Neznáme územie
S nápadom expandovať do tejto krajiny prišla podľa agentúry Reuters spoločnosť Yum Brands, ktorá je zodpovedná za rozvoj tohto globálneho reťazca. Podľa agentúry prichádza tento plán po niekoľkých škandáloch s potravinami a po marketingových chybách, ktoré mali negatívny dopad na tržby spoločnosti v Číne. Zahájiť prevádzku by reštaurácia mala v polovice budúceho roka v tibetskej Lhase.
Zatiaľ čo v Tibete zamierilo „kuracie kráľovstvo“ do hlavného mesta, v Česku sa spoločnosť vydáva iným smerom. So svojim konceptom mieri do menších miest. Dôkazom je napríklad jubilejná 70. reštaurácia otvorená v novembri vo Frýdku-Místku alebo nedávno zahájená prevádzka fastfoodovej pobočky v Kolíne. „Kolín je testom menších miest, ktoré sa v súvislosti s celkovým ekonomickým vývojom rýchle rozvíjajú. Práve v Kolíne je výborná dopravná dostupnosť a veľká kúpna sila,“ povedal týždenníku Euro konateľ tuzemského Amrestu Libor Hubík.
Po pol roku firma výsledky kolínskej reštaurácie vyhodnotí a rozhodne o zopakovaní modelu aj inde. V prospech menších miest hrajú podľa manažéra okrem zvýšenia tržného podielu tiež nižšie nájmy. „Náš súčasný potenciál je mať do piatich rokov približne sto reštaurácií,“ doplnil Hubík. KFC prevádzkuje reštaurácie v 22 mestách 13 krajoch Českej republiky.
Prečítaj články
Zdravý biznis rastie s chuťou
/27.08.2025
Franšízová sieť UGO vsádza na inovácie, vyváženú ponuku a partnerov zapojených do každodennej prevádzky. Rastúci obrat o 160% svedčí o stabilnom rozvoji siete.
Franšízová sieť s originálnym taiwanským bubble tea sa úspešne rozvíja v krajinách Európy. Aktuálne hľadá dlhodobých partnerov pre vstup na slovenský trh.
Mr. Kebab funguje už vyše 20 rokov, prežil aj covidové obmedzenia bez uzatvárania pobočiek a prepúšťania. Ako vidí ďalší rozvoj majiteľ Ľubor Lelovits?
Ako sa darí Coffeeshop Company od doby, čo si zobrala naspäť vedenie centrála vo Viedni? S odznením covidového obdobia je V4 pripravená na ďalší rast. Franšízanti majú dvere otvorené.
Franšízová sieť Kaliforňan novo umožňuje rast aj zamestnancom. Zakladateľka Michaela Smrtičová opisuje, ako značka otvára cestu k podnikaniu bez nutnosti vysokej investície.
Najčítanejšie
Domáce potreby mieria do nových regiónov
/03.11.2025
„Nehľadáme iba investora, ale človeka, ktorý bude venovať svojej predajni aj čas a srdce,“ hovorí Josefina Rusová, manažérka rozvoja franšízovej siete Kinekus.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
„Franšízový manuál by mal byť vypracovaný bežným jazykom. Len tak mu môžu franšízanti perfektne porozumieť, a efektívne využívať," hovorí poradkyňa PROFIT system Lenka Nováková.
Franchisová zmluva je základom na ktorom je postavený vzťah medzi franchisorom a franchisantom.
„Pri Extéria Markete sa môžeme baviť o návratnosti počiatočne investície franšízantov v horizonte 9 až 12 mesiacov," hovorí Aleš Krčmář, riaditeľ tejto franšízovej siete na Slovensku.