Zarobiť na sendvičoch

Americké prieskumy trhu ukazujú, že nie iba nízke ceny, ale aj kvalita potravín je tým, čo hrá stále dôležitejšiu úlohu v rozhodovaní zákazníkov, ktorí si vyberajú, ako minúť svoje peniaze. Trend kvalitných potravín zasiahol všetky trhy na svete. Konkurenčnou výhodou reštaurácií Arby´s je servírovanie kvalitného mäsa v sendvičoch a vysoká úroveň servisu. Reštaurácia je obvykle charakterizovaná ako fast-casual a v súčasnosti prevádzkuje 3 400 fastfoodov, predovšetkým v Severnej Amerike.
V reštauráciách sú zákazníkom všetkých vekových skupín ponúkané najrôznejšie druhy mäsa, ako napríklad údené, steaky, slanina alebo morčacie mäso. Reťazec zaznamenal v posledných rokoch nárast zákazníkov medzi mladými ľuďmi a vzrástli aj jeho priemerné tržby. Okrem mäsových sendvičov ponúkajú reštaurácie Arby´s charakteristické špirálové hranolčeky a kokteily. Aj keď je veľká časť odbytu realizovaná v reštauráciách drive-thru, klasické reštaurácie ponúkajú príjemnú atmosféru v interiéroch z prírodného dreva ladených do teplých tónov.
Podnikateľský koncept je exkluzívne ponúkaný obchodnému partnerovi pre tuzemský trh. „Podmienkou udelenia licencie na regionálne zastúpenie, tzv. Area Development, je, aby príjemcom bola seriózna spoločnosť, ktorá dobre pozná tento segment trhu a má skúsenosti z oblasti gastronómie. Mala by byť tiež schopná zaistiť dobré umiestenie a otvorenie niekoľkých reštaurácií, na čo bude potrebovať dostatočné kapitálové zaistenie. Preferujeme záujemcu, ktorí má skúsenosti s franšízingom a je oboznámený s vysokými štandardmi v príprave a servírovaní jedál,“ vysvetľuje William Edwards, riaditeľ EGS, ktorá reprezentuje značku Arby´s v regióne strednej Európy.
Veľkosť reštaurácie sa pohybuje medzi 60 a 180 m² a obchodný partner získa všetku nevyhnutnú podporu, napríklad pri výbere lokality a dizajne interiéru, v marketingu. Potenciálni záujemcovia sa podľa Williama Edwardsa musia pripraviť aj na školenia, ktoré prebiehajú v USA a trvajú šesť až osem týždňov.
Prvá reštaurácia Arby´s bola otvorená v Boardmane v Ohiu v roku 1964 a hneď v nasledujúcom roku bola sprevádzkovaná prvá franšíza. V súčasnosti pôsobí Arby´s okrem USA ešte v Kanade, Turecku a na Strednom východe. Charakteristickou zvláštnosťou reštaurácie Arby´s je zvon zavesený vedľa servírovacieho pultu, takže zákazníci môžu kedykoľvek zazvoniť, ak sú spokojní s ponúkaným pokrmom. Zvonenie je považované za výraz vysokého uznania a prispieva aj k motivácii zamestnancov reštaurácie. „Cieľom je, aby sa každý zákazník, ale aj personál a prevádzkovateľ, v tejto reštaurácii usmieval,“ uzatvára William Edwards.
Prečítaj články

Franšízová sieť UGO vsádza na inovácie, vyváženú ponuku a partnerov zapojených do každodennej prevádzky. Rastúci obrat o 160% svedčí o stabilnom rozvoji siete.
Mr. Kebab funguje už vyše 20 rokov, prežil aj covidové obmedzenia bez uzatvárania pobočiek a prepúšťania. Ako vidí ďalší rozvoj majiteľ Ľubor Lelovits?
Ako sa darí Coffeeshop Company od doby, čo si zobrala naspäť vedenie centrála vo Viedni? S odznením covidového obdobia je V4 pripravená na ďalší rast. Franšízanti majú dvere otvorené.
Food trucky tvoria nový európsky trend. Rozmach týchto franšíz prebieha aj na Slovensku. Ako je to s investičními nákladmi a začatím vlastného podnikania s mobilným občerstvením?
Franšízová sieť Kaliforňan novo umožňuje rast aj zamestnancom. Zakladateľka Michaela Smrtičová opisuje, ako značka otvára cestu k podnikaniu bez nutnosti vysokej investície.
Najčítanejšie

Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Prinášame aktuálny rebríček 100 najúspešnejších globálnych franšízových značiek. V TOP 10 nechýbajú franšízy známe z tuzemského trhu. Najsilnejším sektorom zostáva gastro.
Predstavujeme vám 12 kľúčových tém, ktoré by mala obsahovať každá franšízová zmluva.
„Franšízový manuál by mal byť vypracovaný bežným jazykom. Len tak mu môžu franšízanti perfektne porozumieť, a efektívne využívať," hovorí poradkyňa PROFIT system Lenka Nováková.
Ambiciózny Taco Bell je v skupine YUM! Brands najmenší, má menej pobočiek ako KFC aj Pizza Hut. Franšízy však vykazujú najväčšie zisky.