Zlaté oblúky rieši problém

Pesimistická nálada ohľadom ďalšieho pôsobenia v rámci celosvetovo známeho konceptu McDonald`s panuje medzi jeho franšízovým partnermi v USA. Jedna z obáv, ktoré odhalil prieskum spoločnosti Janney Capital, sa týka aj jedál, ktoré sú v reštauráciách v zámorí podávaná zákazníkom.
Nejde však o ich kvalitu, ale o pestrosť ich ponuky. Podľa franšízantov totiž ponuka nezmenená od deväťdesiatych rokov a začiatku tohto tisícročia, nemôže konkurovať dynamickejšie sa rozvíjajúcom konkurenčným sieťam. "Na našom menu nie je nič, čo by zákazníka ohromilo," povedal jeden z účastníkov anonymného prieskumu.
Ako uviedla spravodajská stanica CNN, McDonald o problému, ktorý franšízanti načrtli, vie. Steve Easterbook, ktorý sa stal generálnym riaditeľom spoločnosti tento rok v januári, sľúbil oživenie produktovej ponuky, ktorú môžeme v týchto fastfoodoch nájsť. V máji potom predstavil plán, ktorý počíta s testovaním nových sendvičov v predaji a tiež zmeny toho, ako si zákazníci v reštauráciách McDonald´s svoje jedlo objednávajú.
Prieskum medzi franšízovými partnermi realizuje v Českej republike a na Slovensku sama spoločnosť McDonald`s. "Vykonávame každoročne prieskum medzi našimi franšízanty. V tejto anonymnej ankete nám naši licenčný partneri majú možnosť vysvetliť ako sú spokojní s vedením a smerovaním spoločnosti a množstvom ďalších otázok vychádzajúcich od našej americkej centrály. Výsledky tohto prieskumu sú interným materiálom," hovorí Zuzana Svobodová, riaditeľka komunikácie McDonald´s ČR a SR.
Prečítaj články

Svetová franšízová sieť sa môže pochváliť posilnením svojich pozícií v konkurencii fast foodov. Značka otvorila pobočku v Bratislave a Topoľčanoch.
Fruitisimo je európska sieť prevádzok zdravej varianty fastfoodu, ktorá vznikla v Českej republike. Ich rastu pomáha aj vzájomné zdieľanie skúseností jednotlivých franšízantov.
Franšízová sieť s čerstvým ovocím v pravej belgickej čokoláde Choco Boss ponúka zaujímavý nápad na podnikanie s priaznivými vstupnými investíciami.
McDonald's ide zákazníkom bližšie aj do menších miest a radi by našli nových franšízantov. Čím chcú aktuálne zákazníkov osloviť?
Franšízová sieť ponúka zdravšiu alternatívu v oblasti fast foodu už dvadsať rokov. Zaujímavé je, že sa na inováciách aktívne podieľajú aj franšízanti.
Najčítanejšie

Dopyt po upratovacích, sťahovacích a remeselných službách je veľký. Ako z tejto situácie ťažiť vysvetlí Jiří Bártík, obchodný manažér medzinárodnej siete Extra Services.
Body Express je franšíza EMS tréningových štúdií, ktoré klientom už za 20 minút týždenne pomôžu cítiť sa vo svojom tele lepšie. Tento rok sa rozrastá tempom jedna pobočka za mesiac.
Veľké franšízové značky medziročne rastú a vstupujú na nové trhy. Menším podnikateľom poskytujú šancu na udržateľný biznis formou spolupráce.
Značka ICE’N’GO pôsobí na slovenskom trhu už 12 rokov. Kto sa môže stať jej franšízantom?
„Byť prvou franšízou Simplea na Slovensku bola výzva. Zvládli sme ju na jednotku,“ hovorí franšízantka Katarina Porubská.