Sladký biznis
Americký reťazec, ktorý spája myšlienku reštaurácie a cukrárne v jednom, hľadá partnera, ktorý pomôže rozšíriť sieť DairyQueen na českom a slovenskom trhu. Holding Berkshire Hathway, ktorý značku vlastní, prevádzkuje 6800 jednotiek v 28 krajinách sveta. Partner, tzv. „Area franchise developer“, získa podporu spoločnosti, ktorá má skúsenosti s biznisom na globálnej úrovni. Na vyhľadávanie partnerov na tuzemskom trhu získala exkluzívne zastúpenie spoločnosť Profit system s.r. o.
Od ostatných reťazcov s občerstvením sa DairyQueen odlišuje širším výberom sortimentu. Okrem ponuky hamburgerov, hot dogov a klasických zemiakových hranoliek si koncept získal zahraničných zákazníkov točenými chladenými produktmi, medzi ktoré patria ľadové šťavy z ovocia, poháre alebo mrazené torty. Hostia môžu zavítať do reštaurácie a cukrárne pod jednou strechou. Ďalšou odlišnosťou od ostatných reštaurácií rýchleho občerstvenia je príprava každého jedla na zákazku s obsluhou priamo pri stole.
DairyQueen hľadá partnerov medzi úspešnými firmami a podnikateľmi, ktorí už majú skúsenosti z odvetvím gastronómie alebo maloobchodu. Vhodnými kandidátmi sú tiež ľudia znalí prevádzky obchodných reťazcov, zábavných parkov a kín. Od záujemcov sa očakáva rešpekt k západným štandardom služieb, dobrá znalosť miestneho trhu a prístup k dodávateľskému reťazcu.
S úspešnými kandidátmi podpíše firma exkluzívnu zmluvu na regionálne zastúpenie platnú 15 rokov s možnosťou ďalšieho predĺženia, pričom výška licenčného poplatku je stanovená individuálne podľa veľkosti regiónu. Exkluzívny partner platí po podpise dva vstupné poplatky. Jednorazový licenčný poplatok "area fee", za ktorý získava právo na rozvoj daného územia, a "unit open fee," ktorý sa platí pred otvorením každej novej reštaurácie. Poplatok za otvorenie jednotky Grill a Chill činí 35 tisíc dolárov, za stánok typu „Treat“ zaplatia podnikatelia 15 tisíc dolárov.
Prečítaj články
Zdravý biznis rastie s chuťou
/27.08.2025
Franšízová sieť UGO vsádza na inovácie, vyváženú ponuku a partnerov zapojených do každodennej prevádzky. Rastúci obrat o 160% svedčí o stabilnom rozvoji siete.
Franšízová sieť s originálnym taiwanským bubble tea sa úspešne rozvíja v krajinách Európy. Aktuálne hľadá dlhodobých partnerov pre vstup na slovenský trh.
Mr. Kebab funguje už vyše 20 rokov, prežil aj covidové obmedzenia bez uzatvárania pobočiek a prepúšťania. Ako vidí ďalší rozvoj majiteľ Ľubor Lelovits?
Ako sa darí Coffeeshop Company od doby, čo si zobrala naspäť vedenie centrála vo Viedni? S odznením covidového obdobia je V4 pripravená na ďalší rast. Franšízanti majú dvere otvorené.
Franšízová sieť Kaliforňan novo umožňuje rast aj zamestnancom. Zakladateľka Michaela Smrtičová opisuje, ako značka otvára cestu k podnikaniu bez nutnosti vysokej investície.
Najčítanejšie
Domáce potreby mieria do nových regiónov
/03.11.2025
„Nehľadáme iba investora, ale človeka, ktorý bude venovať svojej predajni aj čas a srdce,“ hovorí Josefina Rusová, manažérka rozvoja franšízovej siete Kinekus.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
„Franšízový manuál by mal byť vypracovaný bežným jazykom. Len tak mu môžu franšízanti perfektne porozumieť, a efektívne využívať," hovorí poradkyňa PROFIT system Lenka Nováková.
Franchisová zmluva je základom na ktorom je postavený vzťah medzi franchisorom a franchisantom.
„Pri Extéria Markete sa môžeme baviť o návratnosti počiatočne investície franšízantov v horizonte 9 až 12 mesiacov," hovorí Aleš Krčmář, riaditeľ tejto franšízovej siete na Slovensku.