McDonald´s sa sťahuje

Jedna z najznámejších amerických spoločností, fastfoodový gigant McDonald´s, sa rozhodol presunúť centrum z pôvodného Luxemburska do Londýna. K tomu plánuje založiť novú holdingovú spoločnosť, ktorá bude spravovať poplatky plynúce z práv duševného vlastníctva všetkých franšízových reštaurácií mimo územia Spojených štátov.
Spoločnosť McDonald´s prevádzkuje v Česku 93 reštaurácií, z toho je momentálne 73 riadených franšízantmi. Celosvetovo funguje pod touto značkou 37 tisíc fastfoodov v 119 krajinách, v ktorých zamestnáva okolo 420 tisíc zamestnancov a jeho príjem dosahuje ročne 25 miliárd dolárov.
Rozhodnutie McDonald´s presťahovať svoju základňu do Veľkej Británie súvisí s protiopatreniami, ktoré Európska únia začala podnikať, aby najmä nadnárodné podniky platili dane na miestach, kde zarábajú. V tejto súvislosti orgány Európskej únie pred časom obvinili McDonald´s z krátenia daní. Ten ale obvinenie odmietol s tým, že medzi rokmi 2011 až 2015 zaplatil v EU zodpovedajúcu čiastku presahujúcu 2,5 miliardy eur.
Oznámenie bolo vrelo privítané britskou vládou, ktorá presun chápe ako prísľub posilnenia rastu a počtu pracovných miest. McDonald´s je v skupine posledný z veľkých nadnárodných spoločností, ktoré sa rozhodli navýšiť investície vo Veľkej Británii.
Rovnako sa predtým už rozhodli spoločnosti Apple, Google alebo Facebook. Britská ekonomika si týmito presunmi získava opäť dôveru po referende o „brexite“, ktoré skončilo rozhodnutím britských voličov z únie vystúpiť, čo na začiatku vyvolalo vlnu obáv z masívneho odlivu kapitálu z ostrovného kráľovstva.
Prečítaj články

Food trucky tvoria nový európsky trend. Rozmach týchto franšíz prebieha aj na Slovensku. Ako je to s investičními nákladmi a začatím vlastného podnikania s mobilným občerstvením?
Franšízová sieť Bageterie Boulevard pokračuje v zvyšovaní počtu pobočiek. Po Česku chce pridať expanziu na Slovensku. Franšízantom sa ponúkajú nové príležitosti aj mimo Bratislavy.
Svetová franšízová sieť sa môže pochváliť posilnením svojich pozícií v konkurencii fast foodov. Značka otvorila pobočku v Bratislave a Topoľčanoch.
Fruitisimo je európska sieť prevádzok zdravej varianty fastfoodu, ktorá vznikla v Českej republike. Ich rastu pomáha aj vzájomné zdieľanie skúseností jednotlivých franšízantov.
Franšízová sieť s čerstvým ovocím v pravej belgickej čokoláde Choco Boss ponúka zaujímavý nápad na podnikanie s priaznivými vstupnými investíciami.
Najčítanejšie

Keď sa povie franšízové podnikanie, väčšina z nás si predstaví väčšie mesto a gastro franšízu. Naturhouse dokazuje, že to ide aj inak. Ich koncept pracuje s vernými klientmi.
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Stravovanie v krabičkách sa presadilo v slovenských domácnostiach aj kanceláriách. Ako na to ide česká franšíza FITeat?
Dopyt po upratovacích, sťahovacích a remeselných službách je veľký. Ako z tejto situácie ťažiť vysvetlí Jiří Bártík, obchodný manažér medzinárodnej siete Extra Services.
Svetoznáma značka Starbucks začína zatínať drápy na tuzemskom trhu. Jej kávu si môžeme už vychutnať aj u nás.