Všetkého veľa škodí
Franchisová sieť fastfoodov McDonald's sa v USA trápi s argumentmi svojich franchisových partnerov. Tým sa podľa prieskumu firmy Janney Capital Markets nepáči, že reťazec neustále zvyšuje položky v menu alebo stále ponúka rôzne akcie ako napríklad káva zdarma a pod. Franchisanti apelujú na to, že viac položiek v menu spôsobuje zníženie rýchlosti v objednávkach. Uvádza to server Business Insider.
Spoločnosť Janney Capital Markets oslovila 27 domácich franchisantov, ktorí reprezentovali 219 pobočiek McDonald's. Pritom franchisová sieť obhospodáruje v USA viac ako 14 tisíc reštaurácií. "Značka McDonald's bola založená predovšetkým pre jednoduchosť a efektívnosť v ponuke rýchlych jedál a to už dnes nereprezentuje," hovorí Richard Adams, jeden z prvých franchisantov. Prekombinované menu priznal v januári aj prevádzkový riaditeľ McDonald's Tim Fenton.
Podobnú stratégiu ako má americký McDonald's využívajú aj európske pobočky, avšak nie v takej miere. V prípade českého McDonald's udržuje firma základné menu, ktoré dopĺňa sezónnymi jedlami na určitú dobu. Americký problém podľa poradenskej spoločnosti PROFIT system v európskych krajinách nehrozí, pretože trhy kontinentov sú rozdielne. Už len z toho dôvodu, že v Európe existuje niekoľko štátov, ktoré musia uplatňovať rozdielnu stratégiu predaja.
Prečítaj články
Franšízová sieť ponúka zdravšiu alternatívu v oblasti fast foodu už dvadsať rokov. Zaujímavé je, že sa na inováciách aktívne podieľajú aj franšízanti.
„Franšízová sieť gurmánskych bagiet sa úspešne rozrastá a cieli na ďalšie vhodné lokality,“ prezradila Markéta Krejčíková, manažérka pre franšízovú spoluprácu.
Kaliforňan sa so svojím bowl konceptom dostáva už aj do susednej Českej republiky. Kto stojí za úspechom slovenskej franšízy v Brne?
Fruitissimo je na trhu dvadsať rokov a zavedený franšízový model sa presadzuje v nových krajinách. Aké sú najbližšie plány značky?
„Stratégiou našej spoločnosti je, aby postupne všetky reštaurácie na slovenskom trhu prešli do rúk franšízantov,“ hovorí Operation&Franchising Director McDonald’s Jaroslav Sedláček.
Najčítanejšie
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Franšízová sieť finančných služieb Simplea má za prvý polrok veľmi priaznivé ekonomické výsledky. V krajských mestách chce posilniť o nových franšízantov.
„Byť prvou franšízou Simplea na Slovensku bola výzva. Zvládli sme ju na jednotku,“ hovorí franšízantka Katarina Porubská.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Franchising je systém istého druhu licenčných zmlúv, ktoré sa stávajú čím ďalej tým obľúbenejšími v oblasti podnikania. Do franchisingu je možné zahrnúť i rôzne typy podnikania založeného na distribučných a agentúrnych zmluvách.