Costa Coffee nad Starbucks

Britský kaviarenský reťazec Costa Coffee, ktorého kaviarne môžeme navštíviť napríklad v susednom Česku, dosiahol významný úspech v oblasti európskeho kaviarenského sektora. Na súťaži Allegra European Coffee Awards 2016 získal ocenenie “Najlepší kaviarenský reťazec Európy”.
Druhý najväčší svetový kaviarenský reťazec má v súčasnosti viac ako 3 400 kaviarní v 30 krajinách sveta. Z toho ich je viac ako 1 600 vo Veľkej Británii.
Už deviaty rok prebehlo koncom novembra Európske kávové sympózium Allegra (Allegra European Coffee Symposium), ktoré oceňuje podniky pôsobiace v európskom kaviarenskom priemysle. Odmenené bývajú nie iba spoločnosti, ale aj jednotlivci, ktorí učinili najvýznamnejšie pokroky v rámci európskych kaviarní a občerstvení na báze „food to go market“. O víťazoch rozhodujú svojim hlasovaním kávoví experti z celej Európy.
Stretnutie sa konalo v Budapešti a zúčastnilo sa ho viac ako 400 riaditeľov a top manažérov európskych kaviarenských reťazcov a kaviarní. Kaviarenský reťazec Costa Coffee získal cenu už štvrtý krát. „Ocenenie je pre nás obrovským úspechom. Nevyhrali sme iba kategóriu o Najlepší kaviarenský reťazec strednej a východnej Európy, ale tiež sme si odniesli hlavnú cenu večera Best Coffee Chain Europe. Podarilo sa nám poraziť takých konkurentov, ako sú napr. Caffe Nero a Starbucks,“ pochvaľuje si úspech Robert King, generálny riaditeľ Costa Coffee Europe Franchise.
Medzinárodný reťazec kaviarní v talianskom štýle otvoril svoju prvú pobočku v ČR v novembri 2008 v pražskom obchodnom centre Atrium Flora. Značka u našich susedov neustále expanduje. V minulom roku otvorili 6 nových kaviarní. V súčasnosti je v Česku celkovo 37 pobočiek. Tie sa nachádzajú nie iba v Prahe, kde ich počet dosiahol 28, ale tiež v Brne, Ostrave, Pardubiciach, Plzni, Liberci, Tepliciach a Hradci Králové.
V Českej republike vlastní licenciu Costa Coffee spoločnosť Lagardére Travel Retail. Jednotlivé licencie pre tuzemský trh nie sú k dispozícii, pretože spoločnosť sieť rozvíja sama. V rámci českého franšízového trhu sú ale k dispozícii licencie ďalších úspešných kaviarenských konceptov ako napríklad Coffeeshop Company alebo CrossCafe, ktorý je aktuálnym držiteľom ocenenia Franchisor roka 2015.
Prečítaj články

Franšízová sieť UGO vsádza na inovácie, vyváženú ponuku a partnerov zapojených do každodennej prevádzky. Rastúci obrat o 160% svedčí o stabilnom rozvoji siete.
Mr. Kebab funguje už vyše 20 rokov, prežil aj covidové obmedzenia bez uzatvárania pobočiek a prepúšťania. Ako vidí ďalší rozvoj majiteľ Ľubor Lelovits?
Ako sa darí Coffeeshop Company od doby, čo si zobrala naspäť vedenie centrála vo Viedni? S odznením covidového obdobia je V4 pripravená na ďalší rast. Franšízanti majú dvere otvorené.
Food trucky tvoria nový európsky trend. Rozmach týchto franšíz prebieha aj na Slovensku. Ako je to s investičními nákladmi a začatím vlastného podnikania s mobilným občerstvením?
Franšízová sieť Kaliforňan novo umožňuje rast aj zamestnancom. Zakladateľka Michaela Smrtičová opisuje, ako značka otvára cestu k podnikaniu bez nutnosti vysokej investície.
Najčítanejšie

Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Deti v škole trávia minimálne 12 rokov. Mnohí z nich potrebujú pomoc s učením. Franšíza Škola Populo ponúka profesionálne riešenie ako podnikateľskú príležitosť.
Ambiciózny Taco Bell je v skupine YUM! Brands najmenší, má menej pobočiek ako KFC aj Pizza Hut. Franšízy však vykazujú najväčšie zisky.
Franchisová zmluva je základom na ktorom je postavený vzťah medzi franchisorom a franchisantom.
„Franšízový manuál by mal byť vypracovaný bežným jazykom. Len tak mu môžu franšízanti perfektne porozumieť, a efektívne využívať," hovorí poradkyňa PROFIT system Lenka Nováková.