Kebabová expanzia
Reštauračný biznis je vysoko konkurenčný. Ten, kto chce úspešne expandovať, musí ponúknuť premyslený koncept. Darí sa to reštauráciám Mr. Kebab, ktorý svoje produkty ponúkne v najbližšej dobe aj mimo Košíc, kde doteraz pôsobili. „V súčasnosti pripravujeme otvorenie novej prevádzky v OC Aupark Žilina, ktorá by mala byť otvorená od začiatku septembra,“ približuje Ľubor Lelovits, majiteľ siete Mr. Kebab.
Žilinou expanzia nekončí
Vo finálnej fáze príprav je tiež tretia pobočka v Košiciach. Záujem podnikateľov o koncept zďaleka neklesá. „Máme aktívneho záujemcu, ktorý hľadá vhodné priestory v Poprade a v jednaní je tiež niekoľko ďalších franšízantov z Čiech aj zo Slovenska,“ hovorí Lelovits.
Pre niektorých podnikateľov býva leto menej vyťaženým obdobím. V tomto prípade tomu tak nie je. „Naše prevádzky nemajú cez leto úbytok návštevníkov, tento trend pozorujeme dlhodobo, čo nám robí radosť.“ Medziročný nárast obratu reštaurácie je 20 %.
Rozšírenie ponuky
Žiadny podnikateľ sa nezaobíde bez inovácií ponúkaných produktov. Dôležité je to aj v gastronómii. „Ukončili sme vývoj nového výrobku – fritovaných zeleninových nugiet.“ V súčasnosti prebieha podľa Lelovitsa príprava marketingovej kampane, ktorá bude spustená pri uvedení do predaja. V priebehu septembra by sa zákazníci Mr. Kebab mali dočkať tejto novinky.
V minulosti mala firma problémy s plagiátorstvom aj napriek tomu, že je značka chránená na území celej Európskej únie. „Bohužiaľ sa objavil prípad falšovania na území Španielska, ktorý práve riešime,“ približuje Lelovits problém, ktorý trápi mnohých podnikateľov.
Podľa Lelovitsa by základnou vlastnosťou každého, kto by sa chcel stať franšízantom Mr. Kebab, mala byť chuť pracovať. Nemusí sa pohybovať v odbore gastronómie, ale je nevyhnutné aby mal chuť niečo dokázať. Všetko ostatné, ako je napríklad know-how, zaškolenie, produkty a technológie získa od materskej spoločnosti. „Franšízový partner musí mať záujem a chuť prijať všetko, čo mu ponúkame. Ak to splní, úspešnosť je zaručená,“ vysvetľuje Lelovits.
Vstupná investícia do vlastného franšízového podnikania sa pohybuje v rozmedzí 40 až 80 tisíc eur v závislosti na veľkosti prevádzky. Cena základnej licencie je 10 tisíc eur a franšízanti odvádzajú mesačné poplatky vo výške 5 až 8 % z obratu.
Prečítaj články
Franšíza s chuťou Blízkeho východu
/21.07.2025
Mr. Kebab funguje už vyše 20 rokov, prežil aj covidové obmedzenia bez uzatvárania pobočiek a prepúšťania. Ako vidí ďalší rozvoj majiteľ Ľubor Lelovits?
Popularita kebabu je v posledných rokoch v strednej Európe veľká. Grilované kurčatá tu zase majú tradíciu. Práve na to vsádza franšízor Mr. Kebab s novou značkou Pipi Grill.
„V súčasnom nepredvídateľnom období by som si ako začínajúci podnikateľ prioritne vybral franchísu pred samostatnosťou," hovorí Ľubor Lelovits, majiteľ Mr. Kebab.
Fastfoodové franšízy sú v kurzu. Pre mnohých predstavujú šancu na rozbehnutie podnikania v gastroodbore. Jednou zo značiek, ktoré chcú na trhu ďalej expandovať je Mr. Kebab.
„Po dobu 6 mesiacov v čase pandémie sme franšízantom neúčtovali žiadne franšízové poplatky," prezrádza majiteľ a zakladateľ siete Mr. Kebab Ľubor Lelovits.
Najčítanejšie
Od poradenstva až po vlastnú kliniku
/13.10.2025
„Nutriadapt som poznala zo všetkých strán. Vedela som, že má potenciál a hodnoty blízke mne. Vlastná klinika bola prirodzený krok,“ hovorí franšízantka Silvia Večerová.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Sieť Aplend spravuje 17 ubytovacích jednotiek vo Vysokých Tatrách. Víta v nich až 80 tisíc hostí ročne. Teraz hľadá pre franšízovú spoluprácu ďalšie hotely a apartmány.
Predstavujeme vám 12 kľúčových tém, ktoré by mala obsahovať každá franšízová zmluva.
V samostatnom franchisingu je niekoľko základných pojmov, ktoré by mal poznať každý, kto sa o tento spôsob podnikania aspoň trocha zaujíma.