Starbucks na dosah
Svoj vstup však americký gigant nerealizuje prostredníctvom otvorenia kaviarní tak, ako tomu je všade vo svete. Podľa informácií, ktoré priniesol server Omédiách.com, vstupuje Starbucks na náš trh prostredníctvom automatov na benzínových staniciach značky Shell. Prvá taká "pobočka" našla svoje miesto na bratislavskej Petržalke. Dnes už automaty nájdeme na viacerých miestach.
Zaregistrovanú značku má Starbucks na Slovensku od mája 2011. V súčasnosti je na všetkých okolitých trhoch, s výnimkou Ukrajiny. V Prahe otvorila kaviarenská sieť prvú pobočku v roku 2008, v Budapešti o dva roky neskôr.
Značka Starbucks na globálnom trhu pôsobí od roku 1971. Od tej doby sa jej podarilo dostať sa medzi popredné svetové spracovateľa a predajca kávy. Pochádza z amerického Seattlu a po celom svete má 17-tisíc prevádzok v 45 krajinách. Približne polovicu z nich sám vlastní, zvyšok funguje na základe licencie.
Prečítaj články
Nová príležitosť v kaviarenskom biznise
/13.10.2025
Originálne kaviarne Spezax Caffe úspešne prevádzkujú dve pobočky. Teraz hľadajú prvých franšízových partnerov pre ďalší rast.
Franšízová sieť UGO vsádza na inovácie, vyváženú ponuku a partnerov zapojených do každodennej prevádzky. Rastúci obrat o 160% svedčí o stabilnom rozvoji siete.
Franšízová sieť s originálnym taiwanským bubble tea sa úspešne rozvíja v krajinách Európy. Aktuálne hľadá dlhodobých partnerov pre vstup na slovenský trh.
Mr. Kebab funguje už vyše 20 rokov, prežil aj covidové obmedzenia bez uzatvárania pobočiek a prepúšťania. Ako vidí ďalší rozvoj majiteľ Ľubor Lelovits?
Ako sa darí Coffeeshop Company od doby, čo si zobrala naspäť vedenie centrála vo Viedni? S odznením covidového obdobia je V4 pripravená na ďalší rast. Franšízanti majú dvere otvorené.
Najčítanejšie
Ako zarobiť peniaze na YouTube?
/27.08.2021
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Franchisová zmluva je základom na ktorom je postavený vzťah medzi franchisorom a franchisantom.
Ambiciózny Taco Bell je v skupine YUM! Brands najmenší, má menej pobočiek ako KFC aj Pizza Hut. Franšízy však vykazujú najväčšie zisky.
Európsky kódex etiky franchisingu je základným dokumentom určujúcim pravidlá podnikania založený na licenčnom princípe