Štvrtok
30.03.2017
Talianska módna značka plánuje expanziu. Súčasťou zmien vo franšízovej sieti je prepojenie kamenných obchodov s e-shopom.
 

Talianska odevná značka United Colors of Benetton predstavila novú stratégiu pre svoju medzinárodnú franšízovú sieť. Maloobchodný predaj by mal prebiehať vďaka nej bližšou spoluprácou franšízantov s vedením spoločnosti Benetton Group tak, aby bolo možné podieľať sa v rámci firmy na otvorených a úspešných obchodných modeloch, postupoch a vzťahoch. Značka si od novej stratégie sľubuje prínos pre obe strany. V túto chvíľu má Benetton globálne 5 tisíc predajní, z toho 4 tisíc z nich sú franšízy.

Integrácia franšízantov s centrálou je podľa CEO Marca Airoldiho reakciou na rýchly a často veľmi ťažko čitateľný vývoj na trhu. Obchody, ktoré spravuje priamo centrála, by sa mali stať akými testovacím laboratóriom, kde budú skúšané obchodné modely a odovzdávané ďalej franšízantom. Ti zostanú podstatou celého obchodného systému známej talianskej odevnej firmy, budú však viac zapojení do riadenia a plánovania celej spoločnosti.

"Chceme sa zamerať čo najviac na spotrebiteľa, a uviesť do praxe spôsob, ako jeho prianiam a požiadavkám vyhovieť čo najrýchlejšie," uviedol na stretnutí 350 súčasných aj budúcich franšízantov Benettonu z 12 európskych krajín riaditeľ franšízovej sekcie Christian Prazzoli. Podľa neho stratégia Franchising 2.0 pomôže Benettonu tiež prepojiť kamenné obchody s internetovým predajom. Vychádza pritom z myšlienky, že digitalizácia a e-commerce nie je pre obchod prekážkou, ale výhodou, ktorú treba využiť.

Ponuka na mieru vďaka telefónu a mobilnej aplikácie

V budúcnosti by mal mať personál obchodov napríklad k dispozícii mobilné aplikácie, ktoré ho budú informovať, o aké tovary majú záujem ľudia na internete a o aké nemajú, aká veľkosť sa predáva najrýchlejšie, akú farbu majú aktuálne zákazníci v obľube, a podobne. Každému zákazníkovi bude môcť predavač aj vďaka znalosti jeho vkusu a záujmu cez mobilný telefón zostaviť a ponúknuť špeciálne pre neho vybranú kombináciu oblečenia.

United Colors of Benetton má v Česku osem obchodov vo veľkých mestách ako je Brno, Zlín, Ostrava, a samozrejme Praha. Či sa budú zmeny v obchodnej stratégii týkať tiež prevádzok u nás a v Česku, nie je ešte jasné.

Prazzoli je presvedčený, že vďaka tejto komunikácii oboch segmentov predaja bude služba zákazníkom flexibilnejšia, rýchlejšia, i komplexnejšia. Nová stratégia by mala priniesť franšízantom Benettonu tiež väčšiu podporu pri vedení pobočky a to predovšetkým v kľúčových momentoch ako napríklad tesne po otvorení obchodu, či na vrchole predajnej sezóny.

Ďalšou výhodou by mal byť lepší "prenos" know-how značky Benetton medzi jednotlivými obchodmi a ich majiteľmi. Špecializovaní manažéri by mali dostať na starosti dopredu určené krajiny. Expanzia a zmena predajnej stratégie je reakciou tiež na neúspešné obchodné obdobie. Značka Benetton uzatvorila rok 2015 s hrubým prevádzkovým ziskom (EBITDA) 54 miliónov eur, čo predstavuje medziroční nárast o 34,5 %. Firma však zostala i naďalej v červených číslach so stratami vo výške 46 miliónov eur.


Populárne na fóre