Mobilná franšíza

Medzinárodná sieť mobilných kaviarní Bike Café sa stabilizovala na domácom poľskom trhu a mieri ďalej do krajín, kde vidí značný potenciál. „Myslíme si, že Slovenská republika je nielen geograficky, ale aj kultúrne blízky trh, čo chápeme ako dobrú príležitosť na rozšírenie siete prirodzenou cestou,“ komentuje okolnosti expanzie hovorkyňa konceptu Katarzyna Gawrońska.
Firma by v budúcnosti chcela mať svojich zástupcov v najväčších slovenských mestách: v Bratislave a v Košiciach. Potenciálnym franšízantom ponúka asistenciu, necháva im však vo výbere vhodného miesta voľnú ruku. Koncept je vhodné smerovať do miest s viac ako 50 tisícimi obyvateľov či do menších miest s turistickým potenciálom. „Tento rok by sme radi otvorili niekoľko kaviarní a každý ďalší zdvojnásobili počet,“ vyjadruje hlavný cieľ pre Slovensko Katarzyna Gawrońska.
Bike Café nemá na franšízantov žiadne formálne požiadavky. Hľadá podnikateľov, ktorí sú zapálení do biznisu a chcú rozvíjať značku Bike Café. Okrem podpory pri hľadaní lokality ponúka baristické školenia, marketingovú podporu či monitorovací systém predaja kávy. Úplne zariadený bicykel pripravený na použitie stojí € 14 500. V ponuke je však aj verzia „Mini Bike Café“, za ktorú franšízanti zaplatia asi € 11 000.
Bike Café je medzinárodnou firmou, ktorá je na trhu od roku 2012. Za posledné štyri roky existencie sa úspešne uchytila na viac ako tridsiatich miestach v rámci Európskej únie. V súčasnosti prevádzkuje 24 franšízových kaviarní v domácom Poľsku a od roku 2015 má zastúpenie i v severočeskom Liberci. Koncept mobilných kaviarní umožňuje franšízantom byť vždy čo najbližšie zákazníkom a dáva majiteľom možnosť ponúkať kávu aj mimo verejných priestorov, napr. na súkromných či firemných večierkoch alebo pri zabezpečovaní cateringu filmových štábov.
Prečítaj články

Franšízová sieť UGO vsádza na inovácie, vyváženú ponuku a partnerov zapojených do každodennej prevádzky. Rastúci obrat o 160% svedčí o stabilnom rozvoji siete.
Mr. Kebab funguje už vyše 20 rokov, prežil aj covidové obmedzenia bez uzatvárania pobočiek a prepúšťania. Ako vidí ďalší rozvoj majiteľ Ľubor Lelovits?
Ako sa darí Coffeeshop Company od doby, čo si zobrala naspäť vedenie centrála vo Viedni? S odznením covidového obdobia je V4 pripravená na ďalší rast. Franšízanti majú dvere otvorené.
Food trucky tvoria nový európsky trend. Rozmach týchto franšíz prebieha aj na Slovensku. Ako je to s investičními nákladmi a začatím vlastného podnikania s mobilným občerstvením?
Franšízová sieť Kaliforňan novo umožňuje rast aj zamestnancom. Zakladateľka Michaela Smrtičová opisuje, ako značka otvára cestu k podnikaniu bez nutnosti vysokej investície.
Najčítanejšie

Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Prinášame aktuálny rebríček 100 najúspešnejších globálnych franšízových značiek. V TOP 10 nechýbajú franšízy známe z tuzemského trhu. Najsilnejším sektorom zostáva gastro.
Predstavujeme vám 12 kľúčových tém, ktoré by mala obsahovať každá franšízová zmluva.
„Franšízový manuál by mal byť vypracovaný bežným jazykom. Len tak mu môžu franšízanti perfektne porozumieť, a efektívne využívať," hovorí poradkyňa PROFIT system Lenka Nováková.
Ambiciózny Taco Bell je v skupine YUM! Brands najmenší, má menej pobočiek ako KFC aj Pizza Hut. Franšízy však vykazujú najväčšie zisky.