Všetkého veľa škodí
Franchisová sieť fastfoodov McDonald's sa v USA trápi s argumentmi svojich franchisových partnerov. Tým sa podľa prieskumu firmy Janney Capital Markets nepáči, že reťazec neustále zvyšuje položky v menu alebo stále ponúka rôzne akcie ako napríklad káva zdarma a pod. Franchisanti apelujú na to, že viac položiek v menu spôsobuje zníženie rýchlosti v objednávkach. Uvádza to server Business Insider.
Spoločnosť Janney Capital Markets oslovila 27 domácich franchisantov, ktorí reprezentovali 219 pobočiek McDonald's. Pritom franchisová sieť obhospodáruje v USA viac ako 14 tisíc reštaurácií. "Značka McDonald's bola založená predovšetkým pre jednoduchosť a efektívnosť v ponuke rýchlych jedál a to už dnes nereprezentuje," hovorí Richard Adams, jeden z prvých franchisantov. Prekombinované menu priznal v januári aj prevádzkový riaditeľ McDonald's Tim Fenton.
Podobnú stratégiu ako má americký McDonald's využívajú aj európske pobočky, avšak nie v takej miere. V prípade českého McDonald's udržuje firma základné menu, ktoré dopĺňa sezónnymi jedlami na určitú dobu. Americký problém podľa poradenskej spoločnosti PROFIT system v európskych krajinách nehrozí, pretože trhy kontinentov sú rozdielne. Už len z toho dôvodu, že v Európe existuje niekoľko štátov, ktoré musia uplatňovať rozdielnu stratégiu predaja.
Prečítaj články
Nová príležitosť v kaviarenskom biznise
/13.10.2025
Originálne kaviarne Spezax Caffe úspešne prevádzkujú dve pobočky. Teraz hľadajú prvých franšízových partnerov pre ďalší rast.
Franšízová sieť UGO vsádza na inovácie, vyváženú ponuku a partnerov zapojených do každodennej prevádzky. Rastúci obrat o 160% svedčí o stabilnom rozvoji siete.
Franšízová sieť s originálnym taiwanským bubble tea sa úspešne rozvíja v krajinách Európy. Aktuálne hľadá dlhodobých partnerov pre vstup na slovenský trh.
Mr. Kebab funguje už vyše 20 rokov, prežil aj covidové obmedzenia bez uzatvárania pobočiek a prepúšťania. Ako vidí ďalší rozvoj majiteľ Ľubor Lelovits?
Ako sa darí Coffeeshop Company od doby, čo si zobrala naspäť vedenie centrála vo Viedni? S odznením covidového obdobia je V4 pripravená na ďalší rast. Franšízanti majú dvere otvorené.
Najčítanejšie
Keď predaj znamená aj poradenstvo
/15.12.2025
„Zákazník k nám prichádza pre riešenie a istotu, nielen pre farbu,“ hovorí manažérka franšízy Dom Farieb Lucia Bovan.
Ak sa Vám pri vyslovení slova franchising vôbec niečo vybavuje, je to skvelé!
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Rok 2025 ukázal, že Slovensko je pre franšízing atraktívnym trhom. Prichádzajú nové značky, iné pokračujú v expanzii. V ktorých segmentoch si môžu podnikatelia vyberať?
Ambiciózny Taco Bell je v skupine YUM! Brands najmenší, má menej pobočiek ako KFC aj Pizza Hut. Franšízy však vykazujú najväčšie zisky.