Franšíza s chuťou Ameriky

Krásne prostredie, profesionálne služby a vynikajúce menu – práve tým sa odlišujú všetky špičkové reštaurácie. Okrem množstva pokrmov a chutí je reštaurácia Lawry´s hrdá na vlastné špeciality, medzi ktoré patrí predovšetkým takzvané „prvé rebierko“ - roastbeef, opekaný celých 22 hodín bez prestávky s kosťou. Túto delikatesu reštaurácie ponúka už 75 rokov. Keď v roku 1938 Lawrence (Lawry) Frank a Walter Van de Kamp otvorili prvú reštauráciu Lawry´s v Beverly Hills, mali šesť mesiacov v jedálnom lístku iba jedno hlavné jedlo: „prvé rebierko“. Odvtedy je "The Prime Rib" v ponuke nepretržito. Okrem tejto hovädzej špeciality je možné si objednať aj ryby alebo morské plody.
V súčasnosti sú v USA štyri reštaurácie, ktoré sú pomenované Lawry´s. Sú riadené potomkami dvoch zakladateľských rodín. Rozhodli sa, že svoje kuchárske schopnosti budú odovzdávať franšízantom. Prvé franšízové reštaurácie boli otvorené na druhej strane Pacifiku v Osake, Tokiu, Hong Kongu, Soule a Singapure. Spoločnosť EEC, ktorá koncept zastupuje, sa chce teraz zamerať aj na európske trhy, kde má v úmysle naviazať spoluprácu s franšízantami, takzvanými "Area licensees".
„Keďže hovoríme o prvotriednej reštaurácii, hľadáme takých kandidátov, ktorí budú schopní zaistiť rozvoj konceptu na miestnych trhoch. Mali by to byť stabilné a finančne silné spoločnosti, ktoré už podnikali v oblastiach gastronómie a pohostinstva a budú schopné financovať prevádzku na luxusných miestach. Licencia umožňuje otvorenie dvoch reštaurácií,“ hovorí Edwards s tým, že počiatočná investícia je asi štyri milióny dolárov.
Typický rozmer reštaurácií Lawry´s sa pohybuje medzi 600 až 1200 m² a je pre ne charakteristický elegantný interiér. Franšízor sa zaväzuje pomáhať pri výbere miesta a s vnútornej dispozícií reštaurácie. „Ako budúci manažér zodpovedný za rozvoj a manažment reštaurácie na miestnom trhu musí kandidát prejsť školením a tréningom v USA. Najskôr strávi tri týždne v našej reštaurácii v Beverly Hills a potom tri týždne v reštaurácii v Las Vegas,“ hovorí Edwards.
Partneri sa môžu spoľahnúť na podporu franšízora počas výstavby a tiež v priebehu otvárania reštaurácie a prevádzky. „Franšízant samozrejme v balíčku získa všetky potrebné marketingové a propagačné materiály,“ dodáva k spolupráci s Lawry´s William Edwards.
Prečítaj články

Franšízová sieť Bageterie Boulevard pokračuje v zvyšovaní počtu pobočiek. Po Česku chce pridať expanziu na Slovensku. Franšízantom sa ponúkajú nové príležitosti aj mimo Bratislavy.
Svetová franšízová sieť sa môže pochváliť posilnením svojich pozícií v konkurencii fast foodov. Značka otvorila pobočku v Bratislave a Topoľčanoch.
Fruitisimo je európska sieť prevádzok zdravej varianty fastfoodu, ktorá vznikla v Českej republike. Ich rastu pomáha aj vzájomné zdieľanie skúseností jednotlivých franšízantov.
Franšízová sieť s čerstvým ovocím v pravej belgickej čokoláde Choco Boss ponúka zaujímavý nápad na podnikanie s priaznivými vstupnými investíciami.
McDonald's ide zákazníkom bližšie aj do menších miest a radi by našli nových franšízantov. Čím chcú aktuálne zákazníkov osloviť?
Najčítanejšie

Body Express je franšíza EMS tréningových štúdií, ktoré klientom už za 20 minút týždenne pomôžu cítiť sa vo svojom tele lepšie. Tento rok sa rozrastá tempom jedna pobočka za mesiac.
Dopyt po upratovacích, sťahovacích a remeselných službách je veľký. Ako z tejto situácie ťažiť vysvetlí Jiří Bártík, obchodný manažér medzinárodnej siete Extra Services.
Franchisová zmluva je základom na ktorom je postavený vzťah medzi franchisorom a franchisantom.
Franšízová sieť finančných služieb Simplea má za prvý polrok veľmi priaznivé ekonomické výsledky. V krajských mestách chce posilniť o nových franšízantov.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.