na Slovensku teraz hľadá franšízantov s citom pre módny biznis.
Turecká odevná franšíza so zameraním na milovníkov originálnej mestskej módy má za sebou 30 rokov skúseností. Na Slovensku je otvorenie prvej franšízy výzvou.
Najčítanejšie
Hladká pokožka ako stabilný biznis
/12.11.2025
Franšízová sieť DepilConcept otvára nové pobočky naprieč Slovenskom. Prináša know-how, ktoré využíva viac ako 250 kliník po celom svete.
„Nehľadáme iba investora, ale človeka, ktorý bude venovať svojej predajni aj čas a srdce,“ hovorí Josefina Rusová, manažérka rozvoja franšízovej siete Kinekus.
Originálne kaviarne Spezax Caffe úspešne prevádzkujú dve pobočky. Teraz hľadajú prvých franšízových partnerov pre ďalší rast.
„Franšízový manuál by mal byť vypracovaný bežným jazykom. Len tak mu môžu franšízanti perfektne porozumieť, a efektívne využívať," hovorí poradkyňa PROFIT system Lenka Nováková.
Franchisová zmluva je základom na ktorom je postavený vzťah medzi franchisorom a franchisantom.