Škótsky duch z Las Vegas
Tilted Kilt je franšízová sieť športových krčiem a barov, ktoré okrem televíznych obrazoviek lákajú na keltské motívy a jedlá, a to vrátane tradičných škótskych kiltov na čašníkoch a servírkach. Prvý podnik Tilted Kilt bol otvorený v roku 2003 v Las Vegas. Zámerom majiteľov konceptu bolo vytvoriť pre hostí jedinečnú ponuku nápojov a jedál, ktoré by boli späté s kultúrou starých Keltov. Reštauráciu najviac preslávili po celom svete čašníci a servírky oblečení ako Tilted Kilt Girls & Boys.
Reštaurácie Tilted Kilt majú v ponuke jedlá pre konzervatívnejších i moderných Američanov, nechýba írska a škótska národná kuchyňa. Na pitie svojim hosťom ponúka 30 druhov točeného aj fľaškového piva. V duchu typických športových barov sú tieto podniky zariadené samozrejme obrími LED obrazovkami, aby návštevníci mohli v pokoji a pohodlí celé noci aj dni sledovať zápasy a závody vo svojom obľúbenom športe.
Uspejú len skúsení a informovaní
Koncept Tilted Kilt sa rýchlo rozrástol po celých Spojených štátoch. "Hľadáme nových partnerov medzi výkonnými marketingovo orientovanými firmami, ktoré majú skúsenosti z oblasti pohostinstva. Uchádzači by mali mať tiež solídnu logistiku a spoľahlivý dodávateľský reťazec. Musia byť každopádne dobre oboznámení s miestnym trhom," hovorí generálny riaditeľ spoločnosti SHR William Edwards, ktorý má na starosti expanziu značky do strednej Európy. Bar by mal mať rozlohu 450 až 900 m2.
Držiteľ exkluzívnej licencie, ktorý bude mať záujem o miestne výhradné práva na prevádzku reštaurácií, strávi päť týždňov tréningom v sídle spoločnosti v Arizone. Jeho najbližší tím na rovnakom mieste strávi posledný týždeň pred otvorením novej pobočky. Okrem zaškolenia Tilted Kilt poskytuje partnerom on-line podporu a ponúka materiály na reklamu v médiách. Prvotná investícia sa odhaduje na 1 milión amerických dolárov a zahŕňa aj náklady na sprevádzkovanie podniku.
Prečítaj články
Zdravý biznis rastie s chuťou
/27.08.2025
Franšízová sieť UGO vsádza na inovácie, vyváženú ponuku a partnerov zapojených do každodennej prevádzky. Rastúci obrat o 160% svedčí o stabilnom rozvoji siete.
Franšízová sieť s originálnym taiwanským bubble tea sa úspešne rozvíja v krajinách Európy. Aktuálne hľadá dlhodobých partnerov pre vstup na slovenský trh.
Mr. Kebab funguje už vyše 20 rokov, prežil aj covidové obmedzenia bez uzatvárania pobočiek a prepúšťania. Ako vidí ďalší rozvoj majiteľ Ľubor Lelovits?
Ako sa darí Coffeeshop Company od doby, čo si zobrala naspäť vedenie centrála vo Viedni? S odznením covidového obdobia je V4 pripravená na ďalší rast. Franšízanti majú dvere otvorené.
Franšízová sieť Kaliforňan novo umožňuje rast aj zamestnancom. Zakladateľka Michaela Smrtičová opisuje, ako značka otvára cestu k podnikaniu bez nutnosti vysokej investície.
Najčítanejšie
Od poradenstva až po vlastnú kliniku
/13.10.2025
„Nutriadapt som poznala zo všetkých strán. Vedela som, že má potenciál a hodnoty blízke mne. Vlastná klinika bola prirodzený krok,“ hovorí franšízantka Silvia Večerová.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Sieť Aplend spravuje 17 ubytovacích jednotiek vo Vysokých Tatrách. Víta v nich až 80 tisíc hostí ročne. Teraz hľadá pre franšízovú spoluprácu ďalšie hotely a apartmány.
Predstavujeme vám 12 kľúčových tém, ktoré by mala obsahovať každá franšízová zmluva.
V samostatnom franchisingu je niekoľko základných pojmov, ktoré by mal poznať každý, kto sa o tento spôsob podnikania aspoň trocha zaujíma.