Zlaté oblúky rieši problém

Pesimistická nálada ohľadom ďalšieho pôsobenia v rámci celosvetovo známeho konceptu McDonald`s panuje medzi jeho franšízovým partnermi v USA. Jedna z obáv, ktoré odhalil prieskum spoločnosti Janney Capital, sa týka aj jedál, ktoré sú v reštauráciách v zámorí podávaná zákazníkom.
Nejde však o ich kvalitu, ale o pestrosť ich ponuky. Podľa franšízantov totiž ponuka nezmenená od deväťdesiatych rokov a začiatku tohto tisícročia, nemôže konkurovať dynamickejšie sa rozvíjajúcom konkurenčným sieťam. "Na našom menu nie je nič, čo by zákazníka ohromilo," povedal jeden z účastníkov anonymného prieskumu.
Ako uviedla spravodajská stanica CNN, McDonald o problému, ktorý franšízanti načrtli, vie. Steve Easterbook, ktorý sa stal generálnym riaditeľom spoločnosti tento rok v januári, sľúbil oživenie produktovej ponuky, ktorú môžeme v týchto fastfoodoch nájsť. V máji potom predstavil plán, ktorý počíta s testovaním nových sendvičov v predaji a tiež zmeny toho, ako si zákazníci v reštauráciách McDonald´s svoje jedlo objednávajú.
Prieskum medzi franšízovými partnermi realizuje v Českej republike a na Slovensku sama spoločnosť McDonald`s. "Vykonávame každoročne prieskum medzi našimi franšízanty. V tejto anonymnej ankete nám naši licenčný partneri majú možnosť vysvetliť ako sú spokojní s vedením a smerovaním spoločnosti a množstvom ďalších otázok vychádzajúcich od našej americkej centrály. Výsledky tohto prieskumu sú interným materiálom," hovorí Zuzana Svobodová, riaditeľka komunikácie McDonald´s ČR a SR.
Prečítaj články

Mr. Kebab funguje už vyše 20 rokov, prežil aj covidové obmedzenia bez uzatvárania pobočiek a prepúšťania. Ako vidí ďalší rozvoj majiteľ Ľubor Lelovits?
Food trucky tvoria nový európsky trend. Rozmach týchto franšíz prebieha aj na Slovensku. Ako je to s investičními nákladmi a začatím vlastného podnikania s mobilným občerstvením?
Franšízová sieť Kaliforňan novo umožňuje rast aj zamestnancom. Zakladateľka Michaela Smrtičová opisuje, ako značka otvára cestu k podnikaniu bez nutnosti vysokej investície.
Franšízová sieť Bageterie Boulevard pokračuje v zvyšovaní počtu pobočiek. Po Česku chce pridať expanziu na Slovensku. Franšízantom sa ponúkajú nové príležitosti aj mimo Bratislavy.
Svetová franšízová sieť sa môže pochváliť posilnením svojich pozícií v konkurencii fast foodov. Značka otvorila pobočku v Bratislave a Topoľčanoch.
Najčítanejšie

Prinášame aktuálny rebríček 100 najúspešnejších globálnych franšízových značiek. V TOP 10 nechýbajú franšízy známe z tuzemského trhu. Najsilnejším sektorom zostáva gastro.
„Nízke náklady a rýchla návratnosť robia z Edukido ideálnu voľbu pre tých, ktorí chcú podnikať a zároveň podporiť rozvoj detí,“ hovorí prevádzkový riaditeľ Bartłomiej Misztal.
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
„Nastal vhodný čas pre získanie licencie v rámci regiónov Slovenska," hovorí Matúš Hrabko, Field Service Manažér pre McDonald's na Slovensku.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.