Tento rok aj prvý v Česku
Príprava na otvorenie novej reštaurácie v OC Aupark v Žiline trvala štyri mesiace. S expanziou chce sieť pokračovať aj v tomto roku. Jej cieľom je v roku so šestkou na konci otvoriť dve až tri nové pobočky s tým, že nezáleží na tom, či sa budú nachádzať na Slovensku či v Česku. Pokiaľ by Mr.Kebab otvoril novú prevádzku u našich susedov, išlo by o historicky prvú, aj keď vážnych záujemcov o reštauráciu v Česku už vedenie firmy malo. „Bohužiaľ ani tak sa nám nepodarilo priviesť jednanie do konca. Osobne by som bol veľmi rád, ak by sa nám tento rok v Česku podarilo otvoriť prvú pobočku,“ prezradzuje Ľubor Lelovits, majiteľ siete Mr. Kebab.
Aj keď bola žilinská pobočka, ktorá zahájila prevádzku v novembri, jedinou v minulom roku otvorenou, neznamená to, že by Mr.Kebab zaspal. „Okrem niekoľkých účastí na výstavách, a to v Česku, i na Slovensku, kde sme koncept prezentovali, sme menili informačný a pokladničný systém tak, aby viac zohľadňoval naše potreby pre rýchly rozvoj siete. A to aj mimo Česka a Slovenska,“ vysvetľuje Lelovits s tým, že súčasne s tým prebiehala aj zmena logisticko-skladovacieho systému distribúcie produktov do celej siete.
Ako Ľubor Lelovits priznáva, pri hľadaní záujemcov o franšízové licencie často naráža na nepochopenie fungovania franšízového systému spolupráce. „Veľa ľudí nechápe, čo to franšízing vlastne je a z tohto dôvodu nechápu, prečo by mali niekomu za otvorenie vlastnej pobočky platiť nejaké poplatky,“ hovorí Ľubor Lelovits a dodáva, že český trh je v tomto z jeho pohľadu horší. „Záujemcovia nechcú platiť, dokonca často sú presvedčení, že by sme im mali platiť my, ak chceme, aby pod našou značkou podnikal,“ dodáva Lelovits.
Prečítaj články
Franšíza s chuťou Blízkeho východu
/21.07.2025
Mr. Kebab funguje už vyše 20 rokov, prežil aj covidové obmedzenia bez uzatvárania pobočiek a prepúšťania. Ako vidí ďalší rozvoj majiteľ Ľubor Lelovits?
Popularita kebabu je v posledných rokoch v strednej Európe veľká. Grilované kurčatá tu zase majú tradíciu. Práve na to vsádza franšízor Mr. Kebab s novou značkou Pipi Grill.
„V súčasnom nepredvídateľnom období by som si ako začínajúci podnikateľ prioritne vybral franchísu pred samostatnosťou," hovorí Ľubor Lelovits, majiteľ Mr. Kebab.
Fastfoodové franšízy sú v kurzu. Pre mnohých predstavujú šancu na rozbehnutie podnikania v gastroodbore. Jednou zo značiek, ktoré chcú na trhu ďalej expandovať je Mr. Kebab.
„Po dobu 6 mesiacov v čase pandémie sme franšízantom neúčtovali žiadne franšízové poplatky," prezrádza majiteľ a zakladateľ siete Mr. Kebab Ľubor Lelovits.
Najčítanejšie
Ako zarobiť peniaze na YouTube?
/27.08.2021
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Značka Mail Boxes Etc. plánuje vstúpiť na slovenský trh a hľadá master-franšízanta. Manažér rozvoja MBE Pawan Kim približuje, akú úlohu bude zastávať.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Ambiciózny Taco Bell je v skupine YUM! Brands najmenší, má menej pobočiek ako KFC aj Pizza Hut. Franšízy však vykazujú najväčšie zisky.
Predstavujeme vám 12 kľúčových tém, ktoré by mala obsahovať každá franšízová zmluva.