Zarobiť na sendvičoch

Americké prieskumy trhu ukazujú, že nie iba nízke ceny, ale aj kvalita potravín je tým, čo hrá stále dôležitejšiu úlohu v rozhodovaní zákazníkov, ktorí si vyberajú, ako minúť svoje peniaze. Trend kvalitných potravín zasiahol všetky trhy na svete. Konkurenčnou výhodou reštaurácií Arby´s je servírovanie kvalitného mäsa v sendvičoch a vysoká úroveň servisu. Reštaurácia je obvykle charakterizovaná ako fast-casual a v súčasnosti prevádzkuje 3 400 fastfoodov, predovšetkým v Severnej Amerike.
V reštauráciách sú zákazníkom všetkých vekových skupín ponúkané najrôznejšie druhy mäsa, ako napríklad údené, steaky, slanina alebo morčacie mäso. Reťazec zaznamenal v posledných rokoch nárast zákazníkov medzi mladými ľuďmi a vzrástli aj jeho priemerné tržby. Okrem mäsových sendvičov ponúkajú reštaurácie Arby´s charakteristické špirálové hranolčeky a kokteily. Aj keď je veľká časť odbytu realizovaná v reštauráciách drive-thru, klasické reštaurácie ponúkajú príjemnú atmosféru v interiéroch z prírodného dreva ladených do teplých tónov.
Podnikateľský koncept je exkluzívne ponúkaný obchodnému partnerovi pre tuzemský trh. „Podmienkou udelenia licencie na regionálne zastúpenie, tzv. Area Development, je, aby príjemcom bola seriózna spoločnosť, ktorá dobre pozná tento segment trhu a má skúsenosti z oblasti gastronómie. Mala by byť tiež schopná zaistiť dobré umiestenie a otvorenie niekoľkých reštaurácií, na čo bude potrebovať dostatočné kapitálové zaistenie. Preferujeme záujemcu, ktorí má skúsenosti s franšízingom a je oboznámený s vysokými štandardmi v príprave a servírovaní jedál,“ vysvetľuje William Edwards, riaditeľ EGS, ktorá reprezentuje značku Arby´s v regióne strednej Európy.
Veľkosť reštaurácie sa pohybuje medzi 60 a 180 m² a obchodný partner získa všetku nevyhnutnú podporu, napríklad pri výbere lokality a dizajne interiéru, v marketingu. Potenciálni záujemcovia sa podľa Williama Edwardsa musia pripraviť aj na školenia, ktoré prebiehajú v USA a trvajú šesť až osem týždňov.
Prvá reštaurácia Arby´s bola otvorená v Boardmane v Ohiu v roku 1964 a hneď v nasledujúcom roku bola sprevádzkovaná prvá franšíza. V súčasnosti pôsobí Arby´s okrem USA ešte v Kanade, Turecku a na Strednom východe. Charakteristickou zvláštnosťou reštaurácie Arby´s je zvon zavesený vedľa servírovacieho pultu, takže zákazníci môžu kedykoľvek zazvoniť, ak sú spokojní s ponúkaným pokrmom. Zvonenie je považované za výraz vysokého uznania a prispieva aj k motivácii zamestnancov reštaurácie. „Cieľom je, aby sa každý zákazník, ale aj personál a prevádzkovateľ, v tejto reštaurácii usmieval,“ uzatvára William Edwards.
Prečítaj články

Franšízová sieť Bageterie Boulevard pokračuje v zvyšovaní počtu pobočiek. Po Česku chce pridať expanziu na Slovensku. Franšízantom sa ponúkajú nové príležitosti aj mimo Bratislavy.
Svetová franšízová sieť sa môže pochváliť posilnením svojich pozícií v konkurencii fast foodov. Značka otvorila pobočku v Bratislave a Topoľčanoch.
Fruitisimo je európska sieť prevádzok zdravej varianty fastfoodu, ktorá vznikla v Českej republike. Ich rastu pomáha aj vzájomné zdieľanie skúseností jednotlivých franšízantov.
Franšízová sieť s čerstvým ovocím v pravej belgickej čokoláde Choco Boss ponúka zaujímavý nápad na podnikanie s priaznivými vstupnými investíciami.
McDonald's ide zákazníkom bližšie aj do menších miest a radi by našli nových franšízantov. Čím chcú aktuálne zákazníkov osloviť?
Najčítanejšie

Body Express je franšíza EMS tréningových štúdií, ktoré klientom už za 20 minút týždenne pomôžu cítiť sa vo svojom tele lepšie. Tento rok sa rozrastá tempom jedna pobočka za mesiac.
Franšízová sieť finančných služieb Simplea má za prvý polrok veľmi priaznivé ekonomické výsledky. V krajských mestách chce posilniť o nových franšízantov.
Franchisová zmluva je základom na ktorom je postavený vzťah medzi franchisorom a franchisantom.
Rastie počet značiek, ktoré mieria na slovenský trh. Kto sa môže chytiť franšízovej spolupráce hneď na štarte?
Dopyt po upratovacích, sťahovacích a remeselných službách je veľký. Ako z tejto situácie ťažiť vysvetlí Jiří Bártík, obchodný manažér medzinárodnej siete Extra Services.