Sladký biznis

Americký reťazec, ktorý spája myšlienku reštaurácie a cukrárne v jednom, hľadá partnera, ktorý pomôže rozšíriť sieť DairyQueen na českom a slovenskom trhu. Holding Berkshire Hathway, ktorý značku vlastní, prevádzkuje 6800 jednotiek v 28 krajinách sveta. Partner, tzv. „Area franchise developer“, získa podporu spoločnosti, ktorá má skúsenosti s biznisom na globálnej úrovni. Na vyhľadávanie partnerov na tuzemskom trhu získala exkluzívne zastúpenie spoločnosť Profit system s.r. o.
Od ostatných reťazcov s občerstvením sa DairyQueen odlišuje širším výberom sortimentu. Okrem ponuky hamburgerov, hot dogov a klasických zemiakových hranoliek si koncept získal zahraničných zákazníkov točenými chladenými produktmi, medzi ktoré patria ľadové šťavy z ovocia, poháre alebo mrazené torty. Hostia môžu zavítať do reštaurácie a cukrárne pod jednou strechou. Ďalšou odlišnosťou od ostatných reštaurácií rýchleho občerstvenia je príprava každého jedla na zákazku s obsluhou priamo pri stole.
DairyQueen hľadá partnerov medzi úspešnými firmami a podnikateľmi, ktorí už majú skúsenosti z odvetvím gastronómie alebo maloobchodu. Vhodnými kandidátmi sú tiež ľudia znalí prevádzky obchodných reťazcov, zábavných parkov a kín. Od záujemcov sa očakáva rešpekt k západným štandardom služieb, dobrá znalosť miestneho trhu a prístup k dodávateľskému reťazcu.
S úspešnými kandidátmi podpíše firma exkluzívnu zmluvu na regionálne zastúpenie platnú 15 rokov s možnosťou ďalšieho predĺženia, pričom výška licenčného poplatku je stanovená individuálne podľa veľkosti regiónu. Exkluzívny partner platí po podpise dva vstupné poplatky. Jednorazový licenčný poplatok "area fee", za ktorý získava právo na rozvoj daného územia, a "unit open fee," ktorý sa platí pred otvorením každej novej reštaurácie. Poplatok za otvorenie jednotky Grill a Chill činí 35 tisíc dolárov, za stánok typu „Treat“ zaplatia podnikatelia 15 tisíc dolárov.
Prečítaj články

Mr. Kebab funguje už vyše 20 rokov, prežil aj covidové obmedzenia bez uzatvárania pobočiek a prepúšťania. Ako vidí ďalší rozvoj majiteľ Ľubor Lelovits?
Food trucky tvoria nový európsky trend. Rozmach týchto franšíz prebieha aj na Slovensku. Ako je to s investičními nákladmi a začatím vlastného podnikania s mobilným občerstvením?
Franšízová sieť Kaliforňan novo umožňuje rast aj zamestnancom. Zakladateľka Michaela Smrtičová opisuje, ako značka otvára cestu k podnikaniu bez nutnosti vysokej investície.
Franšízová sieť Bageterie Boulevard pokračuje v zvyšovaní počtu pobočiek. Po Česku chce pridať expanziu na Slovensku. Franšízantom sa ponúkajú nové príležitosti aj mimo Bratislavy.
Svetová franšízová sieť sa môže pochváliť posilnením svojich pozícií v konkurencii fast foodov. Značka otvorila pobočku v Bratislave a Topoľčanoch.
Najčítanejšie

Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Ak sa rozhodnete podnikať na vlastnú päsť, máte na výber dve možnosti. Môžete otvoriť vlastný podnik alebo podnikať formou franchisy. V nasledujúcich krokoch Vám poradíme, ako založiť vlastnú firmu.
TAB Board chce rásť do ďalších regiónov Slovenska. Akých franšízantov hľadá a prečo rastie dopyt po zdieľaní skúseností a koučingu aj v dobe umelej inteligencie?
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Franšízová sieť potravín v centre Bratislavy ponúka najžiadanejší sortiment sedem dní v týždni už desať rokov. Aké podmienky ponúka franšízantom?