Tento rok aj prvý v Česku

Príprava na otvorenie novej reštaurácie v OC Aupark v Žiline trvala štyri mesiace. S expanziou chce sieť pokračovať aj v tomto roku. Jej cieľom je v roku so šestkou na konci otvoriť dve až tri nové pobočky s tým, že nezáleží na tom, či sa budú nachádzať na Slovensku či v Česku. Pokiaľ by Mr.Kebab otvoril novú prevádzku u našich susedov, išlo by o historicky prvú, aj keď vážnych záujemcov o reštauráciu v Česku už vedenie firmy malo. „Bohužiaľ ani tak sa nám nepodarilo priviesť jednanie do konca. Osobne by som bol veľmi rád, ak by sa nám tento rok v Česku podarilo otvoriť prvú pobočku,“ prezradzuje Ľubor Lelovits, majiteľ siete Mr. Kebab.
Aj keď bola žilinská pobočka, ktorá zahájila prevádzku v novembri, jedinou v minulom roku otvorenou, neznamená to, že by Mr.Kebab zaspal. „Okrem niekoľkých účastí na výstavách, a to v Česku, i na Slovensku, kde sme koncept prezentovali, sme menili informačný a pokladničný systém tak, aby viac zohľadňoval naše potreby pre rýchly rozvoj siete. A to aj mimo Česka a Slovenska,“ vysvetľuje Lelovits s tým, že súčasne s tým prebiehala aj zmena logisticko-skladovacieho systému distribúcie produktov do celej siete.
Ako Ľubor Lelovits priznáva, pri hľadaní záujemcov o franšízové licencie často naráža na nepochopenie fungovania franšízového systému spolupráce. „Veľa ľudí nechápe, čo to franšízing vlastne je a z tohto dôvodu nechápu, prečo by mali niekomu za otvorenie vlastnej pobočky platiť nejaké poplatky,“ hovorí Ľubor Lelovits a dodáva, že český trh je v tomto z jeho pohľadu horší. „Záujemcovia nechcú platiť, dokonca často sú presvedčení, že by sme im mali platiť my, ak chceme, aby pod našou značkou podnikal,“ dodáva Lelovits.
Prečítaj články

Mr. Kebab funguje už vyše 20 rokov, prežil aj covidové obmedzenia bez uzatvárania pobočiek a prepúšťania. Ako vidí ďalší rozvoj majiteľ Ľubor Lelovits?
Popularita kebabu je v posledných rokoch v strednej Európe veľká. Grilované kurčatá tu zase majú tradíciu. Práve na to vsádza franšízor Mr. Kebab s novou značkou Pipi Grill.
„V súčasnom nepredvídateľnom období by som si ako začínajúci podnikateľ prioritne vybral franchísu pred samostatnosťou," hovorí Ľubor Lelovits, majiteľ Mr. Kebab.
Fastfoodové franšízy sú v kurzu. Pre mnohých predstavujú šancu na rozbehnutie podnikania v gastroodbore. Jednou zo značiek, ktoré chcú na trhu ďalej expandovať je Mr. Kebab.
„Po dobu 6 mesiacov v čase pandémie sme franšízantom neúčtovali žiadne franšízové poplatky," prezrádza majiteľ a zakladateľ siete Mr. Kebab Ľubor Lelovits.
Najčítanejšie

Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Deti v škole trávia minimálne 12 rokov. Mnohí z nich potrebujú pomoc s učením. Franšíza Škola Populo ponúka profesionálne riešenie ako podnikateľskú príležitosť.
Predstavujeme vám 12 kľúčových tém, ktoré by mala obsahovať každá franšízová zmluva.
Ambiciózny Taco Bell je v skupine YUM! Brands najmenší, má menej pobočiek ako KFC aj Pizza Hut. Franšízy však vykazujú najväčšie zisky.
Franchisová zmluva je základom na ktorom je postavený vzťah medzi franchisorom a franchisantom.