Neznáme územie

S nápadom expandovať do tejto krajiny prišla podľa agentúry Reuters spoločnosť Yum Brands, ktorá je zodpovedná za rozvoj tohto globálneho reťazca. Podľa agentúry prichádza tento plán po niekoľkých škandáloch s potravinami a po marketingových chybách, ktoré mali negatívny dopad na tržby spoločnosti v Číne. Zahájiť prevádzku by reštaurácia mala v polovice budúceho roka v tibetskej Lhase.
Zatiaľ čo v Tibete zamierilo „kuracie kráľovstvo“ do hlavného mesta, v Česku sa spoločnosť vydáva iným smerom. So svojim konceptom mieri do menších miest. Dôkazom je napríklad jubilejná 70. reštaurácia otvorená v novembri vo Frýdku-Místku alebo nedávno zahájená prevádzka fastfoodovej pobočky v Kolíne. „Kolín je testom menších miest, ktoré sa v súvislosti s celkovým ekonomickým vývojom rýchle rozvíjajú. Práve v Kolíne je výborná dopravná dostupnosť a veľká kúpna sila,“ povedal týždenníku Euro konateľ tuzemského Amrestu Libor Hubík.
Po pol roku firma výsledky kolínskej reštaurácie vyhodnotí a rozhodne o zopakovaní modelu aj inde. V prospech menších miest hrajú podľa manažéra okrem zvýšenia tržného podielu tiež nižšie nájmy. „Náš súčasný potenciál je mať do piatich rokov približne sto reštaurácií,“ doplnil Hubík. KFC prevádzkuje reštaurácie v 22 mestách 13 krajoch Českej republiky.
Prečítaj články

Franšízová sieť UGO vsádza na inovácie, vyváženú ponuku a partnerov zapojených do každodennej prevádzky. Rastúci obrat o 160% svedčí o stabilnom rozvoji siete.
Mr. Kebab funguje už vyše 20 rokov, prežil aj covidové obmedzenia bez uzatvárania pobočiek a prepúšťania. Ako vidí ďalší rozvoj majiteľ Ľubor Lelovits?
Ako sa darí Coffeeshop Company od doby, čo si zobrala naspäť vedenie centrála vo Viedni? S odznením covidového obdobia je V4 pripravená na ďalší rast. Franšízanti majú dvere otvorené.
Food trucky tvoria nový európsky trend. Rozmach týchto franšíz prebieha aj na Slovensku. Ako je to s investičními nákladmi a začatím vlastného podnikania s mobilným občerstvením?
Franšízová sieť Kaliforňan novo umožňuje rast aj zamestnancom. Zakladateľka Michaela Smrtičová opisuje, ako značka otvára cestu k podnikaniu bez nutnosti vysokej investície.
Najčítanejšie

Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Prinášame aktuálny rebríček 100 najúspešnejších globálnych franšízových značiek. V TOP 10 nechýbajú franšízy známe z tuzemského trhu. Najsilnejším sektorom zostáva gastro.
Predstavujeme vám 12 kľúčových tém, ktoré by mala obsahovať každá franšízová zmluva.
„Franšízový manuál by mal byť vypracovaný bežným jazykom. Len tak mu môžu franšízanti perfektne porozumieť, a efektívne využívať," hovorí poradkyňa PROFIT system Lenka Nováková.
Ambiciózny Taco Bell je v skupine YUM! Brands najmenší, má menej pobočiek ako KFC aj Pizza Hut. Franšízy však vykazujú najväčšie zisky.