Costa Coffee nad Starbucks

Britský kaviarenský reťazec Costa Coffee, ktorého kaviarne môžeme navštíviť napríklad v susednom Česku, dosiahol významný úspech v oblasti európskeho kaviarenského sektora. Na súťaži Allegra European Coffee Awards 2016 získal ocenenie “Najlepší kaviarenský reťazec Európy”.
Druhý najväčší svetový kaviarenský reťazec má v súčasnosti viac ako 3 400 kaviarní v 30 krajinách sveta. Z toho ich je viac ako 1 600 vo Veľkej Británii.
Už deviaty rok prebehlo koncom novembra Európske kávové sympózium Allegra (Allegra European Coffee Symposium), ktoré oceňuje podniky pôsobiace v európskom kaviarenskom priemysle. Odmenené bývajú nie iba spoločnosti, ale aj jednotlivci, ktorí učinili najvýznamnejšie pokroky v rámci európskych kaviarní a občerstvení na báze „food to go market“. O víťazoch rozhodujú svojim hlasovaním kávoví experti z celej Európy.
Stretnutie sa konalo v Budapešti a zúčastnilo sa ho viac ako 400 riaditeľov a top manažérov európskych kaviarenských reťazcov a kaviarní. Kaviarenský reťazec Costa Coffee získal cenu už štvrtý krát. „Ocenenie je pre nás obrovským úspechom. Nevyhrali sme iba kategóriu o Najlepší kaviarenský reťazec strednej a východnej Európy, ale tiež sme si odniesli hlavnú cenu večera Best Coffee Chain Europe. Podarilo sa nám poraziť takých konkurentov, ako sú napr. Caffe Nero a Starbucks,“ pochvaľuje si úspech Robert King, generálny riaditeľ Costa Coffee Europe Franchise.
Medzinárodný reťazec kaviarní v talianskom štýle otvoril svoju prvú pobočku v ČR v novembri 2008 v pražskom obchodnom centre Atrium Flora. Značka u našich susedov neustále expanduje. V minulom roku otvorili 6 nových kaviarní. V súčasnosti je v Česku celkovo 37 pobočiek. Tie sa nachádzajú nie iba v Prahe, kde ich počet dosiahol 28, ale tiež v Brne, Ostrave, Pardubiciach, Plzni, Liberci, Tepliciach a Hradci Králové.
V Českej republike vlastní licenciu Costa Coffee spoločnosť Lagardére Travel Retail. Jednotlivé licencie pre tuzemský trh nie sú k dispozícii, pretože spoločnosť sieť rozvíja sama. V rámci českého franšízového trhu sú ale k dispozícii licencie ďalších úspešných kaviarenských konceptov ako napríklad Coffeeshop Company alebo CrossCafe, ktorý je aktuálnym držiteľom ocenenia Franchisor roka 2015.
Prečítaj články

Mr. Kebab funguje už vyše 20 rokov, prežil aj covidové obmedzenia bez uzatvárania pobočiek a prepúšťania. Ako vidí ďalší rozvoj majiteľ Ľubor Lelovits?
Food trucky tvoria nový európsky trend. Rozmach týchto franšíz prebieha aj na Slovensku. Ako je to s investičními nákladmi a začatím vlastného podnikania s mobilným občerstvením?
Franšízová sieť Kaliforňan novo umožňuje rast aj zamestnancom. Zakladateľka Michaela Smrtičová opisuje, ako značka otvára cestu k podnikaniu bez nutnosti vysokej investície.
Franšízová sieť Bageterie Boulevard pokračuje v zvyšovaní počtu pobočiek. Po Česku chce pridať expanziu na Slovensku. Franšízantom sa ponúkajú nové príležitosti aj mimo Bratislavy.
Svetová franšízová sieť sa môže pochváliť posilnením svojich pozícií v konkurencii fast foodov. Značka otvorila pobočku v Bratislave a Topoľčanoch.
Najčítanejšie

Prinášame aktuálny rebríček 100 najúspešnejších globálnych franšízových značiek. V TOP 10 nechýbajú franšízy známe z tuzemského trhu. Najsilnejším sektorom zostáva gastro.
„Nízke náklady a rýchla návratnosť robia z Edukido ideálnu voľbu pre tých, ktorí chcú podnikať a zároveň podporiť rozvoj detí,“ hovorí prevádzkový riaditeľ Bartłomiej Misztal.
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
„Nastal vhodný čas pre získanie licencie v rámci regiónov Slovenska," hovorí Matúš Hrabko, Field Service Manažér pre McDonald's na Slovensku.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.