Neznáme územie

S nápadom expandovať do tejto krajiny prišla podľa agentúry Reuters spoločnosť Yum Brands, ktorá je zodpovedná za rozvoj tohto globálneho reťazca. Podľa agentúry prichádza tento plán po niekoľkých škandáloch s potravinami a po marketingových chybách, ktoré mali negatívny dopad na tržby spoločnosti v Číne. Zahájiť prevádzku by reštaurácia mala v polovice budúceho roka v tibetskej Lhase.
Zatiaľ čo v Tibete zamierilo „kuracie kráľovstvo“ do hlavného mesta, v Česku sa spoločnosť vydáva iným smerom. So svojim konceptom mieri do menších miest. Dôkazom je napríklad jubilejná 70. reštaurácia otvorená v novembri vo Frýdku-Místku alebo nedávno zahájená prevádzka fastfoodovej pobočky v Kolíne. „Kolín je testom menších miest, ktoré sa v súvislosti s celkovým ekonomickým vývojom rýchle rozvíjajú. Práve v Kolíne je výborná dopravná dostupnosť a veľká kúpna sila,“ povedal týždenníku Euro konateľ tuzemského Amrestu Libor Hubík.
Po pol roku firma výsledky kolínskej reštaurácie vyhodnotí a rozhodne o zopakovaní modelu aj inde. V prospech menších miest hrajú podľa manažéra okrem zvýšenia tržného podielu tiež nižšie nájmy. „Náš súčasný potenciál je mať do piatich rokov približne sto reštaurácií,“ doplnil Hubík. KFC prevádzkuje reštaurácie v 22 mestách 13 krajoch Českej republiky.
Prečítaj články

Svetová franšízová sieť sa môže pochváliť posilnením svojich pozícií v konkurencii fast foodov. Značka otvorila pobočku v Bratislave a Topoľčanoch.
Fruitisimo je európska sieť prevádzok zdravej varianty fastfoodu, ktorá vznikla v Českej republike. Ich rastu pomáha aj vzájomné zdieľanie skúseností jednotlivých franšízantov.
Franšízová sieť s čerstvým ovocím v pravej belgickej čokoláde Choco Boss ponúka zaujímavý nápad na podnikanie s priaznivými vstupnými investíciami.
McDonald's ide zákazníkom bližšie aj do menších miest a radi by našli nových franšízantov. Čím chcú aktuálne zákazníkov osloviť?
Franšízová sieť ponúka zdravšiu alternatívu v oblasti fast foodu už dvadsať rokov. Zaujímavé je, že sa na inováciách aktívne podieľajú aj franšízanti.
Najčítanejšie

Dopyt po upratovacích, sťahovacích a remeselných službách je veľký. Ako z tejto situácie ťažiť vysvetlí Jiří Bártík, obchodný manažér medzinárodnej siete Extra Services.
Body Express je franšíza EMS tréningových štúdií, ktoré klientom už za 20 minút týždenne pomôžu cítiť sa vo svojom tele lepšie. Tento rok sa rozrastá tempom jedna pobočka za mesiac.
Veľké franšízové značky medziročne rastú a vstupujú na nové trhy. Menším podnikateľom poskytujú šancu na udržateľný biznis formou spolupráce.
Značka ICE’N’GO pôsobí na slovenskom trhu už 12 rokov. Kto sa môže stať jej franšízantom?
„Byť prvou franšízou Simplea na Slovensku bola výzva. Zvládli sme ju na jednotku,“ hovorí franšízantka Katarina Porubská.