Burgery pod drobnohľadom

Predmetom ich záujmu sú podľa Financial times daňové dohody medzi prevádzkovateľom fastfoodového reťazca v Európe a Luxemburskom. To malo sieti poskytnúť výhodný daňový režim, čo by mohlo byť podľa Komisie v rozpore s únijnými pravidlami pre poskytovanie štátnej podpory. „Rozhodnutie, ktoré znamená súhlas s tým, aby McDonald´s neplatil dane z európskych licenčných poplatkov ani v Luxembursku, ani v USA, je potrebné preskúmať,“ uviedla eurokomisárka pre hospodársku súťaž Margrethe Vestagerová.
Spoločnosť McDonald´s Europe Franchising nemusela podľa správy „The War and Want“ na základe dvoch daňových rozhodnutí luxemburských úradov z roku 2009 platiť v Luxembursku daň z príjmov. Zisky ale vykazovala veľké, v roku 2013 napríklad viac ako 250 miliónov Eur. Ich zdrojom boli podľa serveru Aktuálne.cz poplatky prevádzkovateľov z Európy a Ruska za franšízové licencie.
Americký gigant však všetko odmieta. „McDonald´s odvádza v Európe v rámci dane z príjmov právnických osôb vysoké čiastky. Okrem toho platíme sociálne poistenie, daň z nehnuteľností a ďalšie dane, ktorými je naše podnikanie zaťažené. Rovnako platia dane aj naši franšízanti, ktorí vlastnia a prevádzkujú asi tri štvrtiny našich reštaurácií v Európe,“ uvádza firma vo svojej správe.
Fastfoodový reťazec nie je jedinou spoločnosťou, ktorej daňové odvody sa stali predmetom záujmu Európskej komisie. Tento rok už Komisia vydala rozhodnutie, aby Luxembursko požadovalo od talianskej automobilky Fiat nedoplatky na daniach, Holandsko sa musí tiež rovnakým spôsobom vyrovnať so sieťou kaviarní Starbucks. Ďalšie podobné rozhodnutia je možné očakávať aj na začiatku budúceho roku. Malo by ísť o spoločnosti Apple a Amazon.
Prečítaj články

Svetová franšízová sieť sa môže pochváliť posilnením svojich pozícií v konkurencii fast foodov. Značka otvorila pobočku v Bratislave a Topoľčanoch.
Fruitisimo je európska sieť prevádzok zdravej varianty fastfoodu, ktorá vznikla v Českej republike. Ich rastu pomáha aj vzájomné zdieľanie skúseností jednotlivých franšízantov.
Franšízová sieť s čerstvým ovocím v pravej belgickej čokoláde Choco Boss ponúka zaujímavý nápad na podnikanie s priaznivými vstupnými investíciami.
McDonald's ide zákazníkom bližšie aj do menších miest a radi by našli nových franšízantov. Čím chcú aktuálne zákazníkov osloviť?
Franšízová sieť ponúka zdravšiu alternatívu v oblasti fast foodu už dvadsať rokov. Zaujímavé je, že sa na inováciách aktívne podieľajú aj franšízanti.
Najčítanejšie

Dopyt po upratovacích, sťahovacích a remeselných službách je veľký. Ako z tejto situácie ťažiť vysvetlí Jiří Bártík, obchodný manažér medzinárodnej siete Extra Services.
Body Express je franšíza EMS tréningových štúdií, ktoré klientom už za 20 minút týždenne pomôžu cítiť sa vo svojom tele lepšie. Tento rok sa rozrastá tempom jedna pobočka za mesiac.
Veľké franšízové značky medziročne rastú a vstupujú na nové trhy. Menším podnikateľom poskytujú šancu na udržateľný biznis formou spolupráce.
Značka ICE’N’GO pôsobí na slovenskom trhu už 12 rokov. Kto sa môže stať jej franšízantom?
„Byť prvou franšízou Simplea na Slovensku bola výzva. Zvládli sme ju na jednotku,“ hovorí franšízantka Katarina Porubská.