Fornetti sa menia na Minit
Zmeny vo firme majú za cieľ väčšie zameranie na špecifiká miestneho trhu. „Nezávislosť nám umožní rýchlejšie rozvíjanie a lepšie prispôsobenie sa lokálnemu trhu, napríklad chuťovým preferenciám zákazníkov,“ vysvetľuje Zoltán Ambrovics, konateľ Fortnetti Bohemia, ktorý spoločne so svojim strýkom Františkom Abrovicsom založil spoločnosť pred 15 rokmi.
Zmena pre zákazníkov bude minimálna, pretože 99 % produktov pochádza z výroby Fornetti Slovakia v Dunajskej Strede, ktorá momentálne prechádza veľkou modernizáciou. „S Fornettami budeme naďalej spolupracovať na technologickej báze,“ upozorňuje Ambrovics.
Firma bude premenovaná na Minit najneskôr do konca roka a úprava predajní prebehne postupne do polovice budúceho roka. Prvá filiálka v novom dizajne bola otvorená v Českých Budejoviciach.
História pôsobenia franšízy siaha až do roka 1999, kedy po zakúpení master-franšízovej licencie od spoločnosti Fornetti začala firma Fornetti Slovakia vyrábať a predávať pekárenské výrobky. O rok neskôr už vďaka založeniu spoločnosti Fornetti Bohemia rozšírili svoj obchodný model na český trh. Aktuálne zákazník nájde pod touto značkou na českom trhu 150 a na slovenskom trhu 250 pobočiek. Ročný obrat v oboch krajinách bol v roku 2014 viac ako 27 miliónov eur.
Prečítaj články
Nová príležitosť v kaviarenskom biznise
/13.10.2025
Originálne kaviarne Spezax Caffe úspešne prevádzkujú dve pobočky. Teraz hľadajú prvých franšízových partnerov pre ďalší rast.
Franšízová sieť UGO vsádza na inovácie, vyváženú ponuku a partnerov zapojených do každodennej prevádzky. Rastúci obrat o 160% svedčí o stabilnom rozvoji siete.
Franšízová sieť s originálnym taiwanským bubble tea sa úspešne rozvíja v krajinách Európy. Aktuálne hľadá dlhodobých partnerov pre vstup na slovenský trh.
Mr. Kebab funguje už vyše 20 rokov, prežil aj covidové obmedzenia bez uzatvárania pobočiek a prepúšťania. Ako vidí ďalší rozvoj majiteľ Ľubor Lelovits?
Ako sa darí Coffeeshop Company od doby, čo si zobrala naspäť vedenie centrála vo Viedni? S odznením covidového obdobia je V4 pripravená na ďalší rast. Franšízanti majú dvere otvorené.
Najčítanejšie
Keď predaj znamená aj poradenstvo
/15.12.2025
„Zákazník k nám prichádza pre riešenie a istotu, nielen pre farbu,“ hovorí manažérka franšízy Dom Farieb Lucia Bovan.
Ak sa Vám pri vyslovení slova franchising vôbec niečo vybavuje, je to skvelé!
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Rok 2025 ukázal, že Slovensko je pre franšízing atraktívnym trhom. Prichádzajú nové značky, iné pokračujú v expanzii. V ktorých segmentoch si môžu podnikatelia vyberať?
Ambiciózny Taco Bell je v skupine YUM! Brands najmenší, má menej pobočiek ako KFC aj Pizza Hut. Franšízy však vykazujú najväčšie zisky.