Kráľovná medzi práčovňami
Časy sa menia, špina zostáva. Motto franšízovej spoločnosti Speed Queen dáva verejnosti vedieť, že investície do práčovne nepodliehajú recesiám, a podnikať pod známou medzinárodnou značkou je lukratívne, jednoduché, a tiež efektívne. Americká značka Speed Queen vznikla v roku 1928, neskôr sa stala súčasťou koncernu na výrobu techniky pre práčovne značky Alliance Laundry Systems (ALS). Ten v súčasnosti pokračuje v expanzii nie iba v Spojených štátoch, ale tiež v Európe, na Strednom Východe, v Afrike a na rozvíjajúcich sa trhoch Ďalekého východu a Latinskej Ameriky.
V Európe sa pritom snaží zameriavať na potreby európskych zákazníkov. Medzi klientov ALS a jej značku Speed Queen patria v Amerike rodiny, bytové domy, hotely s práčovňami, a predovšetkým i investori, ktorí si chcú zariadiť vlastnú práčovňu. Poslednú možnosť ponúka spoločnosť i u nás, kde jej služby poskytuje celkovo 10 verejných práčovní (polovicu prevádzkuje spoločnosť sama). Aké má samoobslužná práčovňa v podnikaní hlavné výhody? Ako jej majiteľ nemusíte byť neustále prítomní v prevádzke, zákazníci platia za služby vhodením mincí podobne ako u iných automatov. V rámci ČR a SR zaisťuje ponuku, predaj a realizáciu práčovní celosvetového konceptu Speed Queen Laundry spoločnosť Laundrysys s.r.o.
V prípade spolupráce sa nejedná o klasickú franšízu, licencia na koncept je poskytovaná úplne zdarma. Prevádzkovatelia a investori samoobslužných práčovní môžu po zakúpení zariadenia zdarma ťažiť z marketingu značky Speed Queen. K dispozícii majú napríklad internetovú podporu pre svoju prevádzku. Výška investície sa pohybuje v rozmedzí od milióna do 1, 8 milióna českých korún v závislosti na veľkosti práčovne a rozsahu potrebných stavebných úprav. Návratnosť investície býva obvykle asi 3 roky. Práčovne po celom svete obvykle vykazujú podľa ALS rentabilitu asi 20–25 %.
Do hodiny čisté megaprádlo
"Každý asi pozná americké laundromaty z filmov, u nás sú zatiaľ tieto prevádzky násobne menšie. Typická česká práčovňa Speed Queen v Česku má v prevádzke okolo 6 práčok a 4 sušičky rôznych veľkostí a kapacity," vysvetľuje majiteľ českej licencie pre predaj samoobslužných práčok Speed Queen Jiří Mach. "Naše práčovne sú určené študentom, turistom, ale aj ľuďom, ktorí majú doma pračku, a potrebujú vyprať objemnejšie textílie ako sú periny, poťahy do auta. V takom prípade sú pre nich naše služby obrovskou úsporou času, do hodiny by mali z našej práčovne odchádzať už s čistou a suchou bielizňou ," dodáva.
Zákazníci platia za služby dopredu, preto nehrozí ani vymáhanie pohľadávok či dlhov. Celkové dosiahnuteľné príjmy práčovne v danej oblasti sa vždy odvíjajú od charakteristík danej lokality. Miestni distribútori Speed Queen pomáhajú franšízantom vždy s výberom miesta, i s analýzou trhu. Dizajnové prevádzky sa projektujú v USA na mieru príslušnému miestu, a udržovať sa v nich podľa Macha musí predovšetkým čistota, ktorá je alfou a omegou celého obchodu pod značkou Speed Queen. Servis práčok zaisťuje franšízantom poskytovateľ licencie.
Prečítaj články

Sieť samoobslužných práčovní LG Loundry Lounge posilňuje vďaka franšíze svoju pozíciu v Chorvátsku. Franšízové licencie ponúka aj na Slovensku.
K myšlienke vybudovať franšízovú sieť v celej Európe nás priviedli ekonomické výsledky, ktoré dosahujú naše motýlie domy, hovorí zakladateľ Papilonie Zbyněk Černý.
Po úspechu v susednom Česku, začína sieť samoobslužných práčovní Quickwash obsadzovať aj náš trh. Pobočka by mohla fungovať v každom okresnom meste.
Franšízová sieť čistiarní 5áSec ponúka šancu podnikať v tomto perspektívnom odbore. Na ako vysokú investíciu sa musí franšízant pripraviť?
Franšízový koncept samoobslužných práčovní Speed Queen chce do 3 rokov zdvojnásobiť sieť. Na Slovensku aj v Česku.
Najčítanejšie

„Franšíza v rámci siete maloobchodných predajní Dom Farieb ponúka príležitosť pre každého s obchodným duchom a záujmom o samostatné podnikanie“, potvrdzuje Tomáš Kania, obchodný manažér spoločnosti.
Je vašim snom otvoriť si štýlovú kaviareň či cukráreň? Čo hovoríte na to, že by ste sa stali súčasťou siete La Donuteria a predávali donaty, ktoré sú celosvetovo najpredávanejším dezertom?
Franchising je systém istého druhu licenčných zmlúv, ktoré sa stávajú čím ďalej tým obľúbenejšími v oblasti podnikania. Do franchisingu je možné zahrnúť i rôzne typy podnikania založeného na distribučných a agentúrnych zmluvách.
Svetoznáma značka Starbucks začína zatínať drápy na tuzemskom trhu. Jej kávu si môžeme už vychutnať aj u nás.
Stále viac firiem sa rozvíja na základe modelu franchisingovej spolupráce. Zistite, či už nastal čas, aby ste „franchisovali“ vlastné podnikanie.