Zdravým maškrtením k zisku
Celkom päť pobočiek na tuzemskom trhu. Takéto zastúpenie má u nás franšízová sieť Fruitissimo, v ktorých si zákazníci môžu dopriať ovocné džusy alebo zmrzlinu. V domácom Česku má sieť takmer 40 pobočiek, 16 z nich prevádzkujú franšízový partnery.
Koncept mieri so svojimi pobočkami do miest s viac ako 50 tisíc obyvateľmi. Najlepšie sa im potom podľa majiteľov siete darí v nákupných centrách, na miestach dopravných uzlov mestskej aj medzimestskej dopravy alebo na námestiach a peších zónach. Záujemca o franšízovú licenciu Fruitisimo si musí pripraviť 5350 eur za licenciu, ďalej musí byť ochotný investovať až takmer 55 tisíc eur do vybudovania predajne.
Poskytovatelia licencie, ktorí s franšízantom uzatvárajú zmluvu na 5 rokov, chcú, aby podiel vlastného kapitálu podnikateľa vstupujúceho do siete činil minimálne 30 percent. Zostatok môžu franšízanti financovať prostriedkami čerpanými z úverov či iných pôžičiek.
Sieť Fruitisimo vznikla na základe skúseností z odboru gastronómie získaných v USA. Prvá predajňa Fruitisimo iba so zmrzlinou bola otvorená v roku 2003 v pražskom obchodnom centre Palác Flóra. V roku 2007 nasledovalo uvedenie nového konceptu Fruitisimo Fresh a otvorenie prvého ovocného baru v obchodnom centre Chodov v Prahe.
Prečítaj články
Zdravý biznis rastie s chuťou
/27.08.2025
Franšízová sieť UGO vsádza na inovácie, vyváženú ponuku a partnerov zapojených do každodennej prevádzky. Rastúci obrat o 160% svedčí o stabilnom rozvoji siete.
Franšízová sieť s originálnym taiwanským bubble tea sa úspešne rozvíja v krajinách Európy. Aktuálne hľadá dlhodobých partnerov pre vstup na slovenský trh.
Mr. Kebab funguje už vyše 20 rokov, prežil aj covidové obmedzenia bez uzatvárania pobočiek a prepúšťania. Ako vidí ďalší rozvoj majiteľ Ľubor Lelovits?
Ako sa darí Coffeeshop Company od doby, čo si zobrala naspäť vedenie centrála vo Viedni? S odznením covidového obdobia je V4 pripravená na ďalší rast. Franšízanti majú dvere otvorené.
Franšízová sieť Kaliforňan novo umožňuje rast aj zamestnancom. Zakladateľka Michaela Smrtičová opisuje, ako značka otvára cestu k podnikaniu bez nutnosti vysokej investície.
Najčítanejšie
Od poradenstva až po vlastnú kliniku
/13.10.2025
„Nutriadapt som poznala zo všetkých strán. Vedela som, že má potenciál a hodnoty blízke mne. Vlastná klinika bola prirodzený krok,“ hovorí franšízantka Silvia Večerová.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Sieť Aplend spravuje 17 ubytovacích jednotiek vo Vysokých Tatrách. Víta v nich až 80 tisíc hostí ročne. Teraz hľadá pre franšízovú spoluprácu ďalšie hotely a apartmány.
Predstavujeme vám 12 kľúčových tém, ktoré by mala obsahovať každá franšízová zmluva.
V samostatnom franchisingu je niekoľko základných pojmov, ktoré by mal poznať každý, kto sa o tento spôsob podnikania aspoň trocha zaujíma.