Starbucks mení stratégiu
Americký reťazec Starbucks oznámil plán v nasledujúcich piatich rokoch expandovať na svetových trhoch. Podľa stratégie by sa mal v priebehu budúcich piatich rokov rozrásť na 37 tisíc franšíz, čo predstavuje 48 % nárast oproti súčasnému stavu. Expanzia sa má významne dotknúť čínskeho trhu, kde má viac ako 2 100 kaviarní v 102 mestách.
Starbucks nemení iba svoje plány na expanziu, ale aj obchodnú ponuku. Miesto prevádzkovania väčšieho množstva podnikov určených pre podávanie večerí chce otvárať reštaurácie drive-thru na okrajoch miest a predmestských oblastiach. Okrem toho bude Starbucks uvádzať do prevádzky expresné obchody, ktoré už teraz fungujú ako walk-thrus v New Yorku, Bostone a Seattli. Touto stratégiou chce spoločnosť dosiahnuť rýchlejší rast, ktorý by mal podľa odhadov dosiahnuť v rámci amerického trhu navýšenie minimálne 5 %.
V Česku sa Starbucks zameral na otváranie pobočiek typu „office store“. Centrálnym prvkom kaviarne je bar, okolo ktorého sú rozmiestené stolčeky s posedením.
Do Českej republiky vstúpil Starbucks v januári 2008, kedy otvoril kaviareň na pražskom Malostranskom námestí. Majiteľom licencie na prevádzkovanie kaviarní Starbucks v Českej republike je spoločnosť AmRest, ktorá v súčasnosti prevádzkuje 26 kaviarní. Na slovenskom trhu je sieť zatiaľ nováčikom, ktorý sa postupne rozrastá.
Prečítaj články
Nová príležitosť v kaviarenskom biznise
/13.10.2025
Originálne kaviarne Spezax Caffe úspešne prevádzkujú dve pobočky. Teraz hľadajú prvých franšízových partnerov pre ďalší rast.
Franšízová sieť UGO vsádza na inovácie, vyváženú ponuku a partnerov zapojených do každodennej prevádzky. Rastúci obrat o 160% svedčí o stabilnom rozvoji siete.
Franšízová sieť s originálnym taiwanským bubble tea sa úspešne rozvíja v krajinách Európy. Aktuálne hľadá dlhodobých partnerov pre vstup na slovenský trh.
Mr. Kebab funguje už vyše 20 rokov, prežil aj covidové obmedzenia bez uzatvárania pobočiek a prepúšťania. Ako vidí ďalší rozvoj majiteľ Ľubor Lelovits?
Ako sa darí Coffeeshop Company od doby, čo si zobrala naspäť vedenie centrála vo Viedni? S odznením covidového obdobia je V4 pripravená na ďalší rast. Franšízanti majú dvere otvorené.
Najčítanejšie
Keď predaj znamená aj poradenstvo
/15.12.2025
„Zákazník k nám prichádza pre riešenie a istotu, nielen pre farbu,“ hovorí manažérka franšízy Dom Farieb Lucia Bovan.
Ak sa Vám pri vyslovení slova franchising vôbec niečo vybavuje, je to skvelé!
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Rok 2025 ukázal, že Slovensko je pre franšízing atraktívnym trhom. Prichádzajú nové značky, iné pokračujú v expanzii. V ktorých segmentoch si môžu podnikatelia vyberať?
Ambiciózny Taco Bell je v skupine YUM! Brands najmenší, má menej pobočiek ako KFC aj Pizza Hut. Franšízy však vykazujú najväčšie zisky.