Starbucks mení stratégiu

Americký reťazec Starbucks oznámil plán v nasledujúcich piatich rokoch expandovať na svetových trhoch. Podľa stratégie by sa mal v priebehu budúcich piatich rokov rozrásť na 37 tisíc franšíz, čo predstavuje 48 % nárast oproti súčasnému stavu. Expanzia sa má významne dotknúť čínskeho trhu, kde má viac ako 2 100 kaviarní v 102 mestách.
Starbucks nemení iba svoje plány na expanziu, ale aj obchodnú ponuku. Miesto prevádzkovania väčšieho množstva podnikov určených pre podávanie večerí chce otvárať reštaurácie drive-thru na okrajoch miest a predmestských oblastiach. Okrem toho bude Starbucks uvádzať do prevádzky expresné obchody, ktoré už teraz fungujú ako walk-thrus v New Yorku, Bostone a Seattli. Touto stratégiou chce spoločnosť dosiahnuť rýchlejší rast, ktorý by mal podľa odhadov dosiahnuť v rámci amerického trhu navýšenie minimálne 5 %.
V Česku sa Starbucks zameral na otváranie pobočiek typu „office store“. Centrálnym prvkom kaviarne je bar, okolo ktorého sú rozmiestené stolčeky s posedením.
Do Českej republiky vstúpil Starbucks v januári 2008, kedy otvoril kaviareň na pražskom Malostranskom námestí. Majiteľom licencie na prevádzkovanie kaviarní Starbucks v Českej republike je spoločnosť AmRest, ktorá v súčasnosti prevádzkuje 26 kaviarní. Na slovenskom trhu je sieť zatiaľ nováčikom, ktorý sa postupne rozrastá.
Prečítaj články

Mr. Kebab funguje už vyše 20 rokov, prežil aj covidové obmedzenia bez uzatvárania pobočiek a prepúšťania. Ako vidí ďalší rozvoj majiteľ Ľubor Lelovits?
Food trucky tvoria nový európsky trend. Rozmach týchto franšíz prebieha aj na Slovensku. Ako je to s investičními nákladmi a začatím vlastného podnikania s mobilným občerstvením?
Franšízová sieť Kaliforňan novo umožňuje rast aj zamestnancom. Zakladateľka Michaela Smrtičová opisuje, ako značka otvára cestu k podnikaniu bez nutnosti vysokej investície.
Franšízová sieť Bageterie Boulevard pokračuje v zvyšovaní počtu pobočiek. Po Česku chce pridať expanziu na Slovensku. Franšízantom sa ponúkajú nové príležitosti aj mimo Bratislavy.
Svetová franšízová sieť sa môže pochváliť posilnením svojich pozícií v konkurencii fast foodov. Značka otvorila pobočku v Bratislave a Topoľčanoch.
Najčítanejšie

Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Ak sa rozhodnete podnikať na vlastnú päsť, máte na výber dve možnosti. Môžete otvoriť vlastný podnik alebo podnikať formou franchisy. V nasledujúcich krokoch Vám poradíme, ako založiť vlastnú firmu.
TAB Board chce rásť do ďalších regiónov Slovenska. Akých franšízantov hľadá a prečo rastie dopyt po zdieľaní skúseností a koučingu aj v dobe umelej inteligencie?
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Franšízová sieť potravín v centre Bratislavy ponúka najžiadanejší sortiment sedem dní v týždni už desať rokov. Aké podmienky ponúka franšízantom?