Trojka na globálnom trhu

Na globálnom fastfoodovom trhu sa schyľuje k veľkej zmene. Americký reťazec Burger King, ktorý väčšinu svojich reštaurácií riadi ako franchisové, sa dohodol na kúpe najväčšej siete kanadského rýchleho občerstvenia Tim Hortons. Tá je známa predovšetkým predajom kávy a šišiek. Spojením oboch spoločností vznikne tretí najväčší fastfoodový reťazec na svete.
Spoločnosť 3G Capital, ktorá vlastní väčšinu akcií franchisovej siete Burger King, bude vlastniť 51 % akcií novej firmy spoločne s ostatnými akcionármi Burger King a Tim Hortons. Po spojení bude ako tretí najväčší reťazec s rýchlym občerstvením pôsobiť v 100 krajinách s viac ako 18 tisíc reštauráciami. Obe firmy počítajú s obratom okolo 23 miliárd dolárov. „Táto transakcia pomôže nášmu konceptu Tim Hortons v rýchlejšej globálnej expanzii,“ dodáva Marc Caira, prezident Tim Hortons. Obe značky budú po akvizícii fungovať samostatne.
Spojením oboch spoločností môže Burger King posilniť v menu raňajok a viac konkurovať najväčšiemu konkurentov McDonald’s, ktorý ponúka raňajky a prevádzkuje svoje kaviarne McCafé. Druhému franchisovému reťazci Tim Hortons môže akvizícia pomôcť v rozvoji predovšetkým na trhoch, kde Burger King pôsobí. Kaviarenská sieť obsluhuje viac ako 3500 reštaurácií v Kanade, 860 v USA a 32 v arabských krajinách. Zatiaľ čo Burger King, ktorý u nás franchisovo nepôsobí, prevádzkuje 13 tisíc fastfoodov v 79 štátoch.
Prečítaj články

Fruitisimo je európska sieť prevádzok zdravej varianty fastfoodu, ktorá vznikla v Českej republike. Ich rastu pomáha aj vzájomné zdieľanie skúseností jednotlivých franšízantov.
Franšízová sieť s čerstvým ovocím v pravej belgickej čokoláde Choco Boss ponúka zaujímavý nápad na podnikanie s priaznivými vstupnými investíciami.
McDonald's ide zákazníkom bližšie aj do menších miest a radi by našli nových franšízantov. Čím chcú aktuálne zákazníkov osloviť?
Franšízová sieť ponúka zdravšiu alternatívu v oblasti fast foodu už dvadsať rokov. Zaujímavé je, že sa na inováciách aktívne podieľajú aj franšízanti.
„Franšízová sieť gurmánskych bagiet sa úspešne rozrastá a cieli na ďalšie vhodné lokality,“ prezradila Markéta Krejčíková, manažérka pre franšízovú spoluprácu.
Najčítanejšie

Veľké franšízové značky medziročne rastú a vstupujú na nové trhy. Menším podnikateľom poskytujú šancu na udržateľný biznis formou spolupráce.
Dopyt po upratovacích, sťahovacích a remeselných službách je veľký. Ako z tejto situácie ťažiť vysvetlí Jiří Bártík, obchodný manažér medzinárodnej franšízovej siete Extra Services.
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Franchisové fitness centrá Contours obsadzujú Slovensko. Majú v pláne tu preniknúť do všetkých krajských miest.
Svetoznáma značka Starbucks začína zatínať drápy na tuzemskom trhu. Jej kávu si môžeme už vychutnať aj u nás.