Burgery pod drobnohľadom

Predmetom ich záujmu sú podľa Financial times daňové dohody medzi prevádzkovateľom fastfoodového reťazca v Európe a Luxemburskom. To malo sieti poskytnúť výhodný daňový režim, čo by mohlo byť podľa Komisie v rozpore s únijnými pravidlami pre poskytovanie štátnej podpory. „Rozhodnutie, ktoré znamená súhlas s tým, aby McDonald´s neplatil dane z európskych licenčných poplatkov ani v Luxembursku, ani v USA, je potrebné preskúmať,“ uviedla eurokomisárka pre hospodársku súťaž Margrethe Vestagerová.
Spoločnosť McDonald´s Europe Franchising nemusela podľa správy „The War and Want“ na základe dvoch daňových rozhodnutí luxemburských úradov z roku 2009 platiť v Luxembursku daň z príjmov. Zisky ale vykazovala veľké, v roku 2013 napríklad viac ako 250 miliónov Eur. Ich zdrojom boli podľa serveru Aktuálne.cz poplatky prevádzkovateľov z Európy a Ruska za franšízové licencie.
Americký gigant však všetko odmieta. „McDonald´s odvádza v Európe v rámci dane z príjmov právnických osôb vysoké čiastky. Okrem toho platíme sociálne poistenie, daň z nehnuteľností a ďalšie dane, ktorými je naše podnikanie zaťažené. Rovnako platia dane aj naši franšízanti, ktorí vlastnia a prevádzkujú asi tri štvrtiny našich reštaurácií v Európe,“ uvádza firma vo svojej správe.
Fastfoodový reťazec nie je jedinou spoločnosťou, ktorej daňové odvody sa stali predmetom záujmu Európskej komisie. Tento rok už Komisia vydala rozhodnutie, aby Luxembursko požadovalo od talianskej automobilky Fiat nedoplatky na daniach, Holandsko sa musí tiež rovnakým spôsobom vyrovnať so sieťou kaviarní Starbucks. Ďalšie podobné rozhodnutia je možné očakávať aj na začiatku budúceho roku. Malo by ísť o spoločnosti Apple a Amazon.
Prečítaj články

Franšízová sieť s čerstvým ovocím v pravej belgickej čokoláde Choco Boss ponúka zaujímavý nápad na podnikanie s priaznivými vstupnými investíciami.
McDonald's ide zákazníkom bližšie aj do menších miest a radi by našli nových franšízantov. Čím chcú aktuálne zákazníkov osloviť?
Franšízová sieť ponúka zdravšiu alternatívu v oblasti fast foodu už dvadsať rokov. Zaujímavé je, že sa na inováciách aktívne podieľajú aj franšízanti.
„Franšízová sieť gurmánskych bagiet sa úspešne rozrastá a cieli na ďalšie vhodné lokality,“ prezradila Markéta Krejčíková, manažérka pre franšízovú spoluprácu.
Kaliforňan sa so svojím bowl konceptom dostáva už aj do susednej Českej republiky. Kto stojí za úspechom slovenskej franšízy v Brne?
Najčítanejšie

Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Rastie počet značiek, ktoré mieria na slovenský trh. Kto sa môže chytiť franšízovej spolupráce hneď na štarte?
Svetoznáma značka Starbucks začína zatínať drápy na tuzemskom trhu. Jej kávu si môžeme už vychutnať aj u nás.
TAB Board rozširuje svoje portfólio služieb programom pre strategickú transformáciu firmy. Čo teraz franšízanti môžu firmám ponúkať?
Franchisové fitness centrá Contours obsadzujú Slovensko. Majú v pláne tu preniknúť do všetkých krajských miest.