Zdravým maškrtením k zisku

Celkom päť pobočiek na tuzemskom trhu. Takéto zastúpenie má u nás franšízová sieť Fruitissimo, v ktorých si zákazníci môžu dopriať ovocné džusy alebo zmrzlinu. V domácom Česku má sieť takmer 40 pobočiek, 16 z nich prevádzkujú franšízový partnery.
Koncept mieri so svojimi pobočkami do miest s viac ako 50 tisíc obyvateľmi. Najlepšie sa im potom podľa majiteľov siete darí v nákupných centrách, na miestach dopravných uzlov mestskej aj medzimestskej dopravy alebo na námestiach a peších zónach. Záujemca o franšízovú licenciu Fruitisimo si musí pripraviť 5350 eur za licenciu, ďalej musí byť ochotný investovať až takmer 55 tisíc eur do vybudovania predajne.
Poskytovatelia licencie, ktorí s franšízantom uzatvárajú zmluvu na 5 rokov, chcú, aby podiel vlastného kapitálu podnikateľa vstupujúceho do siete činil minimálne 30 percent. Zostatok môžu franšízanti financovať prostriedkami čerpanými z úverov či iných pôžičiek.
Sieť Fruitisimo vznikla na základe skúseností z odboru gastronómie získaných v USA. Prvá predajňa Fruitisimo iba so zmrzlinou bola otvorená v roku 2003 v pražskom obchodnom centre Palác Flóra. V roku 2007 nasledovalo uvedenie nového konceptu Fruitisimo Fresh a otvorenie prvého ovocného baru v obchodnom centre Chodov v Prahe.
Prečítaj články

Franšízová sieť UGO vsádza na inovácie, vyváženú ponuku a partnerov zapojených do každodennej prevádzky. Rastúci obrat o 160% svedčí o stabilnom rozvoji siete.
Mr. Kebab funguje už vyše 20 rokov, prežil aj covidové obmedzenia bez uzatvárania pobočiek a prepúšťania. Ako vidí ďalší rozvoj majiteľ Ľubor Lelovits?
Ako sa darí Coffeeshop Company od doby, čo si zobrala naspäť vedenie centrála vo Viedni? S odznením covidového obdobia je V4 pripravená na ďalší rast. Franšízanti majú dvere otvorené.
Food trucky tvoria nový európsky trend. Rozmach týchto franšíz prebieha aj na Slovensku. Ako je to s investičními nákladmi a začatím vlastného podnikania s mobilným občerstvením?
Franšízová sieť Kaliforňan novo umožňuje rast aj zamestnancom. Zakladateľka Michaela Smrtičová opisuje, ako značka otvára cestu k podnikaniu bez nutnosti vysokej investície.
Najčítanejšie

Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Prinášame aktuálny rebríček 100 najúspešnejších globálnych franšízových značiek. V TOP 10 nechýbajú franšízy známe z tuzemského trhu. Najsilnejším sektorom zostáva gastro.
Predstavujeme vám 12 kľúčových tém, ktoré by mala obsahovať každá franšízová zmluva.
„Franšízový manuál by mal byť vypracovaný bežným jazykom. Len tak mu môžu franšízanti perfektne porozumieť, a efektívne využívať," hovorí poradkyňa PROFIT system Lenka Nováková.
Ambiciózny Taco Bell je v skupine YUM! Brands najmenší, má menej pobočiek ako KFC aj Pizza Hut. Franšízy však vykazujú najväčšie zisky.