McDonald´s s čašníkmi

Náš zákazník, náš pán. V súlade s prianiami hosti sa vedenie fastfoodového giganta McDonald´s rozhodlo zaviesť vo všetkých svojich amerických pobočkách čašníkov. Zákazníci si rovnako ako doteraz budú jedlo objednávať pri samoobslužných paneloch alebo pri pokladni, ku stolom im však objednávku doručí čašník. Táto prevratná zmena sa bude týkať 14 tisíc prevádzok v Spojených štátoch, súhlasiť s ňou museli všetci franšízanti, ktorých je 13 tisíc.
"Zákazníci sú stále náročnejší a naše podnikanie musí zodpovedať ich požiadavkám," vysvetlil novinku generálny riaditeľ McDonald´s Steve Easterbrook. Čašníkov obsluhujúcich zákazníkov pri stoloch doteraz malo iba 500 podnikov v USA (v New Yorku, na Floride a v Južnej Karolíne), používalo ich tiež 2 600 reštaurácií so slávnym žltým logom v Kanade, vo Francúzsku a Číne. Zaviesť túto službu aj v ďalších reštauráciách populárnej siete rýchleho občerstvenia umožnili inovatívne technológie ako je samoobslužný pult, kde je možné si jedlo vybrať a objednať na dotykovom paneli.
Vďaka nemu sa výrazne urýchli proces objednávania a mal by sa tiež znížiť tlak a požiadavky na pracovníkov za pultom. Podľa pilotnej štúdie obsluhu pri stoloch uvítali predovšetkým rodiny s deťmi, ktoré tvoria súčasne najväčšiu skupinu zákazníkov McDonald´s. Trend v zlepšovaní služieb by mal postupom času doraziť aj do pobočiek McDonald´s u nás. "Presný termín vám teraz nepoviem, ale obsluha pri stoloch je súčasťou nového prístupu k zákazníkom, ktorý chce naša firma vyznávať. Je možné preto očakávať, že sa čašníci a servírky objavia postupom času aj v slovenských reštauráciách," uviedol exkluzívne pre Franchising.sk franžízový manažér McDonald´s v ČR Radim Foltýn.
Budúci rok sa McDonald´s bude snažiť zaviesť tiež možnosť objednávky a platenie cez mobilný telefón. Ponuku jedál by mali obohatiť ďalšie špeciality ako Gourmet hamburger - bude mať kvalitnejšie mäso ako bežné hamburgery, a k tomu neobvyklé doplnky ako je omáčka guacamole, slanina, javorový sirup či horčica. McDonald´s sa nachádza v optimistickom období. Jeho tržby v posledných 3 mesiacoch vzrástli o 1,3%.
Prečítaj články

Franšízová sieť UGO vsádza na inovácie, vyváženú ponuku a partnerov zapojených do každodennej prevádzky. Rastúci obrat o 160% svedčí o stabilnom rozvoji siete.
Franšízová sieť s originálnym taiwanským bubble tea sa úspešne rozvíja v krajinách Európy. Aktuálne hľadá dlhodobých partnerov pre vstup na slovenský trh.
Mr. Kebab funguje už vyše 20 rokov, prežil aj covidové obmedzenia bez uzatvárania pobočiek a prepúšťania. Ako vidí ďalší rozvoj majiteľ Ľubor Lelovits?
Ako sa darí Coffeeshop Company od doby, čo si zobrala naspäť vedenie centrála vo Viedni? S odznením covidového obdobia je V4 pripravená na ďalší rast. Franšízanti majú dvere otvorené.
Franšízová sieť Kaliforňan novo umožňuje rast aj zamestnancom. Zakladateľka Michaela Smrtičová opisuje, ako značka otvára cestu k podnikaniu bez nutnosti vysokej investície.
Najčítanejšie

„Nutriadapt som poznala zo všetkých strán. Vedela som, že má potenciál a hodnoty blízke mne. Vlastná klinika bola prirodzený krok,“ hovorí franšízantka Silvia Večerová.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Franchisová zmluva je základom na ktorom je postavený vzťah medzi franchisorom a franchisantom.
Sieť Aplend spravuje 17 ubytovacích jednotiek vo Vysokých Tatrách. Víta v nich až 80 tisíc hostí ročne. Teraz hľadá pre franšízovú spoluprácu ďalšie hotely a apartmány.
Predstavujeme vám 12 kľúčových tém, ktoré by mala obsahovať každá franšízová zmluva.