Biznis nečaká

S jednou takou, ktorá sa nemusí už nikdy opakovať, prichádza česká franšízová sieť UGOVA ČERSTVÁ ŠŤAVA. Potencionálnym franšízovým partnerom totiž ponúka prevádzkareň v obchodnom centre City Arena v Trnave, ktorá onedlho začne prevádzku. „Franšízant, ktorý sa mal o túto prevádzkareň starať, dostal príležitosť pôsobiť v zahraničí. Celkom správne tak vyhodnotil, že z cudziny nebude môcť franšízovú pobočku správne riadiť,“ hovorí Jitka Obračajová, business development manager spoločnosti UGO Trade s tým, že franšízant, aby mohol viesť svoj tím a svoju pobočku efektívne, musí byť nablízku.
Klasický prístupový proces do franšízového procesu konceptu UGOVA ČERSTVÁ ŠŤAVA trvá v rádu mesiacov, ak už je známa lokalita, kde sa pobočka bude otvárať. Pol roka potom cesta za otvorením trvá v momente, ak sa značka ešte len rozhodne miesto hľadať. Spolupráca podľa Jitky Obračajové štartuje po dvoch líniách. Na jednej strane ako technický proces výstavby fresh baru súčasne potom prebieha administratívny proces vzniku nového franšízingového vzťahu, vrátane uzatvárania nájomných vzťahov.
Trnavský juicebar UGOVA ČERSTVÁ ŠŤAVA bude šiestou franšízovou prevádzkarňou na slovenskom trhu. Okrem nich prevádzkuje firma UGO Trade na trhu jednu vlastnú pobočku a jednu UGOVU SALATERIU v bratislavskom Auparku. „Pre tento rok už, okrem rozjednaných projektov, ďalšiu expanziu neplánujeme. V kontexte doterajšieho vývoja však budeme v budúcom roku otvárať ďalších 10 až 15 prevádzok v Česku a na Slovensku,“ dopĺňa Jitka Obračajová.
Väčšinu UGO barov, a to ako na Slovensku, tak aj v domácom Česku, môžu zákazníci nájsť v obchodných centrách alebo na frekventovaných miestach v centrách miest či u dopravných uzlov. „V tomto prípade sme sa na Slovensku rozhodli ísť rovnakou cestou ako v Česku. Chceme, aby naši franšízanti profitovali z toho, že nákupné centrá sú novodobým fenoménom veľkých sídiel a ľudia si zvykli využívať ich výhody pri nákupoch, pri stravovanie alebo pri spoločenských, voľnočasových a dokonca aj pracovných aktivitách, napr. obchodných schôdzkach,“ vysvetľuje Jitka Obračajová s tým, že značka oceňuje tiež výhody obchodných centier v podobe atraktivity okolitých predajných jednotiek, stálosti prostredie, vysoké návštevnosti, servisu pre zákazníkov, jednoduchého parkovania, lokálnych marketingových akcií a koncentrácie gastro projektov.
Prečítaj články

Franšízová sieť UGO vsádza na inovácie, vyváženú ponuku a partnerov zapojených do každodennej prevádzky. Rastúci obrat o 160% svedčí o stabilnom rozvoji siete.
Franšízová sieť ponúka zdravšiu alternatívu v oblasti fast foodu už dvadsať rokov. Zaujímavé je, že sa na inováciách aktívne podieľajú aj franšízanti.
Franšízový koncept UGO Freshbar a Salaterie prežíva pozitívne obdobie. Na Slovensku sa chce stať dominantným hráčom.
Ladislav Sabo s manželkou úspešne prevádzkuje UGO Freshbar v Poprade už 7 rokov. Ako vie zosúladiť pracovný a súkromný život?
„Po dobe covidového „temna“ sa znovu rozhliadame po príležitostiach pre franšízovú spoluprácu," prezrádza Lukáš Prauss, riaditeľ rozvoja UGO.
Najčítanejšie

Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Prinášame aktuálny rebríček 100 najúspešnejších globálnych franšízových značiek. V TOP 10 nechýbajú franšízy známe z tuzemského trhu. Najsilnejším sektorom zostáva gastro.
Predstavujeme vám 12 kľúčových tém, ktoré by mala obsahovať každá franšízová zmluva.
„Franšízový manuál by mal byť vypracovaný bežným jazykom. Len tak mu môžu franšízanti perfektne porozumieť, a efektívne využívať," hovorí poradkyňa PROFIT system Lenka Nováková.
Ambiciózny Taco Bell je v skupine YUM! Brands najmenší, má menej pobočiek ako KFC aj Pizza Hut. Franšízy však vykazujú najväčšie zisky.