McDonald´s s čašníkmi

Náš zákazník, náš pán. V súlade s prianiami hosti sa vedenie fastfoodového giganta McDonald´s rozhodlo zaviesť vo všetkých svojich amerických pobočkách čašníkov. Zákazníci si rovnako ako doteraz budú jedlo objednávať pri samoobslužných paneloch alebo pri pokladni, ku stolom im však objednávku doručí čašník. Táto prevratná zmena sa bude týkať 14 tisíc prevádzok v Spojených štátoch, súhlasiť s ňou museli všetci franšízanti, ktorých je 13 tisíc.
"Zákazníci sú stále náročnejší a naše podnikanie musí zodpovedať ich požiadavkám," vysvetlil novinku generálny riaditeľ McDonald´s Steve Easterbrook. Čašníkov obsluhujúcich zákazníkov pri stoloch doteraz malo iba 500 podnikov v USA (v New Yorku, na Floride a v Južnej Karolíne), používalo ich tiež 2 600 reštaurácií so slávnym žltým logom v Kanade, vo Francúzsku a Číne. Zaviesť túto službu aj v ďalších reštauráciách populárnej siete rýchleho občerstvenia umožnili inovatívne technológie ako je samoobslužný pult, kde je možné si jedlo vybrať a objednať na dotykovom paneli.
Vďaka nemu sa výrazne urýchli proces objednávania a mal by sa tiež znížiť tlak a požiadavky na pracovníkov za pultom. Podľa pilotnej štúdie obsluhu pri stoloch uvítali predovšetkým rodiny s deťmi, ktoré tvoria súčasne najväčšiu skupinu zákazníkov McDonald´s. Trend v zlepšovaní služieb by mal postupom času doraziť aj do pobočiek McDonald´s u nás. "Presný termín vám teraz nepoviem, ale obsluha pri stoloch je súčasťou nového prístupu k zákazníkom, ktorý chce naša firma vyznávať. Je možné preto očakávať, že sa čašníci a servírky objavia postupom času aj v slovenských reštauráciách," uviedol exkluzívne pre Franchising.sk franžízový manažér McDonald´s v ČR Radim Foltýn.
Budúci rok sa McDonald´s bude snažiť zaviesť tiež možnosť objednávky a platenie cez mobilný telefón. Ponuku jedál by mali obohatiť ďalšie špeciality ako Gourmet hamburger - bude mať kvalitnejšie mäso ako bežné hamburgery, a k tomu neobvyklé doplnky ako je omáčka guacamole, slanina, javorový sirup či horčica. McDonald´s sa nachádza v optimistickom období. Jeho tržby v posledných 3 mesiacoch vzrástli o 1,3%.
Prečítaj články

Franšízová sieť s čerstvým ovocím v pravej belgickej čokoláde Choco Boss ponúka zaujímavý nápad na podnikanie s priaznivými vstupnými investíciami.
McDonald's ide zákazníkom bližšie aj do menších miest a radi by našli nových franšízantov. Čím chcú aktuálne zákazníkov osloviť?
Franšízová sieť ponúka zdravšiu alternatívu v oblasti fast foodu už dvadsať rokov. Zaujímavé je, že sa na inováciách aktívne podieľajú aj franšízanti.
„Franšízová sieť gurmánskych bagiet sa úspešne rozrastá a cieli na ďalšie vhodné lokality,“ prezradila Markéta Krejčíková, manažérka pre franšízovú spoluprácu.
Kaliforňan sa so svojím bowl konceptom dostáva už aj do susednej Českej republiky. Kto stojí za úspechom slovenskej franšízy v Brne?
Najčítanejšie

Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Rastie počet značiek, ktoré mieria na slovenský trh. Kto sa môže chytiť franšízovej spolupráce hneď na štarte?
Svetoznáma značka Starbucks začína zatínať drápy na tuzemskom trhu. Jej kávu si môžeme už vychutnať aj u nás.
TAB Board rozširuje svoje portfólio služieb programom pre strategickú transformáciu firmy. Čo teraz franšízanti môžu firmám ponúkať?
Franchisové fitness centrá Contours obsadzujú Slovensko. Majú v pláne tu preniknúť do všetkých krajských miest.