Franšíza s chuťou Ameriky

Krásne prostredie, profesionálne služby a vynikajúce menu – práve tým sa odlišujú všetky špičkové reštaurácie. Okrem množstva pokrmov a chutí je reštaurácia Lawry´s hrdá na vlastné špeciality, medzi ktoré patrí predovšetkým takzvané „prvé rebierko“ - roastbeef, opekaný celých 22 hodín bez prestávky s kosťou. Túto delikatesu reštaurácie ponúka už 75 rokov. Keď v roku 1938 Lawrence (Lawry) Frank a Walter Van de Kamp otvorili prvú reštauráciu Lawry´s v Beverly Hills, mali šesť mesiacov v jedálnom lístku iba jedno hlavné jedlo: „prvé rebierko“. Odvtedy je "The Prime Rib" v ponuke nepretržito. Okrem tejto hovädzej špeciality je možné si objednať aj ryby alebo morské plody.
V súčasnosti sú v USA štyri reštaurácie, ktoré sú pomenované Lawry´s. Sú riadené potomkami dvoch zakladateľských rodín. Rozhodli sa, že svoje kuchárske schopnosti budú odovzdávať franšízantom. Prvé franšízové reštaurácie boli otvorené na druhej strane Pacifiku v Osake, Tokiu, Hong Kongu, Soule a Singapure. Spoločnosť EEC, ktorá koncept zastupuje, sa chce teraz zamerať aj na európske trhy, kde má v úmysle naviazať spoluprácu s franšízantami, takzvanými "Area licensees".
„Keďže hovoríme o prvotriednej reštaurácii, hľadáme takých kandidátov, ktorí budú schopní zaistiť rozvoj konceptu na miestnych trhoch. Mali by to byť stabilné a finančne silné spoločnosti, ktoré už podnikali v oblastiach gastronómie a pohostinstva a budú schopné financovať prevádzku na luxusných miestach. Licencia umožňuje otvorenie dvoch reštaurácií,“ hovorí Edwards s tým, že počiatočná investícia je asi štyri milióny dolárov.
Typický rozmer reštaurácií Lawry´s sa pohybuje medzi 600 až 1200 m² a je pre ne charakteristický elegantný interiér. Franšízor sa zaväzuje pomáhať pri výbere miesta a s vnútornej dispozícií reštaurácie. „Ako budúci manažér zodpovedný za rozvoj a manažment reštaurácie na miestnom trhu musí kandidát prejsť školením a tréningom v USA. Najskôr strávi tri týždne v našej reštaurácii v Beverly Hills a potom tri týždne v reštaurácii v Las Vegas,“ hovorí Edwards.
Partneri sa môžu spoľahnúť na podporu franšízora počas výstavby a tiež v priebehu otvárania reštaurácie a prevádzky. „Franšízant samozrejme v balíčku získa všetky potrebné marketingové a propagačné materiály,“ dodáva k spolupráci s Lawry´s William Edwards.
Prečítaj články

Svetová franšízová sieť sa môže pochváliť posilnením svojich pozícií v konkurencii fast foodov. Značka otvorila pobočku v Bratislave a Topoľčanoch.
Fruitisimo je európska sieť prevádzok zdravej varianty fastfoodu, ktorá vznikla v Českej republike. Ich rastu pomáha aj vzájomné zdieľanie skúseností jednotlivých franšízantov.
Franšízová sieť s čerstvým ovocím v pravej belgickej čokoláde Choco Boss ponúka zaujímavý nápad na podnikanie s priaznivými vstupnými investíciami.
McDonald's ide zákazníkom bližšie aj do menších miest a radi by našli nových franšízantov. Čím chcú aktuálne zákazníkov osloviť?
Franšízová sieť ponúka zdravšiu alternatívu v oblasti fast foodu už dvadsať rokov. Zaujímavé je, že sa na inováciách aktívne podieľajú aj franšízanti.
Najčítanejšie

Dopyt po upratovacích, sťahovacích a remeselných službách je veľký. Ako z tejto situácie ťažiť vysvetlí Jiří Bártík, obchodný manažér medzinárodnej siete Extra Services.
Body Express je franšíza EMS tréningových štúdií, ktoré klientom už za 20 minút týždenne pomôžu cítiť sa vo svojom tele lepšie. Tento rok sa rozrastá tempom jedna pobočka za mesiac.
Veľké franšízové značky medziročne rastú a vstupujú na nové trhy. Menším podnikateľom poskytujú šancu na udržateľný biznis formou spolupráce.
Značka ICE’N’GO pôsobí na slovenskom trhu už 12 rokov. Kto sa môže stať jej franšízantom?
„Byť prvou franšízou Simplea na Slovensku bola výzva. Zvládli sme ju na jednotku,“ hovorí franšízantka Katarina Porubská.