McDonald´s s čašníkmi

Náš zákazník, náš pán. V súlade s prianiami hosti sa vedenie fastfoodového giganta McDonald´s rozhodlo zaviesť vo všetkých svojich amerických pobočkách čašníkov. Zákazníci si rovnako ako doteraz budú jedlo objednávať pri samoobslužných paneloch alebo pri pokladni, ku stolom im však objednávku doručí čašník. Táto prevratná zmena sa bude týkať 14 tisíc prevádzok v Spojených štátoch, súhlasiť s ňou museli všetci franšízanti, ktorých je 13 tisíc.
"Zákazníci sú stále náročnejší a naše podnikanie musí zodpovedať ich požiadavkám," vysvetlil novinku generálny riaditeľ McDonald´s Steve Easterbrook. Čašníkov obsluhujúcich zákazníkov pri stoloch doteraz malo iba 500 podnikov v USA (v New Yorku, na Floride a v Južnej Karolíne), používalo ich tiež 2 600 reštaurácií so slávnym žltým logom v Kanade, vo Francúzsku a Číne. Zaviesť túto službu aj v ďalších reštauráciách populárnej siete rýchleho občerstvenia umožnili inovatívne technológie ako je samoobslužný pult, kde je možné si jedlo vybrať a objednať na dotykovom paneli.
Vďaka nemu sa výrazne urýchli proces objednávania a mal by sa tiež znížiť tlak a požiadavky na pracovníkov za pultom. Podľa pilotnej štúdie obsluhu pri stoloch uvítali predovšetkým rodiny s deťmi, ktoré tvoria súčasne najväčšiu skupinu zákazníkov McDonald´s. Trend v zlepšovaní služieb by mal postupom času doraziť aj do pobočiek McDonald´s u nás. "Presný termín vám teraz nepoviem, ale obsluha pri stoloch je súčasťou nového prístupu k zákazníkom, ktorý chce naša firma vyznávať. Je možné preto očakávať, že sa čašníci a servírky objavia postupom času aj v slovenských reštauráciách," uviedol exkluzívne pre Franchising.sk franžízový manažér McDonald´s v ČR Radim Foltýn.
Budúci rok sa McDonald´s bude snažiť zaviesť tiež možnosť objednávky a platenie cez mobilný telefón. Ponuku jedál by mali obohatiť ďalšie špeciality ako Gourmet hamburger - bude mať kvalitnejšie mäso ako bežné hamburgery, a k tomu neobvyklé doplnky ako je omáčka guacamole, slanina, javorový sirup či horčica. McDonald´s sa nachádza v optimistickom období. Jeho tržby v posledných 3 mesiacoch vzrástli o 1,3%.
Prečítaj články

Franšízová sieť Bageterie Boulevard pokračuje v zvyšovaní počtu pobočiek. Po Česku chce pridať expanziu na Slovensku. Franšízantom sa ponúkajú nové príležitosti aj mimo Bratislavy.
Svetová franšízová sieť sa môže pochváliť posilnením svojich pozícií v konkurencii fast foodov. Značka otvorila pobočku v Bratislave a Topoľčanoch.
Fruitisimo je európska sieť prevádzok zdravej varianty fastfoodu, ktorá vznikla v Českej republike. Ich rastu pomáha aj vzájomné zdieľanie skúseností jednotlivých franšízantov.
Franšízová sieť s čerstvým ovocím v pravej belgickej čokoláde Choco Boss ponúka zaujímavý nápad na podnikanie s priaznivými vstupnými investíciami.
McDonald's ide zákazníkom bližšie aj do menších miest a radi by našli nových franšízantov. Čím chcú aktuálne zákazníkov osloviť?
Najčítanejšie

Body Express je franšíza EMS tréningových štúdií, ktoré klientom už za 20 minút týždenne pomôžu cítiť sa vo svojom tele lepšie. Tento rok sa rozrastá tempom jedna pobočka za mesiac.
Franšízová sieť finančných služieb Simplea má za prvý polrok veľmi priaznivé ekonomické výsledky. V krajských mestách chce posilniť o nových franšízantov.
Franchisová zmluva je základom na ktorom je postavený vzťah medzi franchisorom a franchisantom.
Rastie počet značiek, ktoré mieria na slovenský trh. Kto sa môže chytiť franšízovej spolupráce hneď na štarte?
Dopyt po upratovacích, sťahovacích a remeselných službách je veľký. Ako z tejto situácie ťažiť vysvetlí Jiří Bártík, obchodný manažér medzinárodnej siete Extra Services.