McDonald´s s čašníkmi

Náš zákazník, náš pán. V súlade s prianiami hosti sa vedenie fastfoodového giganta McDonald´s rozhodlo zaviesť vo všetkých svojich amerických pobočkách čašníkov. Zákazníci si rovnako ako doteraz budú jedlo objednávať pri samoobslužných paneloch alebo pri pokladni, ku stolom im však objednávku doručí čašník. Táto prevratná zmena sa bude týkať 14 tisíc prevádzok v Spojených štátoch, súhlasiť s ňou museli všetci franšízanti, ktorých je 13 tisíc.
"Zákazníci sú stále náročnejší a naše podnikanie musí zodpovedať ich požiadavkám," vysvetlil novinku generálny riaditeľ McDonald´s Steve Easterbrook. Čašníkov obsluhujúcich zákazníkov pri stoloch doteraz malo iba 500 podnikov v USA (v New Yorku, na Floride a v Južnej Karolíne), používalo ich tiež 2 600 reštaurácií so slávnym žltým logom v Kanade, vo Francúzsku a Číne. Zaviesť túto službu aj v ďalších reštauráciách populárnej siete rýchleho občerstvenia umožnili inovatívne technológie ako je samoobslužný pult, kde je možné si jedlo vybrať a objednať na dotykovom paneli.
Vďaka nemu sa výrazne urýchli proces objednávania a mal by sa tiež znížiť tlak a požiadavky na pracovníkov za pultom. Podľa pilotnej štúdie obsluhu pri stoloch uvítali predovšetkým rodiny s deťmi, ktoré tvoria súčasne najväčšiu skupinu zákazníkov McDonald´s. Trend v zlepšovaní služieb by mal postupom času doraziť aj do pobočiek McDonald´s u nás. "Presný termín vám teraz nepoviem, ale obsluha pri stoloch je súčasťou nového prístupu k zákazníkom, ktorý chce naša firma vyznávať. Je možné preto očakávať, že sa čašníci a servírky objavia postupom času aj v slovenských reštauráciách," uviedol exkluzívne pre Franchising.sk franžízový manažér McDonald´s v ČR Radim Foltýn.
Budúci rok sa McDonald´s bude snažiť zaviesť tiež možnosť objednávky a platenie cez mobilný telefón. Ponuku jedál by mali obohatiť ďalšie špeciality ako Gourmet hamburger - bude mať kvalitnejšie mäso ako bežné hamburgery, a k tomu neobvyklé doplnky ako je omáčka guacamole, slanina, javorový sirup či horčica. McDonald´s sa nachádza v optimistickom období. Jeho tržby v posledných 3 mesiacoch vzrástli o 1,3%.
Prečítaj články

Mr. Kebab funguje už vyše 20 rokov, prežil aj covidové obmedzenia bez uzatvárania pobočiek a prepúšťania. Ako vidí ďalší rozvoj majiteľ Ľubor Lelovits?
Food trucky tvoria nový európsky trend. Rozmach týchto franšíz prebieha aj na Slovensku. Ako je to s investičními nákladmi a začatím vlastného podnikania s mobilným občerstvením?
Franšízová sieť Kaliforňan novo umožňuje rast aj zamestnancom. Zakladateľka Michaela Smrtičová opisuje, ako značka otvára cestu k podnikaniu bez nutnosti vysokej investície.
Franšízová sieť Bageterie Boulevard pokračuje v zvyšovaní počtu pobočiek. Po Česku chce pridať expanziu na Slovensku. Franšízantom sa ponúkajú nové príležitosti aj mimo Bratislavy.
Svetová franšízová sieť sa môže pochváliť posilnením svojich pozícií v konkurencii fast foodov. Značka otvorila pobočku v Bratislave a Topoľčanoch.
Najčítanejšie

Prinášame aktuálny rebríček 100 najúspešnejších globálnych franšízových značiek. V TOP 10 nechýbajú franšízy známe z tuzemského trhu. Najsilnejším sektorom zostáva gastro.
„Nízke náklady a rýchla návratnosť robia z Edukido ideálnu voľbu pre tých, ktorí chcú podnikať a zároveň podporiť rozvoj detí,“ hovorí prevádzkový riaditeľ Bartłomiej Misztal.
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
„Nastal vhodný čas pre získanie licencie v rámci regiónov Slovenska," hovorí Matúš Hrabko, Field Service Manažér pre McDonald's na Slovensku.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.