Splnený sen
Jedinou bankou na slovenskom trhu, ktorá sa rozvíja prostredníctvom partnerov na báze franšízingu, je doposiaľ Raiffeisen banka. Prvé partnerské pobočky banka otvorila v novembri roku 2012, momentálne ich na Slovensku nájdeme 32, čo podľa vyjadrenia banky rozhodne nie je číslo konečné.
Dôvodom, prečo sa banka rozhodla pre rozširovanie siete na princípe franšízingu, je okrem iného aj fakt, že vďaka tomu môžu zefektívniť prevádzku pobočiek a tiež znížiť náklady na ich zriadenie. "Vďaka franšízovému modelu sme boli schopní vytvoriť koncept, ktorého náklady sú podstatne nižšie a v ktorom zároveň vidíme príležitosť na zrýchlenie našej expanzie," hovorí hovorca Raiffeisen banky Martin Krajniak s tým, že ak má franšízant vo svojom okruhu veľa známych, je spoločensky uznávaný a aktívne sa angažuje v miestnej komunite, pomáha mu to úspešne rozvíjať svoje podnikanie.
Záujemca o licenciu na prevádzkovanie pobočky RAIFFEISEN banky zaplatí jednorazový vstupný poplatok vo výške 30 tisíc Eur. Ďalej si musí pripraviť 20 tisíc Eur na vratnú kauciu, ktorá je viazaná na celú dobu trvania zmluvného vzťahu. Ten sa uzatvára na 5 rokov s možnosťou predĺženia. Vratná kaucia je od partnerov vyberaná pre prípad poškodenia zariadenia, ktoré má v prenájme a pre prípadne vzniknuté škody. Ďalším poplatkom, ktorý partner banke mesačne odvádza, sa pohybuje vo výške 3 % z výšky jeho fakturovaných provízií.
„Franšízant dostáva kompletne zariadenú pobočku banky na kľúč, úvodné školenie a priebežné vzdelávanie pre seba aj svojich zamestnancov, marketingovú a technickú podporu, pomoc pri rozvoji podnikania prostredníctvom area manažéra a, samozrejme, prístup k bankovým produktom a bankovej infraštruktúre,“ hovorí výkonná riaditeľka Raiffeisen banky Lucia Suďová. Zaujímavosťou je, že franšízant ani jeho zamestnanci vôbec nepracujú s hotovosťou. Súčasťou každej pobočky je totiž automatický trezor, ktorý slúži na výbery a vklady hotovosti. Takéto riešenie je na Slovensku unikátne.
Prečítaj články
Vedenie finančne-poradenskej spoločnosti Simplea má teraz na starosti Tibor Baťánek. Jednou z jeho úlohou je naďalej rozširovať franšízovú sieť Simplea Point.
Prvá Simplea Point zahájila prevádzku v marci v Liptovskom Mikuláši. Po severe a juhu Slovenska sa na konci júna prvej pobočky dočkala aj Bratislava.
„Slovensko je zaujímavý trh vďaka menším a stredne veľkým mestám. Tie sú pre naše finančné franšízy tým pravým miestom," hovorí zakladateľ Partners Petr Borkovec.
Spoluzakladateľ a riaditeľ franšízovej siete Paysera Liudas Kanapienis pochádzajúcej z Litvy v rozhovore hovorí nie iba o zvláštnostiach finančného on-line sektora a "banklinku".
Paysera poskytuje obchodníkom systém bezhotovostných platieb i zmenární v jednom. Čo presne robia franšízanti firmy z Litvy?
Najčítanejšie
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
„Každý, kto rozpozná krásu nášho vzdelávacieho poslania, je spôsobilý stať sa franšízantom Young Engineers,“ hovorí zakladateľ tohto amerického vzdelávacieho konceptu Amir Asor.
Ladislav Sabo s manželkou úspešne prevádzkuje UGO Freshbar v Poprade už 7 rokov. Ako vie zosúladiť pracovný a súkromný život?
Matej Varga prevádzkoval v Bratislave štyri reštaurácie Subway. Zároveň má na starosti rozvoj značky na Slovensku aj v Chorvátsku. Ako sa podniká pod svetoznámou značkou?