Kráľovná medzi práčovňami
Časy sa menia, špina zostáva. Motto franšízovej spoločnosti Speed Queen dáva verejnosti vedieť, že investície do práčovne nepodliehajú recesiám, a podnikať pod známou medzinárodnou značkou je lukratívne, jednoduché, a tiež efektívne. Americká značka Speed Queen vznikla v roku 1928, neskôr sa stala súčasťou koncernu na výrobu techniky pre práčovne značky Alliance Laundry Systems (ALS). Ten v súčasnosti pokračuje v expanzii nie iba v Spojených štátoch, ale tiež v Európe, na Strednom Východe, v Afrike a na rozvíjajúcich sa trhoch Ďalekého východu a Latinskej Ameriky.
V Európe sa pritom snaží zameriavať na potreby európskych zákazníkov. Medzi klientov ALS a jej značku Speed Queen patria v Amerike rodiny, bytové domy, hotely s práčovňami, a predovšetkým i investori, ktorí si chcú zariadiť vlastnú práčovňu. Poslednú možnosť ponúka spoločnosť i u nás, kde jej služby poskytuje celkovo 10 verejných práčovní (polovicu prevádzkuje spoločnosť sama). Aké má samoobslužná práčovňa v podnikaní hlavné výhody? Ako jej majiteľ nemusíte byť neustále prítomní v prevádzke, zákazníci platia za služby vhodením mincí podobne ako u iných automatov. V rámci ČR a SR zaisťuje ponuku, predaj a realizáciu práčovní celosvetového konceptu Speed Queen Laundry spoločnosť Laundrysys s.r.o.
V prípade spolupráce sa nejedná o klasickú franšízu, licencia na koncept je poskytovaná úplne zdarma. Prevádzkovatelia a investori samoobslužných práčovní môžu po zakúpení zariadenia zdarma ťažiť z marketingu značky Speed Queen. K dispozícii majú napríklad internetovú podporu pre svoju prevádzku. Výška investície sa pohybuje v rozmedzí od milióna do 1, 8 milióna českých korún v závislosti na veľkosti práčovne a rozsahu potrebných stavebných úprav. Návratnosť investície býva obvykle asi 3 roky. Práčovne po celom svete obvykle vykazujú podľa ALS rentabilitu asi 20–25 %.
Do hodiny čisté megaprádlo
"Každý asi pozná americké laundromaty z filmov, u nás sú zatiaľ tieto prevádzky násobne menšie. Typická česká práčovňa Speed Queen v Česku má v prevádzke okolo 6 práčok a 4 sušičky rôznych veľkostí a kapacity," vysvetľuje majiteľ českej licencie pre predaj samoobslužných práčok Speed Queen Jiří Mach. "Naše práčovne sú určené študentom, turistom, ale aj ľuďom, ktorí majú doma pračku, a potrebujú vyprať objemnejšie textílie ako sú periny, poťahy do auta. V takom prípade sú pre nich naše služby obrovskou úsporou času, do hodiny by mali z našej práčovne odchádzať už s čistou a suchou bielizňou ," dodáva.
Zákazníci platia za služby dopredu, preto nehrozí ani vymáhanie pohľadávok či dlhov. Celkové dosiahnuteľné príjmy práčovne v danej oblasti sa vždy odvíjajú od charakteristík danej lokality. Miestni distribútori Speed Queen pomáhajú franšízantom vždy s výberom miesta, i s analýzou trhu. Dizajnové prevádzky sa projektujú v USA na mieru príslušnému miestu, a udržovať sa v nich podľa Macha musí predovšetkým čistota, ktorá je alfou a omegou celého obchodu pod značkou Speed Queen. Servis práčok zaisťuje franšízantom poskytovateľ licencie.
Prečítaj články
„Sme jedinou franšízovou sieťou v odbore v EÚ, ktorá ponúka jednoročné skúšobné obdobie „partnerstva“, hovorí Radek Straka, majiteľ franšízy Extra Services.
Vedenie siete Extra Služby mierne upravilo nastavenie celého franšízového konceptu. Za posledný rok počet franšízantov a partnerov výrazne narástol.
„Máme pripravené pobočky čakajúce na otvorenie, za ktorého oneskorením stojí COVID-19," hovorí Mario Martinek, riaditeľ spoločnosti Bright World stojaci za franšízou LG Laundry Lounge.
Franšízová sieť Extra Služby vstúpila na náš trh s prvou prevádzkarňou Extra Sťahovanie v Bratislave. Akú podporu ponúka svojim franšízantom?
Motýlie domy Papilonia aj v tejto neľahkej dobe preukazujú svoju atraktivitu a komerčný potenciál. Franšízantov hľadajú aj na Slovensku.
Najčítanejšie
Kaliforňan sa so svojím bowl konceptom dostáva už aj do susednej Českej republiky. Kto stojí za úspechom slovenskej franšízy v Brne?
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Žijeme v „dobe značkovej“, v ktorej sa rad transakcií, najmä pokiaľ ide o predaje franšízových licencií, riadi dobrým menom a tým, ako sú jednotlivé značky vnímané.
„Aj keď sa nezmenil počet našich pobočiek, zisk sa zdvihol o 70 %. Je čas naskočiť na dobrú vlnu v našom podnikaní,“ hovorí riaditeľ franšízy jazykových škôl Zaraz Martin Kňoška.
Značka štýlovej módy má za sebou tridsať rokov pôsobenia v Poľsku a ďalších krajinách. Na Slovensku teraz hľadá franšízantov s citom pre módny biznis.