Pizza Grimaldi´s
Rodinná pizzeria Grimaldi´s, ktorej korene siahajú až do roku 1930, patrí v New Yorku, resp. v celých Spojených štátoch amerických, k najoceňovanejším reštauráciám vo svojom odbore. Ako jedna z piatich najlepších pizzerií vykazuje Grimaldi´s v predaji pizzy takú obľúbenosť, akú majú vo svete fastfoodu rešpektované reťazce McDonald´s alebo Burger King. Za tento úspech vďačí nie iba používaniu najčerstvejších ingrediencií, ale aj prvotriednemu a zároveň neformálnemu prostrediu, ktoré z pizzerie vytvorilo najnavštevovanejšiu reštauráciu celebritami.
Grimaldi´s si získava zákazníkov nie iba čerstvými surovinami, ale tiež tajnou receptúrou na pizza omáčku, ručne vyrábanou mozzarellou alebo domácim cestom na pizzu pečenú netradične v tehlovej peci na uhlie. Hlavnú ponuku dopĺňajú ešte čerstvé šaláty a ručne pripravované dezerty. Zvláštnosťou pizzerie Grimaldi´s je uskutočňovanie chemickej analýzy minerálnych látok a presného zloženia vody, aby bola zaistená rovnaká chuť aj kvalita cesta v pizzeriách po celom svete.
Reštauráciu zastupuje v regióne strednej a východnej Európy spoločnosť Edwards Global Services (EGS), ktorá ponúka licenciu silnej a tržne orientovanej spoločnosti. Medzi požiadavky pre naviazanie spolupráce patrí možnosť zaistenia vhodnej nehnuteľnosti a dokonalá znalosť lokálneho trhu. „Z dôvodu hladkého prevodu systému by mal budúci prevádzkovateľ disponovať aj dostatočne kvalifikovaným personálom a mal by mať prístup k dodávateľským reťazcom,“ popisuje podmienky spolupráce riaditeľ EGS William Edwards s tým, že ponuka licencie platí aj pre firmy z oblasti realít, developerských spoločností alebo vývojárov, prevádzkovateľov nákupných centier a maloobchodov.
Počiatočný kapitál na získanie licencie a zahájenie prevádzky minimálne dvoch pizzerií sa pohybuje v rozmedzí 1,5 – 3 milióny dolárov. Obchodný partner získava dlhodobo budované know-how a podporu skúseného tímu, ktorý roky úspešne pôsobí v oblasti gastronómie. Spoločnosť Edwards Global Services zastupuje okrem pizzerie Grimaldi´s aj ďalšie americké značky, medzi ktoré patrí napríklad reťazec spojujúci myšlienku reštaurácie a cukrárne v jednom Dairy Queen, franšízovú sieť kaviarní PJ´s Coffee alebo špecialistu na výrobu sendvičov Arby´s.
Prečítaj články
Zdravý biznis rastie s chuťou
/27.08.2025
Franšízová sieť UGO vsádza na inovácie, vyváženú ponuku a partnerov zapojených do každodennej prevádzky. Rastúci obrat o 160% svedčí o stabilnom rozvoji siete.
Franšízová sieť s originálnym taiwanským bubble tea sa úspešne rozvíja v krajinách Európy. Aktuálne hľadá dlhodobých partnerov pre vstup na slovenský trh.
Mr. Kebab funguje už vyše 20 rokov, prežil aj covidové obmedzenia bez uzatvárania pobočiek a prepúšťania. Ako vidí ďalší rozvoj majiteľ Ľubor Lelovits?
Ako sa darí Coffeeshop Company od doby, čo si zobrala naspäť vedenie centrála vo Viedni? S odznením covidového obdobia je V4 pripravená na ďalší rast. Franšízanti majú dvere otvorené.
Franšízová sieť Kaliforňan novo umožňuje rast aj zamestnancom. Zakladateľka Michaela Smrtičová opisuje, ako značka otvára cestu k podnikaniu bez nutnosti vysokej investície.
Najčítanejšie
Domáce potreby mieria do nových regiónov
/03.11.2025
„Nehľadáme iba investora, ale človeka, ktorý bude venovať svojej predajni aj čas a srdce,“ hovorí Josefina Rusová, manažérka rozvoja franšízovej siete Kinekus.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
„Franšízový manuál by mal byť vypracovaný bežným jazykom. Len tak mu môžu franšízanti perfektne porozumieť, a efektívne využívať," hovorí poradkyňa PROFIT system Lenka Nováková.
Franchisová zmluva je základom na ktorom je postavený vzťah medzi franchisorom a franchisantom.
„Pri Extéria Markete sa môžeme baviť o návratnosti počiatočne investície franšízantov v horizonte 9 až 12 mesiacov," hovorí Aleš Krčmář, riaditeľ tejto franšízovej siete na Slovensku.