50 rokov skúseností
Podľa Mateja Vargu, Development Managera Subway na Slovensku, možno rozvoj na našom trhu označiť ako naozaj dynamický. Len v tomto roku sa totiž sieti podarilo otvoriť 5 pobočiek, z ktorých zatiaľ posledná začala prevádzku v Europa Shopping Centre v Banskej Bystrici. Čo nevidieť však pribudne ďalší prevádzka, a to v Aquaparku Senec. V príprave je tiež otvorenie pobočky na diaľničnom odpočívadle v regióne stredného Slovenska.
Zrátané a podčiarknuté, momentálne na našom trhu nájdeme 16 fungujúcich reštaurácií Subway. Všetky sú v rukách franšízových partnerov. Hoci počet Subway pobočiek na Slovensku doháňa Českú republiku, sieť stále hľadá nové franšízantov. „Radi by sme videli reštaurácie Subway v mestách, v ktorých momentálne nie sme prítomní, ako napríklad Martin, Prešov, Poprad, ale aj Vysoké Tatry. Priestorom na rast sú aj netradičné lokality, v ktorých sme odborníci, ako napríklad čerpacie stanice, železničné a autobusové stanice, business centrá a pod. Samozrejme pracujeme aj na rozšírení pobočkovej siete v mestách, kde reštaurácie už máme,“ upresňuje Matej Varga.
Mohlo by sa zdať, že rozvoj siete Subway na Slovensku ide tak, ako by tu snáď ani nemal konkurenciu. Nie je tomu tak, ale Subway si s ňou príliš veľkú hlavu nerobí. „Konkurencia, najmä tá zdravá, pomáha každému businessu napredovať, inovovať, z čoho v konečnom dôsledku ťaží zákazník. My sa však snažíme inovovať, prinášať zákazníkom nové príchute sendvičov bez ohľadu na našu konkurenciu,“ prezrádza Matej Varga s tým, že napríklad v tohtoročnom septembri predstavila značka donáškovou aplikáciu Subway Slovensko, vďaka ktorej si môžu zákazníci svoj sendvič objednať z pohodlia domova či kancelárie.
Prečítaj články
Zdravý biznis rastie s chuťou
/27.08.2025
Franšízová sieť UGO vsádza na inovácie, vyváženú ponuku a partnerov zapojených do každodennej prevádzky. Rastúci obrat o 160% svedčí o stabilnom rozvoji siete.
Franšízová sieť s originálnym taiwanským bubble tea sa úspešne rozvíja v krajinách Európy. Aktuálne hľadá dlhodobých partnerov pre vstup na slovenský trh.
Mr. Kebab funguje už vyše 20 rokov, prežil aj covidové obmedzenia bez uzatvárania pobočiek a prepúšťania. Ako vidí ďalší rozvoj majiteľ Ľubor Lelovits?
Ako sa darí Coffeeshop Company od doby, čo si zobrala naspäť vedenie centrála vo Viedni? S odznením covidového obdobia je V4 pripravená na ďalší rast. Franšízanti majú dvere otvorené.
Franšízová sieť Kaliforňan novo umožňuje rast aj zamestnancom. Zakladateľka Michaela Smrtičová opisuje, ako značka otvára cestu k podnikaniu bez nutnosti vysokej investície.
Najčítanejšie
Od poradenstva až po vlastnú kliniku
/13.10.2025
„Nutriadapt som poznala zo všetkých strán. Vedela som, že má potenciál a hodnoty blízke mne. Vlastná klinika bola prirodzený krok,“ hovorí franšízantka Silvia Večerová.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Sieť Aplend spravuje 17 ubytovacích jednotiek vo Vysokých Tatrách. Víta v nich až 80 tisíc hostí ročne. Teraz hľadá pre franšízovú spoluprácu ďalšie hotely a apartmány.
Predstavujeme vám 12 kľúčových tém, ktoré by mala obsahovať každá franšízová zmluva.
V samostatnom franchisingu je niekoľko základných pojmov, ktoré by mal poznať každý, kto sa o tento spôsob podnikania aspoň trocha zaujíma.