Starbucks mení stratégiu

Americký reťazec Starbucks oznámil plán v nasledujúcich piatich rokoch expandovať na svetových trhoch. Podľa stratégie by sa mal v priebehu budúcich piatich rokov rozrásť na 37 tisíc franšíz, čo predstavuje 48 % nárast oproti súčasnému stavu. Expanzia sa má významne dotknúť čínskeho trhu, kde má viac ako 2 100 kaviarní v 102 mestách.
Starbucks nemení iba svoje plány na expanziu, ale aj obchodnú ponuku. Miesto prevádzkovania väčšieho množstva podnikov určených pre podávanie večerí chce otvárať reštaurácie drive-thru na okrajoch miest a predmestských oblastiach. Okrem toho bude Starbucks uvádzať do prevádzky expresné obchody, ktoré už teraz fungujú ako walk-thrus v New Yorku, Bostone a Seattli. Touto stratégiou chce spoločnosť dosiahnuť rýchlejší rast, ktorý by mal podľa odhadov dosiahnuť v rámci amerického trhu navýšenie minimálne 5 %.
V Česku sa Starbucks zameral na otváranie pobočiek typu „office store“. Centrálnym prvkom kaviarne je bar, okolo ktorého sú rozmiestené stolčeky s posedením.
Do Českej republiky vstúpil Starbucks v januári 2008, kedy otvoril kaviareň na pražskom Malostranskom námestí. Majiteľom licencie na prevádzkovanie kaviarní Starbucks v Českej republike je spoločnosť AmRest, ktorá v súčasnosti prevádzkuje 26 kaviarní. Na slovenskom trhu je sieť zatiaľ nováčikom, ktorý sa postupne rozrastá.
Prečítaj články

Franšízová sieť s čerstvým ovocím v pravej belgickej čokoláde Choco Boss ponúka zaujímavý nápad na podnikanie s priaznivými vstupnými investíciami.
McDonald's ide zákazníkom bližšie aj do menších miest a radi by našli nových franšízantov. Čím chcú aktuálne zákazníkov osloviť?
Franšízová sieť ponúka zdravšiu alternatívu v oblasti fast foodu už dvadsať rokov. Zaujímavé je, že sa na inováciách aktívne podieľajú aj franšízanti.
„Franšízová sieť gurmánskych bagiet sa úspešne rozrastá a cieli na ďalšie vhodné lokality,“ prezradila Markéta Krejčíková, manažérka pre franšízovú spoluprácu.
Kaliforňan sa so svojím bowl konceptom dostáva už aj do susednej Českej republiky. Kto stojí za úspechom slovenskej franšízy v Brne?
Najčítanejšie

Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Rastie počet značiek, ktoré mieria na slovenský trh. Kto sa môže chytiť franšízovej spolupráce hneď na štarte?
Svetoznáma značka Starbucks začína zatínať drápy na tuzemskom trhu. Jej kávu si môžeme už vychutnať aj u nás.
TAB Board rozširuje svoje portfólio služieb programom pre strategickú transformáciu firmy. Čo teraz franšízanti môžu firmám ponúkať?
Franchisové fitness centrá Contours obsadzujú Slovensko. Majú v pláne tu preniknúť do všetkých krajských miest.