Costa Coffee nad Starbucks

Britský kaviarenský reťazec Costa Coffee, ktorého kaviarne môžeme navštíviť napríklad v susednom Česku, dosiahol významný úspech v oblasti európskeho kaviarenského sektora. Na súťaži Allegra European Coffee Awards 2016 získal ocenenie “Najlepší kaviarenský reťazec Európy”.
Druhý najväčší svetový kaviarenský reťazec má v súčasnosti viac ako 3 400 kaviarní v 30 krajinách sveta. Z toho ich je viac ako 1 600 vo Veľkej Británii.
Už deviaty rok prebehlo koncom novembra Európske kávové sympózium Allegra (Allegra European Coffee Symposium), ktoré oceňuje podniky pôsobiace v európskom kaviarenskom priemysle. Odmenené bývajú nie iba spoločnosti, ale aj jednotlivci, ktorí učinili najvýznamnejšie pokroky v rámci európskych kaviarní a občerstvení na báze „food to go market“. O víťazoch rozhodujú svojim hlasovaním kávoví experti z celej Európy.
Stretnutie sa konalo v Budapešti a zúčastnilo sa ho viac ako 400 riaditeľov a top manažérov európskych kaviarenských reťazcov a kaviarní. Kaviarenský reťazec Costa Coffee získal cenu už štvrtý krát. „Ocenenie je pre nás obrovským úspechom. Nevyhrali sme iba kategóriu o Najlepší kaviarenský reťazec strednej a východnej Európy, ale tiež sme si odniesli hlavnú cenu večera Best Coffee Chain Europe. Podarilo sa nám poraziť takých konkurentov, ako sú napr. Caffe Nero a Starbucks,“ pochvaľuje si úspech Robert King, generálny riaditeľ Costa Coffee Europe Franchise.
Medzinárodný reťazec kaviarní v talianskom štýle otvoril svoju prvú pobočku v ČR v novembri 2008 v pražskom obchodnom centre Atrium Flora. Značka u našich susedov neustále expanduje. V minulom roku otvorili 6 nových kaviarní. V súčasnosti je v Česku celkovo 37 pobočiek. Tie sa nachádzajú nie iba v Prahe, kde ich počet dosiahol 28, ale tiež v Brne, Ostrave, Pardubiciach, Plzni, Liberci, Tepliciach a Hradci Králové.
V Českej republike vlastní licenciu Costa Coffee spoločnosť Lagardére Travel Retail. Jednotlivé licencie pre tuzemský trh nie sú k dispozícii, pretože spoločnosť sieť rozvíja sama. V rámci českého franšízového trhu sú ale k dispozícii licencie ďalších úspešných kaviarenských konceptov ako napríklad Coffeeshop Company alebo CrossCafe, ktorý je aktuálnym držiteľom ocenenia Franchisor roka 2015.
Prečítaj články

Franšízová sieť s čerstvým ovocím v pravej belgickej čokoláde Choco Boss ponúka zaujímavý nápad na podnikanie s priaznivými vstupnými investíciami.
McDonald's ide zákazníkom bližšie aj do menších miest a radi by našli nových franšízantov. Čím chcú aktuálne zákazníkov osloviť?
Franšízová sieť ponúka zdravšiu alternatívu v oblasti fast foodu už dvadsať rokov. Zaujímavé je, že sa na inováciách aktívne podieľajú aj franšízanti.
„Franšízová sieť gurmánskych bagiet sa úspešne rozrastá a cieli na ďalšie vhodné lokality,“ prezradila Markéta Krejčíková, manažérka pre franšízovú spoluprácu.
Kaliforňan sa so svojím bowl konceptom dostáva už aj do susednej Českej republiky. Kto stojí za úspechom slovenskej franšízy v Brne?
Najčítanejšie

Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Rastie počet značiek, ktoré mieria na slovenský trh. Kto sa môže chytiť franšízovej spolupráce hneď na štarte?
Svetoznáma značka Starbucks začína zatínať drápy na tuzemskom trhu. Jej kávu si môžeme už vychutnať aj u nás.
TAB Board rozširuje svoje portfólio služieb programom pre strategickú transformáciu firmy. Čo teraz franšízanti môžu firmám ponúkať?
Franchisové fitness centrá Contours obsadzujú Slovensko. Majú v pláne tu preniknúť do všetkých krajských miest.