Franšíza s chuťou Ameriky

Krásne prostredie, profesionálne služby a vynikajúce menu – práve tým sa odlišujú všetky špičkové reštaurácie. Okrem množstva pokrmov a chutí je reštaurácia Lawry´s hrdá na vlastné špeciality, medzi ktoré patrí predovšetkým takzvané „prvé rebierko“ - roastbeef, opekaný celých 22 hodín bez prestávky s kosťou. Túto delikatesu reštaurácie ponúka už 75 rokov. Keď v roku 1938 Lawrence (Lawry) Frank a Walter Van de Kamp otvorili prvú reštauráciu Lawry´s v Beverly Hills, mali šesť mesiacov v jedálnom lístku iba jedno hlavné jedlo: „prvé rebierko“. Odvtedy je "The Prime Rib" v ponuke nepretržito. Okrem tejto hovädzej špeciality je možné si objednať aj ryby alebo morské plody.
V súčasnosti sú v USA štyri reštaurácie, ktoré sú pomenované Lawry´s. Sú riadené potomkami dvoch zakladateľských rodín. Rozhodli sa, že svoje kuchárske schopnosti budú odovzdávať franšízantom. Prvé franšízové reštaurácie boli otvorené na druhej strane Pacifiku v Osake, Tokiu, Hong Kongu, Soule a Singapure. Spoločnosť EEC, ktorá koncept zastupuje, sa chce teraz zamerať aj na európske trhy, kde má v úmysle naviazať spoluprácu s franšízantami, takzvanými "Area licensees".
„Keďže hovoríme o prvotriednej reštaurácii, hľadáme takých kandidátov, ktorí budú schopní zaistiť rozvoj konceptu na miestnych trhoch. Mali by to byť stabilné a finančne silné spoločnosti, ktoré už podnikali v oblastiach gastronómie a pohostinstva a budú schopné financovať prevádzku na luxusných miestach. Licencia umožňuje otvorenie dvoch reštaurácií,“ hovorí Edwards s tým, že počiatočná investícia je asi štyri milióny dolárov.
Typický rozmer reštaurácií Lawry´s sa pohybuje medzi 600 až 1200 m² a je pre ne charakteristický elegantný interiér. Franšízor sa zaväzuje pomáhať pri výbere miesta a s vnútornej dispozícií reštaurácie. „Ako budúci manažér zodpovedný za rozvoj a manažment reštaurácie na miestnom trhu musí kandidát prejsť školením a tréningom v USA. Najskôr strávi tri týždne v našej reštaurácii v Beverly Hills a potom tri týždne v reštaurácii v Las Vegas,“ hovorí Edwards.
Partneri sa môžu spoľahnúť na podporu franšízora počas výstavby a tiež v priebehu otvárania reštaurácie a prevádzky. „Franšízant samozrejme v balíčku získa všetky potrebné marketingové a propagačné materiály,“ dodáva k spolupráci s Lawry´s William Edwards.
Prečítaj články

Mr. Kebab funguje už vyše 20 rokov, prežil aj covidové obmedzenia bez uzatvárania pobočiek a prepúšťania. Ako vidí ďalší rozvoj majiteľ Ľubor Lelovits?
Food trucky tvoria nový európsky trend. Rozmach týchto franšíz prebieha aj na Slovensku. Ako je to s investičními nákladmi a začatím vlastného podnikania s mobilným občerstvením?
Franšízová sieť Kaliforňan novo umožňuje rast aj zamestnancom. Zakladateľka Michaela Smrtičová opisuje, ako značka otvára cestu k podnikaniu bez nutnosti vysokej investície.
Franšízová sieť Bageterie Boulevard pokračuje v zvyšovaní počtu pobočiek. Po Česku chce pridať expanziu na Slovensku. Franšízantom sa ponúkajú nové príležitosti aj mimo Bratislavy.
Svetová franšízová sieť sa môže pochváliť posilnením svojich pozícií v konkurencii fast foodov. Značka otvorila pobočku v Bratislave a Topoľčanoch.
Najčítanejšie

Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Ak sa rozhodnete podnikať na vlastnú päsť, máte na výber dve možnosti. Môžete otvoriť vlastný podnik alebo podnikať formou franchisy. V nasledujúcich krokoch Vám poradíme, ako založiť vlastnú firmu.
TAB Board chce rásť do ďalších regiónov Slovenska. Akých franšízantov hľadá a prečo rastie dopyt po zdieľaní skúseností a koučingu aj v dobe umelej inteligencie?
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Franšízová sieť potravín v centre Bratislavy ponúka najžiadanejší sortiment sedem dní v týždni už desať rokov. Aké podmienky ponúka franšízantom?