McDonald´s sa sťahuje

Jedna z najznámejších amerických spoločností, fastfoodový gigant McDonald´s, sa rozhodol presunúť centrum z pôvodného Luxemburska do Londýna. K tomu plánuje založiť novú holdingovú spoločnosť, ktorá bude spravovať poplatky plynúce z práv duševného vlastníctva všetkých franšízových reštaurácií mimo územia Spojených štátov.
Spoločnosť McDonald´s prevádzkuje v Česku 93 reštaurácií, z toho je momentálne 73 riadených franšízantmi. Celosvetovo funguje pod touto značkou 37 tisíc fastfoodov v 119 krajinách, v ktorých zamestnáva okolo 420 tisíc zamestnancov a jeho príjem dosahuje ročne 25 miliárd dolárov.
Rozhodnutie McDonald´s presťahovať svoju základňu do Veľkej Británie súvisí s protiopatreniami, ktoré Európska únia začala podnikať, aby najmä nadnárodné podniky platili dane na miestach, kde zarábajú. V tejto súvislosti orgány Európskej únie pred časom obvinili McDonald´s z krátenia daní. Ten ale obvinenie odmietol s tým, že medzi rokmi 2011 až 2015 zaplatil v EU zodpovedajúcu čiastku presahujúcu 2,5 miliardy eur.
Oznámenie bolo vrelo privítané britskou vládou, ktorá presun chápe ako prísľub posilnenia rastu a počtu pracovných miest. McDonald´s je v skupine posledný z veľkých nadnárodných spoločností, ktoré sa rozhodli navýšiť investície vo Veľkej Británii.
Rovnako sa predtým už rozhodli spoločnosti Apple, Google alebo Facebook. Britská ekonomika si týmito presunmi získava opäť dôveru po referende o „brexite“, ktoré skončilo rozhodnutím britských voličov z únie vystúpiť, čo na začiatku vyvolalo vlnu obáv z masívneho odlivu kapitálu z ostrovného kráľovstva.
Prečítaj články

Franšízová sieť s čerstvým ovocím v pravej belgickej čokoláde Choco Boss ponúka zaujímavý nápad na podnikanie s priaznivými vstupnými investíciami.
McDonald's ide zákazníkom bližšie aj do menších miest a radi by našli nových franšízantov. Čím chcú aktuálne zákazníkov osloviť?
Franšízová sieť ponúka zdravšiu alternatívu v oblasti fast foodu už dvadsať rokov. Zaujímavé je, že sa na inováciách aktívne podieľajú aj franšízanti.
„Franšízová sieť gurmánskych bagiet sa úspešne rozrastá a cieli na ďalšie vhodné lokality,“ prezradila Markéta Krejčíková, manažérka pre franšízovú spoluprácu.
Kaliforňan sa so svojím bowl konceptom dostáva už aj do susednej Českej republiky. Kto stojí za úspechom slovenskej franšízy v Brne?
Najčítanejšie

Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Rastie počet značiek, ktoré mieria na slovenský trh. Kto sa môže chytiť franšízovej spolupráce hneď na štarte?
Svetoznáma značka Starbucks začína zatínať drápy na tuzemskom trhu. Jej kávu si môžeme už vychutnať aj u nás.
TAB Board rozširuje svoje portfólio služieb programom pre strategickú transformáciu firmy. Čo teraz franšízanti môžu firmám ponúkať?
Franchisové fitness centrá Contours obsadzujú Slovensko. Majú v pláne tu preniknúť do všetkých krajských miest.