Zdravým maškrtením k zisku

Celkom päť pobočiek na tuzemskom trhu. Takéto zastúpenie má u nás franšízová sieť Fruitissimo, v ktorých si zákazníci môžu dopriať ovocné džusy alebo zmrzlinu. V domácom Česku má sieť takmer 40 pobočiek, 16 z nich prevádzkujú franšízový partnery.
Koncept mieri so svojimi pobočkami do miest s viac ako 50 tisíc obyvateľmi. Najlepšie sa im potom podľa majiteľov siete darí v nákupných centrách, na miestach dopravných uzlov mestskej aj medzimestskej dopravy alebo na námestiach a peších zónach. Záujemca o franšízovú licenciu Fruitisimo si musí pripraviť 5350 eur za licenciu, ďalej musí byť ochotný investovať až takmer 55 tisíc eur do vybudovania predajne.
Poskytovatelia licencie, ktorí s franšízantom uzatvárajú zmluvu na 5 rokov, chcú, aby podiel vlastného kapitálu podnikateľa vstupujúceho do siete činil minimálne 30 percent. Zostatok môžu franšízanti financovať prostriedkami čerpanými z úverov či iných pôžičiek.
Sieť Fruitisimo vznikla na základe skúseností z odboru gastronómie získaných v USA. Prvá predajňa Fruitisimo iba so zmrzlinou bola otvorená v roku 2003 v pražskom obchodnom centre Palác Flóra. V roku 2007 nasledovalo uvedenie nového konceptu Fruitisimo Fresh a otvorenie prvého ovocného baru v obchodnom centre Chodov v Prahe.
Prečítaj články

Franšízová sieť UGO vsádza na inovácie, vyváženú ponuku a partnerov zapojených do každodennej prevádzky. Rastúci obrat o 160% svedčí o stabilnom rozvoji siete.
Mr. Kebab funguje už vyše 20 rokov, prežil aj covidové obmedzenia bez uzatvárania pobočiek a prepúšťania. Ako vidí ďalší rozvoj majiteľ Ľubor Lelovits?
Ako sa darí Coffeeshop Company od doby, čo si zobrala naspäť vedenie centrála vo Viedni? S odznením covidového obdobia je V4 pripravená na ďalší rast. Franšízanti majú dvere otvorené.
Food trucky tvoria nový európsky trend. Rozmach týchto franšíz prebieha aj na Slovensku. Ako je to s investičními nákladmi a začatím vlastného podnikania s mobilným občerstvením?
Franšízová sieť Kaliforňan novo umožňuje rast aj zamestnancom. Zakladateľka Michaela Smrtičová opisuje, ako značka otvára cestu k podnikaniu bez nutnosti vysokej investície.
Najčítanejšie

Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Deti v škole trávia minimálne 12 rokov. Mnohí z nich potrebujú pomoc s učením. Franšíza Škola Populo ponúka profesionálne riešenie ako podnikateľskú príležitosť.
Ambiciózny Taco Bell je v skupine YUM! Brands najmenší, má menej pobočiek ako KFC aj Pizza Hut. Franšízy však vykazujú najväčšie zisky.
Franchisová zmluva je základom na ktorom je postavený vzťah medzi franchisorom a franchisantom.
„Franšízový manuál by mal byť vypracovaný bežným jazykom. Len tak mu môžu franšízanti perfektne porozumieť, a efektívne využívať," hovorí poradkyňa PROFIT system Lenka Nováková.