Tridsiatka na krku
Už 30 reštaurácií amerického fastfoodového konceptu McDonald`s môžeme nájsť na slovenskom trhu. Tou poslednou, ktorá začala fungovať, sa stala reštaurácia v nákupnom centre Bory Mall v bratislavskej mestskej časti Lamač. „Sme radi, že môžeme rozširovať sieť našich reštaurácií a priniesť slovenským zákazníkom už 30. reštauráciu McDonald´s a spolu s ňou aj príjemnú atmosféru úspešného konceptu McCafé,“ hovorí Zuzana Svobodová, riaditeľka oddelenia PR a komunikácie pre Českú republiku a Slovensko.
Reštauráciu McDonald´s nájdu zákazníci v tzv. food court, teda v reštauračnej časti nákupného centra. Jerj súčasťou je aj kaviareň McCafé, ktorá ponúka zákazníkom o niečo väčšie súkromie. „Nová reštaurácia McDonald´s a McCafé majú spolu 35 zamestnancov, z toho sedem členov sú preškolení baristi, ktorí zákazníkom pripravia vynikajúce kávové nápoje, neodmysliteľnú súčasť celého konceptu McCafé,“ dodáva Zuzana Svobodová.
V susednej Českej republike má McDonald`s celkom 95 reštaurácií. Zatiaľ posledná bola otvorená v decembri minulého roka v brnenskom nákupnom centre Avion Shopping Park.
Prečítaj články
Zdravý biznis rastie s chuťou
/27.08.2025
Franšízová sieť UGO vsádza na inovácie, vyváženú ponuku a partnerov zapojených do každodennej prevádzky. Rastúci obrat o 160% svedčí o stabilnom rozvoji siete.
Franšízová sieť s originálnym taiwanským bubble tea sa úspešne rozvíja v krajinách Európy. Aktuálne hľadá dlhodobých partnerov pre vstup na slovenský trh.
Mr. Kebab funguje už vyše 20 rokov, prežil aj covidové obmedzenia bez uzatvárania pobočiek a prepúšťania. Ako vidí ďalší rozvoj majiteľ Ľubor Lelovits?
Ako sa darí Coffeeshop Company od doby, čo si zobrala naspäť vedenie centrála vo Viedni? S odznením covidového obdobia je V4 pripravená na ďalší rast. Franšízanti majú dvere otvorené.
Franšízová sieť Kaliforňan novo umožňuje rast aj zamestnancom. Zakladateľka Michaela Smrtičová opisuje, ako značka otvára cestu k podnikaniu bez nutnosti vysokej investície.
Najčítanejšie
Domáce potreby mieria do nových regiónov
/03.11.2025
„Nehľadáme iba investora, ale človeka, ktorý bude venovať svojej predajni aj čas a srdce,“ hovorí Josefina Rusová, manažérka rozvoja franšízovej siete Kinekus.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
„Franšízový manuál by mal byť vypracovaný bežným jazykom. Len tak mu môžu franšízanti perfektne porozumieť, a efektívne využívať," hovorí poradkyňa PROFIT system Lenka Nováková.
Franchisová zmluva je základom na ktorom je postavený vzťah medzi franchisorom a franchisantom.
„Pri Extéria Markete sa môžeme baviť o návratnosti počiatočne investície franšízantov v horizonte 9 až 12 mesiacov," hovorí Aleš Krčmář, riaditeľ tejto franšízovej siete na Slovensku.