S investorom za hranice

Žiadny aprílový žart, ale nová pobočka v budapešťskom nákupnom centre Alee, čaká franšízovú sieť Fruitisimo 1. apríla. Po 13tich rokoch sa totiž zakladatelia spoločnosti Fruitisimo Group Jan Hummel a Tomáš Lichtenberg rozhodli vypočuť ponuku investorov. Vďaka nim má spoločnosť v pláne zamerať sa na rast siete pobočiek, a to nielen v Česku, ale aj v zahraničí.
„Našimi investormi sú dve súkromné osoby, páni Leoš Navrátil a Josef Soukal, ktorí majú v oblasti investovania dlhoročné skúsenosti. Na dennom chode firmy sa podieľať nebudú, ich kompetencie sú vo finančnej stránke rozvoja alebo pri jednaní s bankami,“ vysvetľuje úlohu investorov Jan Hummel s tým, že pred uzatvorením transakcie prebiehali zhruba dvojročné vyjednávania a podiel, ktorého investori dosiahli činí 30 percent.
V predchádzajúcom roku skupina Fruitisimo Group uviedla nový koncept HOME OFFICE Bistro & Coffee, pod ktorým boli otvorené štyri prevádzky v Prahe. Ďalej bolo otvorených šesť Fruitisimo barov v Česku, pojazdná prevádzka Juice Bus a dva ovocné Fruitisimo bary na Slovensku. V roku 2016 plánuje firma okrem už spomínanej expanzie na maďarský trh, otvoriť 14 nových ovocných barov Fruitisimo, 10 bistro-kaviarní Home Office a pilotne odtestovať nový gastronomický koncept. „Veríme tiež, že sa nám s každým ďalším rokom podarí s Fruitisimo preniknúť vždy na nový zahraničný trh,“ doplňuje k plánovanej expanzii Hummel.
Prečítaj články

Mr. Kebab funguje už vyše 20 rokov, prežil aj covidové obmedzenia bez uzatvárania pobočiek a prepúšťania. Ako vidí ďalší rozvoj majiteľ Ľubor Lelovits?
Food trucky tvoria nový európsky trend. Rozmach týchto franšíz prebieha aj na Slovensku. Ako je to s investičními nákladmi a začatím vlastného podnikania s mobilným občerstvením?
Franšízová sieť Kaliforňan novo umožňuje rast aj zamestnancom. Zakladateľka Michaela Smrtičová opisuje, ako značka otvára cestu k podnikaniu bez nutnosti vysokej investície.
Franšízová sieť Bageterie Boulevard pokračuje v zvyšovaní počtu pobočiek. Po Česku chce pridať expanziu na Slovensku. Franšízantom sa ponúkajú nové príležitosti aj mimo Bratislavy.
Svetová franšízová sieť sa môže pochváliť posilnením svojich pozícií v konkurencii fast foodov. Značka otvorila pobočku v Bratislave a Topoľčanoch.
Najčítanejšie

Prinášame aktuálny rebríček 100 najúspešnejších globálnych franšízových značiek. V TOP 10 nechýbajú franšízy známe z tuzemského trhu. Najsilnejším sektorom zostáva gastro.
„Nízke náklady a rýchla návratnosť robia z Edukido ideálnu voľbu pre tých, ktorí chcú podnikať a zároveň podporiť rozvoj detí,“ hovorí prevádzkový riaditeľ Bartłomiej Misztal.
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
„Nastal vhodný čas pre získanie licencie v rámci regiónov Slovenska," hovorí Matúš Hrabko, Field Service Manažér pre McDonald's na Slovensku.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.