Trojka na globálnom trhu

Na globálnom fastfoodovom trhu sa schyľuje k veľkej zmene. Americký reťazec Burger King, ktorý väčšinu svojich reštaurácií riadi ako franchisové, sa dohodol na kúpe najväčšej siete kanadského rýchleho občerstvenia Tim Hortons. Tá je známa predovšetkým predajom kávy a šišiek. Spojením oboch spoločností vznikne tretí najväčší fastfoodový reťazec na svete.
Spoločnosť 3G Capital, ktorá vlastní väčšinu akcií franchisovej siete Burger King, bude vlastniť 51 % akcií novej firmy spoločne s ostatnými akcionármi Burger King a Tim Hortons. Po spojení bude ako tretí najväčší reťazec s rýchlym občerstvením pôsobiť v 100 krajinách s viac ako 18 tisíc reštauráciami. Obe firmy počítajú s obratom okolo 23 miliárd dolárov. „Táto transakcia pomôže nášmu konceptu Tim Hortons v rýchlejšej globálnej expanzii,“ dodáva Marc Caira, prezident Tim Hortons. Obe značky budú po akvizícii fungovať samostatne.
Spojením oboch spoločností môže Burger King posilniť v menu raňajok a viac konkurovať najväčšiemu konkurentov McDonald’s, ktorý ponúka raňajky a prevádzkuje svoje kaviarne McCafé. Druhému franchisovému reťazci Tim Hortons môže akvizícia pomôcť v rozvoji predovšetkým na trhoch, kde Burger King pôsobí. Kaviarenská sieť obsluhuje viac ako 3500 reštaurácií v Kanade, 860 v USA a 32 v arabských krajinách. Zatiaľ čo Burger King, ktorý u nás franchisovo nepôsobí, prevádzkuje 13 tisíc fastfoodov v 79 štátoch.
Prečítaj články

Mr. Kebab funguje už vyše 20 rokov, prežil aj covidové obmedzenia bez uzatvárania pobočiek a prepúšťania. Ako vidí ďalší rozvoj majiteľ Ľubor Lelovits?
Food trucky tvoria nový európsky trend. Rozmach týchto franšíz prebieha aj na Slovensku. Ako je to s investičními nákladmi a začatím vlastného podnikania s mobilným občerstvením?
Franšízová sieť Kaliforňan novo umožňuje rast aj zamestnancom. Zakladateľka Michaela Smrtičová opisuje, ako značka otvára cestu k podnikaniu bez nutnosti vysokej investície.
Franšízová sieť Bageterie Boulevard pokračuje v zvyšovaní počtu pobočiek. Po Česku chce pridať expanziu na Slovensku. Franšízantom sa ponúkajú nové príležitosti aj mimo Bratislavy.
Svetová franšízová sieť sa môže pochváliť posilnením svojich pozícií v konkurencii fast foodov. Značka otvorila pobočku v Bratislave a Topoľčanoch.
Najčítanejšie

Prinášame aktuálny rebríček 100 najúspešnejších globálnych franšízových značiek. V TOP 10 nechýbajú franšízy známe z tuzemského trhu. Najsilnejším sektorom zostáva gastro.
„Nízke náklady a rýchla návratnosť robia z Edukido ideálnu voľbu pre tých, ktorí chcú podnikať a zároveň podporiť rozvoj detí,“ hovorí prevádzkový riaditeľ Bartłomiej Misztal.
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
„Nastal vhodný čas pre získanie licencie v rámci regiónov Slovenska," hovorí Matúš Hrabko, Field Service Manažér pre McDonald's na Slovensku.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.