Splnený sen
Jedinou bankou na slovenskom trhu, ktorá sa rozvíja prostredníctvom partnerov na báze franšízingu, je doposiaľ Raiffeisen banka. Prvé partnerské pobočky banka otvorila v novembri roku 2012, momentálne ich na Slovensku nájdeme 32, čo podľa vyjadrenia banky rozhodne nie je číslo konečné.
Dôvodom, prečo sa banka rozhodla pre rozširovanie siete na princípe franšízingu, je okrem iného aj fakt, že vďaka tomu môžu zefektívniť prevádzku pobočiek a tiež znížiť náklady na ich zriadenie. "Vďaka franšízovému modelu sme boli schopní vytvoriť koncept, ktorého náklady sú podstatne nižšie a v ktorom zároveň vidíme príležitosť na zrýchlenie našej expanzie," hovorí hovorca Raiffeisen banky Martin Krajniak s tým, že ak má franšízant vo svojom okruhu veľa známych, je spoločensky uznávaný a aktívne sa angažuje v miestnej komunite, pomáha mu to úspešne rozvíjať svoje podnikanie.
Záujemca o licenciu na prevádzkovanie pobočky RAIFFEISEN banky zaplatí jednorazový vstupný poplatok vo výške 30 tisíc Eur. Ďalej si musí pripraviť 20 tisíc Eur na vratnú kauciu, ktorá je viazaná na celú dobu trvania zmluvného vzťahu. Ten sa uzatvára na 5 rokov s možnosťou predĺženia. Vratná kaucia je od partnerov vyberaná pre prípad poškodenia zariadenia, ktoré má v prenájme a pre prípadne vzniknuté škody. Ďalším poplatkom, ktorý partner banke mesačne odvádza, sa pohybuje vo výške 3 % z výšky jeho fakturovaných provízií.
„Franšízant dostáva kompletne zariadenú pobočku banky na kľúč, úvodné školenie a priebežné vzdelávanie pre seba aj svojich zamestnancov, marketingovú a technickú podporu, pomoc pri rozvoji podnikania prostredníctvom area manažéra a, samozrejme, prístup k bankovým produktom a bankovej infraštruktúre,“ hovorí výkonná riaditeľka Raiffeisen banky Lucia Suďová. Zaujímavosťou je, že franšízant ani jeho zamestnanci vôbec nepracujú s hotovosťou. Súčasťou každej pobočky je totiž automatický trezor, ktorý slúži na výbery a vklady hotovosti. Takéto riešenie je na Slovensku unikátne.
Prečítaj články
Franšízová sieť finančných služieb Simplea má za prvý polrok veľmi priaznivé ekonomické výsledky. V krajských mestách chce posilniť o nových franšízantov.
Dve úspešné značky finančného poradenstva sa počas prvého polroka 2024 spoja a vznikne tak sieť viac ako 320 poradcov. Prvou novinkou bude mobilná aplikácia.
Vedenie finančne-poradenskej spoločnosti Simplea má teraz na starosti Tibor Baťánek. Jednou z jeho úlohou je naďalej rozširovať franšízovú sieť Simplea Point.
Prvá Simplea Point zahájila prevádzku v marci v Liptovskom Mikuláši. Po severe a juhu Slovenska sa na konci júna prvej pobočky dočkala aj Bratislava.
„Slovensko je zaujímavý trh vďaka menším a stredne veľkým mestám. Tie sú pre naše finančné franšízy tým pravým miestom," hovorí zakladateľ Partners Petr Borkovec.
Najčítanejšie
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Ak sa Vám pri vyslovení slova franchising vôbec niečo vybavuje, je to skvelé!
Stárnutie európskej populácie zvyšuje dopyt po službách starostlivosti o seniorov. Franšízové príležitosti vznikajú aj v tomto odbore. Na trhu zatiaľ chýbajú.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Mail Boxes Etc. sa zameriava na baliace, doručovacie, tlačiarenske a ďalšie služby pre menších a stredných podnikateľov. Franšízové plány na Slovensku priblížila Maria Ilicheva.