Všetkého veľa škodí

Franchisová sieť fastfoodov McDonald's sa v USA trápi s argumentmi svojich franchisových partnerov. Tým sa podľa prieskumu firmy Janney Capital Markets nepáči, že reťazec neustále zvyšuje položky v menu alebo stále ponúka rôzne akcie ako napríklad káva zdarma a pod. Franchisanti apelujú na to, že viac položiek v menu spôsobuje zníženie rýchlosti v objednávkach. Uvádza to server Business Insider.
Spoločnosť Janney Capital Markets oslovila 27 domácich franchisantov, ktorí reprezentovali 219 pobočiek McDonald's. Pritom franchisová sieť obhospodáruje v USA viac ako 14 tisíc reštaurácií. "Značka McDonald's bola založená predovšetkým pre jednoduchosť a efektívnosť v ponuke rýchlych jedál a to už dnes nereprezentuje," hovorí Richard Adams, jeden z prvých franchisantov. Prekombinované menu priznal v januári aj prevádzkový riaditeľ McDonald's Tim Fenton.
Podobnú stratégiu ako má americký McDonald's využívajú aj európske pobočky, avšak nie v takej miere. V prípade českého McDonald's udržuje firma základné menu, ktoré dopĺňa sezónnymi jedlami na určitú dobu. Americký problém podľa poradenskej spoločnosti PROFIT system v európskych krajinách nehrozí, pretože trhy kontinentov sú rozdielne. Už len z toho dôvodu, že v Európe existuje niekoľko štátov, ktoré musia uplatňovať rozdielnu stratégiu predaja.
Prečítaj články

Fruitisimo je európska sieť prevádzok zdravej varianty fastfoodu, ktorá vznikla v Českej republike. Ich rastu pomáha aj vzájomné zdieľanie skúseností jednotlivých franšízantov.
Franšízová sieť s čerstvým ovocím v pravej belgickej čokoláde Choco Boss ponúka zaujímavý nápad na podnikanie s priaznivými vstupnými investíciami.
McDonald's ide zákazníkom bližšie aj do menších miest a radi by našli nových franšízantov. Čím chcú aktuálne zákazníkov osloviť?
Franšízová sieť ponúka zdravšiu alternatívu v oblasti fast foodu už dvadsať rokov. Zaujímavé je, že sa na inováciách aktívne podieľajú aj franšízanti.
„Franšízová sieť gurmánskych bagiet sa úspešne rozrastá a cieli na ďalšie vhodné lokality,“ prezradila Markéta Krejčíková, manažérka pre franšízovú spoluprácu.
Najčítanejšie

Stravovanie v krabičkách sa presadilo v slovenských domácnostiach aj kanceláriách. Ako na to ide česká franšíza FITeat?
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
„Slovensko je zaujímavý trh vďaka menším a stredne veľkým mestám. Tie sú pre naše finančné franšízy tým pravým miestom," hovorí zakladateľ Partners Petr Borkovec.
„Chceme zvýšiť dosah našich programov a prísť s novinkami, ktoré podnikateľom uľahčia nielen riadenie firiem, ale aj ich osobný rozvoj,“ hovorí Šimon Mastný, riaditeľ franšízy TAB Board.
Predajňu farieb a lakov s prívetivou obsluhou potrebuje každé väčšie mesto. Nechýba Dom farieb práve u vás?