Predbehnúť Česko

Ako sa Subway darilo v roku 2014?
Rok 2014 bol pre značku Subway úspešný. Otvorili sme dve reštaurácie, a to na Hodžovom námestí a v novootvorenom centre BORY Mall. Okrem toho sme predali niekoľko ďalších licencií, ktorých majitelia momentálne usilovne pracujú na otvorení svojich vlastných Subway reštaurácií. Preto v roku 2015 očakávame masívnejšiu expanziu. Potvrdzuje to začiatok roka, kedy sme otvorili 10. reštauráciu v Bratislave na Obchodnej ulici a znovutovorili reštauráciu v Nitre. Momentálne máme teda 13 reštaurácií a čoskoro pribudnú ďalšie. Svedčí to najmä o sile značky a spokojnosti našich franšízantov.
Narazili ste na nejaké problémy, s ktorými ste sa museli vysporiadať?
Okrem tradičných administratívnych a byrokratických zaťaženiach v poslednej dobe "bojujeme" najmä s prekážkami, ktoré nedokážeme ovplyvniť pri existujúcich reštauráciách. Za všetky spomeniem rozkopanú Štúrovu ulicu a Šafárikovo námestie. Predchádzajúce vedenie mesta a ich nekompetentnosť v riešení tohto stavu je alarmujúca. Žiaľ, vedenia mesta si absolútne neuvedomuje dopady na okolité firmy, podniky a celú atmosféru tejto oblasti.
Máte už plán, koľko franšízantov by malo tento rok otvoriť svoje reštaurácie Subway? Možno už prezradiť lokality?
Samozrejme plány na tento rok máme. Z lokalít, ktoré v tejto chvíli môžem prezradiť, ide o bratislavský Centrál, banskobystrickú Európu a trnavskú City Arénu. Každopádne máme v pláne otvoriť aj ďalšie lokality, kde momentálne vyjednávame zmluvné podmienky. Existujú však aj lokality, kde by sme veľmi radi videli franšízantov a momentálne ich aktívne hľadáme. Všetci záujemcovia o franšízu sa môžu dozvedieť viac informácií o lokalitách na jednom z našich pravidelných informačných seminárov, ktoré usporadúvame raz za mesiac.
Aký potenciál pobočkovej siete podľa Vás Slovensko ponúka?
Slovensko je síce malá krajina v rámci Európy, avšak jej veľkosť by som automaticky nepovažoval za absolútnu nevýhodu. Celosvetovo má Subway veľmi odvážny cieľ, a to do roku 2030 mať 100.000 reštaurácií. Slovensko do tohto koláča prispeje síce nepatrným počtom reštaurácií, ale z hľadiska regiónu strednej a východnej Európy bude významných hráčom, čo do počtu reštaurácií.
Značka Subway funguje aj na susednom českom trhu. Líšia sa nejako rozvoj v týchto dvoch, podľa mnohých, podobných krajinách? Hoci je ČR väčšia, o mnoho viac reštaurácií Subway než na Slovenskú v nej nenájdeme.
Každá krajina je separátne teritórium, ktoré spravuje Development Agent, resp. development agenti, alebo je spravovaná priamo našou spoločnosťou. V Českej republike máme časť krajiny spravovanú Development Agentami a časť spadá priamo pod regionálnu kanceláriu v Prahe. Nás na Slovensku samozrejme veľmi teší, že našich českých bratov dobiehame a plánujeme ich v tomto roku prekonať.
Aká je momentálne situácia na slovenskom trhu v oblasti gastronómie? Ako je tomu medzi franšízovými sieťami v tejto oblasti?
Dnešná doba neustále napreduje a núti spotrebiteľa žiť rýchlo. Tomu sa prispôsobuje aj jeho životný štýl a spôsob stravovania. Na druhej strane však badáme záujem zákazníkov nielen o "rýchle" jedlo, zákazník vyžaduje jedlo, ktoré je pripravené z čerstvých surovín a neustále hľadá zdravšie alternatívy stravovania pri zachovaní uvedených kritérií. Tejto voľbe presne zodpovedá koncept Subway, ktorý oslávi na trhu 50 rokov svojej existencie. Stále sa držíme zásady, že najdôležitejší je kvalitný produkt, preto pečieme svoj vlastný chlieb priamo v reštauráciách a servírujeme sendviče so značným množstvom zeleniny na základe jeho výberu a to všetko pred jeho očami. Takto prepracovaný koncept v našom segmente neponúka žiadna značka na Slovensku.
Prečítaj články

Franšízová sieť UGO vsádza na inovácie, vyváženú ponuku a partnerov zapojených do každodennej prevádzky. Rastúci obrat o 160% svedčí o stabilnom rozvoji siete.
Mr. Kebab funguje už vyše 20 rokov, prežil aj covidové obmedzenia bez uzatvárania pobočiek a prepúšťania. Ako vidí ďalší rozvoj majiteľ Ľubor Lelovits?
Ako sa darí Coffeeshop Company od doby, čo si zobrala naspäť vedenie centrála vo Viedni? S odznením covidového obdobia je V4 pripravená na ďalší rast. Franšízanti majú dvere otvorené.
Food trucky tvoria nový európsky trend. Rozmach týchto franšíz prebieha aj na Slovensku. Ako je to s investičními nákladmi a začatím vlastného podnikania s mobilným občerstvením?
Franšízová sieť Kaliforňan novo umožňuje rast aj zamestnancom. Zakladateľka Michaela Smrtičová opisuje, ako značka otvára cestu k podnikaniu bez nutnosti vysokej investície.
Najčítanejšie

Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Prinášame aktuálny rebríček 100 najúspešnejších globálnych franšízových značiek. V TOP 10 nechýbajú franšízy známe z tuzemského trhu. Najsilnejším sektorom zostáva gastro.
Predstavujeme vám 12 kľúčových tém, ktoré by mala obsahovať každá franšízová zmluva.
„Franšízový manuál by mal byť vypracovaný bežným jazykom. Len tak mu môžu franšízanti perfektne porozumieť, a efektívne využívať," hovorí poradkyňa PROFIT system Lenka Nováková.
Ambiciózny Taco Bell je v skupine YUM! Brands najmenší, má menej pobočiek ako KFC aj Pizza Hut. Franšízy však vykazujú najväčšie zisky.