Sladký biznis

Americký reťazec, ktorý spája myšlienku reštaurácie a cukrárne v jednom, hľadá partnera, ktorý pomôže rozšíriť sieť DairyQueen na českom a slovenskom trhu. Holding Berkshire Hathway, ktorý značku vlastní, prevádzkuje 6800 jednotiek v 28 krajinách sveta. Partner, tzv. „Area franchise developer“, získa podporu spoločnosti, ktorá má skúsenosti s biznisom na globálnej úrovni. Na vyhľadávanie partnerov na tuzemskom trhu získala exkluzívne zastúpenie spoločnosť Profit system s.r. o.
Od ostatných reťazcov s občerstvením sa DairyQueen odlišuje širším výberom sortimentu. Okrem ponuky hamburgerov, hot dogov a klasických zemiakových hranoliek si koncept získal zahraničných zákazníkov točenými chladenými produktmi, medzi ktoré patria ľadové šťavy z ovocia, poháre alebo mrazené torty. Hostia môžu zavítať do reštaurácie a cukrárne pod jednou strechou. Ďalšou odlišnosťou od ostatných reštaurácií rýchleho občerstvenia je príprava každého jedla na zákazku s obsluhou priamo pri stole.
DairyQueen hľadá partnerov medzi úspešnými firmami a podnikateľmi, ktorí už majú skúsenosti z odvetvím gastronómie alebo maloobchodu. Vhodnými kandidátmi sú tiež ľudia znalí prevádzky obchodných reťazcov, zábavných parkov a kín. Od záujemcov sa očakáva rešpekt k západným štandardom služieb, dobrá znalosť miestneho trhu a prístup k dodávateľskému reťazcu.
S úspešnými kandidátmi podpíše firma exkluzívnu zmluvu na regionálne zastúpenie platnú 15 rokov s možnosťou ďalšieho predĺženia, pričom výška licenčného poplatku je stanovená individuálne podľa veľkosti regiónu. Exkluzívny partner platí po podpise dva vstupné poplatky. Jednorazový licenčný poplatok "area fee", za ktorý získava právo na rozvoj daného územia, a "unit open fee," ktorý sa platí pred otvorením každej novej reštaurácie. Poplatok za otvorenie jednotky Grill a Chill činí 35 tisíc dolárov, za stánok typu „Treat“ zaplatia podnikatelia 15 tisíc dolárov.
Prečítaj články

Franšízová sieť s čerstvým ovocím v pravej belgickej čokoláde Choco Boss ponúka zaujímavý nápad na podnikanie s priaznivými vstupnými investíciami.
McDonald's ide zákazníkom bližšie aj do menších miest a radi by našli nových franšízantov. Čím chcú aktuálne zákazníkov osloviť?
Franšízová sieť ponúka zdravšiu alternatívu v oblasti fast foodu už dvadsať rokov. Zaujímavé je, že sa na inováciách aktívne podieľajú aj franšízanti.
„Franšízová sieť gurmánskych bagiet sa úspešne rozrastá a cieli na ďalšie vhodné lokality,“ prezradila Markéta Krejčíková, manažérka pre franšízovú spoluprácu.
Kaliforňan sa so svojím bowl konceptom dostáva už aj do susednej Českej republiky. Kto stojí za úspechom slovenskej franšízy v Brne?
Najčítanejšie

Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Rastie počet značiek, ktoré mieria na slovenský trh. Kto sa môže chytiť franšízovej spolupráce hneď na štarte?
Svetoznáma značka Starbucks začína zatínať drápy na tuzemskom trhu. Jej kávu si môžeme už vychutnať aj u nás.
TAB Board rozširuje svoje portfólio služieb programom pre strategickú transformáciu firmy. Čo teraz franšízanti môžu firmám ponúkať?
Franchisové fitness centrá Contours obsadzujú Slovensko. Majú v pláne tu preniknúť do všetkých krajských miest.