Starbucks na dosah
                                                                        Svoj vstup však americký gigant nerealizuje prostredníctvom otvorenia kaviarní tak, ako tomu je všade vo svete. Podľa informácií, ktoré priniesol server Omédiách.com, vstupuje Starbucks na náš trh prostredníctvom automatov na benzínových staniciach značky Shell. Prvá taká "pobočka" našla svoje miesto na bratislavskej Petržalke. Dnes už automaty nájdeme na viacerých miestach.
Zaregistrovanú značku má Starbucks na Slovensku od mája 2011. V súčasnosti je na všetkých okolitých trhoch, s výnimkou Ukrajiny. V Prahe otvorila kaviarenská sieť prvú pobočku v roku 2008, v Budapešti o dva roky neskôr.
Značka Starbucks na globálnom trhu pôsobí od roku 1971. Od tej doby sa jej podarilo dostať sa medzi popredné svetové spracovateľa a predajca kávy. Pochádza z amerického Seattlu a po celom svete má 17-tisíc prevádzok v 45 krajinách. Približne polovicu z nich sám vlastní, zvyšok funguje na základe licencie.
Prečítaj články
                                             
                                                Zdravý biznis rastie s chuťou
                                                /27.08.2025
                                            
                                            Franšízová sieť UGO vsádza na inovácie, vyváženú ponuku a partnerov zapojených do každodennej prevádzky. Rastúci obrat o 160% svedčí o stabilnom rozvoji siete.
Franšízová sieť s originálnym taiwanským bubble tea sa úspešne rozvíja v krajinách Európy. Aktuálne hľadá dlhodobých partnerov pre vstup na slovenský trh.
Mr. Kebab funguje už vyše 20 rokov, prežil aj covidové obmedzenia bez uzatvárania pobočiek a prepúšťania. Ako vidí ďalší rozvoj majiteľ Ľubor Lelovits?
Ako sa darí Coffeeshop Company od doby, čo si zobrala naspäť vedenie centrála vo Viedni? S odznením covidového obdobia je V4 pripravená na ďalší rast. Franšízanti majú dvere otvorené.
Franšízová sieť Kaliforňan novo umožňuje rast aj zamestnancom. Zakladateľka Michaela Smrtičová opisuje, ako značka otvára cestu k podnikaniu bez nutnosti vysokej investície.
Najčítanejšie
                                             
                                                Od poradenstva až po vlastnú kliniku
                                                /13.10.2025
                                            
                                            „Nutriadapt som poznala zo všetkých strán. Vedela som, že má potenciál a hodnoty blízke mne. Vlastná klinika bola prirodzený krok,“ hovorí franšízantka Silvia Večerová.
Franchisová zmluva je základom na ktorom je postavený vzťah medzi franchisorom a franchisantom.
Predstavujeme vám 12 kľúčových tém, ktoré by mala obsahovať každá franšízová zmluva.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Ak sa rozhodnete podnikať na vlastnú päsť, máte na výber dve možnosti. Môžete otvoriť vlastný podnik alebo podnikať formou franchisy. V nasledujúcich krokoch Vám poradíme, ako založiť vlastnú firmu.