Obchod pre deti so šarmom

V prípade spolupráce so značkou Coccodrillo nemusia franšízanti platiť žiadne ďalšie licenčné poplatky. Centrála ponúka zdarma vypracovanie projektu na novú predajňu.
Piatok
05.05.2017
Franšízanti Coccodrillo nemusia nakupovať tovar na predajňu, bezplatný majú i odvoz nepredaných kusov detskej konfekcie.
 

Poľská značka detského oblečenia Coccodrillo má po celej Európe viac ako 500 obchodov. Okrem stredoeurópskych krajín, kde je najaktívnejšia, sa nachádza tiež v Rumunsku, Bulharsku či Portugalsku. V Česku predáva Coccodrillo detskú konfekciu v 13 franšízových predajniach, v minulom roku pribudla nová pobočka v Českých Budejoviciach. Tá je v súčasnosti dočasne zatvorená, a sťahuje sa do väčších priestorov.

V príprave je tiež obchod v Ostrave, kde centrála jedná s ďalším novým franšízantom. "Radi by sme sa dostali tiež do ďalších väčších miest ako je Olomouc, Hranice na Morave, Prostejov či Liberec," vymenováva obchodná manažérka pre ČR Renata Kubáňová. I napriek stále drahým nájmom sa podľa Kubáňovej najviac firme osvedčili predajne umiestnené v obchodných centrách, v menších mestách ako je Znojmo franšízy pôsobia v rámci nákupného strediska.

Nepredané tovary sa vracajú do veľkoskladov

Počiatočné náklady nových obchodov sa od tohto roka znižujú. Pri zariaďovaní predajne s veľkosťou 70 metrov štvorcovým musí podnikateľ počítať s nákladmi asi 11 tisíc eur, a to vrátane pokladničného systému. Priemerná návratnosť počiatočnej investície je podľa Renaty Kubáňové pri súčasných franšízach približne jeden rok.

Výhodou konceptu je podľa franšízora okrem finančnej dostupnosti tiež napríklad pomoc regionálneho poradcu pri otváraní predajne i v priebehu pôsobenia, pomoc pri rozvrhnutí a expozícii tovaru v súlade s vypracovanou koncepciou visual merchandisingu, či bezplatné školenie pre personál. Koncept je vhodný i pre menšie lokality s minimálnym počtom 25 tisíc obyvateľov, pretože ponúka i spoluprácu formou shop-in-shop.


Populárne na fóre