Tento rok aj prvý v Česku
Príprava na otvorenie novej reštaurácie v OC Aupark v Žiline trvala štyri mesiace. S expanziou chce sieť pokračovať aj v tomto roku. Jej cieľom je v roku so šestkou na konci otvoriť dve až tri nové pobočky s tým, že nezáleží na tom, či sa budú nachádzať na Slovensku či v Česku. Pokiaľ by Mr.Kebab otvoril novú prevádzku u našich susedov, išlo by o historicky prvú, aj keď vážnych záujemcov o reštauráciu v Česku už vedenie firmy malo. „Bohužiaľ ani tak sa nám nepodarilo priviesť jednanie do konca. Osobne by som bol veľmi rád, ak by sa nám tento rok v Česku podarilo otvoriť prvú pobočku,“ prezradzuje Ľubor Lelovits, majiteľ siete Mr. Kebab.
Aj keď bola žilinská pobočka, ktorá zahájila prevádzku v novembri, jedinou v minulom roku otvorenou, neznamená to, že by Mr.Kebab zaspal. „Okrem niekoľkých účastí na výstavách, a to v Česku, i na Slovensku, kde sme koncept prezentovali, sme menili informačný a pokladničný systém tak, aby viac zohľadňoval naše potreby pre rýchly rozvoj siete. A to aj mimo Česka a Slovenska,“ vysvetľuje Lelovits s tým, že súčasne s tým prebiehala aj zmena logisticko-skladovacieho systému distribúcie produktov do celej siete.
Ako Ľubor Lelovits priznáva, pri hľadaní záujemcov o franšízové licencie často naráža na nepochopenie fungovania franšízového systému spolupráce. „Veľa ľudí nechápe, čo to franšízing vlastne je a z tohto dôvodu nechápu, prečo by mali niekomu za otvorenie vlastnej pobočky platiť nejaké poplatky,“ hovorí Ľubor Lelovits a dodáva, že český trh je v tomto z jeho pohľadu horší. „Záujemcovia nechcú platiť, dokonca často sú presvedčení, že by sme im mali platiť my, ak chceme, aby pod našou značkou podnikal,“ dodáva Lelovits.
Prečítaj články
Franšíza s chuťou Blízkeho východu
/21.07.2025
Mr. Kebab funguje už vyše 20 rokov, prežil aj covidové obmedzenia bez uzatvárania pobočiek a prepúšťania. Ako vidí ďalší rozvoj majiteľ Ľubor Lelovits?
Popularita kebabu je v posledných rokoch v strednej Európe veľká. Grilované kurčatá tu zase majú tradíciu. Práve na to vsádza franšízor Mr. Kebab s novou značkou Pipi Grill.
„V súčasnom nepredvídateľnom období by som si ako začínajúci podnikateľ prioritne vybral franchísu pred samostatnosťou," hovorí Ľubor Lelovits, majiteľ Mr. Kebab.
Fastfoodové franšízy sú v kurzu. Pre mnohých predstavujú šancu na rozbehnutie podnikania v gastroodbore. Jednou zo značiek, ktoré chcú na trhu ďalej expandovať je Mr. Kebab.
„Po dobu 6 mesiacov v čase pandémie sme franšízantom neúčtovali žiadne franšízové poplatky," prezrádza majiteľ a zakladateľ siete Mr. Kebab Ľubor Lelovits.
Najčítanejšie
Od poradenstva až po vlastnú kliniku
/13.10.2025
„Nutriadapt som poznala zo všetkých strán. Vedela som, že má potenciál a hodnoty blízke mne. Vlastná klinika bola prirodzený krok,“ hovorí franšízantka Silvia Večerová.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Sieť Aplend spravuje 17 ubytovacích jednotiek vo Vysokých Tatrách. Víta v nich až 80 tisíc hostí ročne. Teraz hľadá pre franšízovú spoluprácu ďalšie hotely a apartmány.
Predstavujeme vám 12 kľúčových tém, ktoré by mala obsahovať každá franšízová zmluva.
V samostatnom franchisingu je niekoľko základných pojmov, ktoré by mal poznať každý, kto sa o tento spôsob podnikania aspoň trocha zaujíma.