Mobilná franšíza

Medzinárodná sieť mobilných kaviarní Bike Café sa stabilizovala na domácom poľskom trhu a mieri ďalej do krajín, kde vidí značný potenciál. „Myslíme si, že Slovenská republika je nielen geograficky, ale aj kultúrne blízky trh, čo chápeme ako dobrú príležitosť na rozšírenie siete prirodzenou cestou,“ komentuje okolnosti expanzie hovorkyňa konceptu Katarzyna Gawrońska.
Firma by v budúcnosti chcela mať svojich zástupcov v najväčších slovenských mestách: v Bratislave a v Košiciach. Potenciálnym franšízantom ponúka asistenciu, necháva im však vo výbere vhodného miesta voľnú ruku. Koncept je vhodné smerovať do miest s viac ako 50 tisícimi obyvateľov či do menších miest s turistickým potenciálom. „Tento rok by sme radi otvorili niekoľko kaviarní a každý ďalší zdvojnásobili počet,“ vyjadruje hlavný cieľ pre Slovensko Katarzyna Gawrońska.
Bike Café nemá na franšízantov žiadne formálne požiadavky. Hľadá podnikateľov, ktorí sú zapálení do biznisu a chcú rozvíjať značku Bike Café. Okrem podpory pri hľadaní lokality ponúka baristické školenia, marketingovú podporu či monitorovací systém predaja kávy. Úplne zariadený bicykel pripravený na použitie stojí € 14 500. V ponuke je však aj verzia „Mini Bike Café“, za ktorú franšízanti zaplatia asi € 11 000.
Bike Café je medzinárodnou firmou, ktorá je na trhu od roku 2012. Za posledné štyri roky existencie sa úspešne uchytila na viac ako tridsiatich miestach v rámci Európskej únie. V súčasnosti prevádzkuje 24 franšízových kaviarní v domácom Poľsku a od roku 2015 má zastúpenie i v severočeskom Liberci. Koncept mobilných kaviarní umožňuje franšízantom byť vždy čo najbližšie zákazníkom a dáva majiteľom možnosť ponúkať kávu aj mimo verejných priestorov, napr. na súkromných či firemných večierkoch alebo pri zabezpečovaní cateringu filmových štábov.
Prečítaj články

Franšízová sieť s čerstvým ovocím v pravej belgickej čokoláde Choco Boss ponúka zaujímavý nápad na podnikanie s priaznivými vstupnými investíciami.
McDonald's ide zákazníkom bližšie aj do menších miest a radi by našli nových franšízantov. Čím chcú aktuálne zákazníkov osloviť?
Franšízová sieť ponúka zdravšiu alternatívu v oblasti fast foodu už dvadsať rokov. Zaujímavé je, že sa na inováciách aktívne podieľajú aj franšízanti.
„Franšízová sieť gurmánskych bagiet sa úspešne rozrastá a cieli na ďalšie vhodné lokality,“ prezradila Markéta Krejčíková, manažérka pre franšízovú spoluprácu.
Kaliforňan sa so svojím bowl konceptom dostáva už aj do susednej Českej republiky. Kto stojí za úspechom slovenskej franšízy v Brne?
Najčítanejšie

Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Rastie počet značiek, ktoré mieria na slovenský trh. Kto sa môže chytiť franšízovej spolupráce hneď na štarte?
Svetoznáma značka Starbucks začína zatínať drápy na tuzemskom trhu. Jej kávu si môžeme už vychutnať aj u nás.
TAB Board rozširuje svoje portfólio služieb programom pre strategickú transformáciu firmy. Čo teraz franšízanti môžu firmám ponúkať?
Franchisové fitness centrá Contours obsadzujú Slovensko. Majú v pláne tu preniknúť do všetkých krajských miest.