Rok rastu

Kaviarenský reťazec Costa Coffee z Veľkej Británie uzatvoril v apríli svoj fiškálny rok 2013/2014. Spoločnosť Whitbread, ktorá vlastní franchisovú licenciu, môže byť spokojná. Iba na britskom trhu firma zarobila 134 miliónov euro, čo predstavuje nárasť o 20 %. Celkové tržby franchisových kaviarní dosiahli na celom svete 1,5 miliardy euro.
V oblasti EMEA (Európa, Stredný východ a India) sa hospodárske výsledky firmy líšili. „Veľmi dobré výsledky zaznamenávame v Írsku a na Strednom východe. Naopak situácia v ostatných štátoch Európy je komplikovaná. Napríklad v Poľsku v súčasnej dobe prebieha rehabilitácia franchisovej siete,“ dodáva firma Whitbread vo svojom prehlásení. V ďalšom roku sa chce zamerať predovšetkým na rozvoj na domácom trhu. Len vo fiškálnom roku otvorila v Británii 177 nových kaviarní. Tento rok ich chce otvoriť aspoň 200.
Franchisové kaviarne Costa Coffee môžu zákazníci navštíviť v 30 krajinách po celom svete. Na konci roka pôsobilo v týchto krajinách viac ako 2800 pobočiek.
Prečítaj články

Franšízová sieť UGO vsádza na inovácie, vyváženú ponuku a partnerov zapojených do každodennej prevádzky. Rastúci obrat o 160% svedčí o stabilnom rozvoji siete.
Mr. Kebab funguje už vyše 20 rokov, prežil aj covidové obmedzenia bez uzatvárania pobočiek a prepúšťania. Ako vidí ďalší rozvoj majiteľ Ľubor Lelovits?
Ako sa darí Coffeeshop Company od doby, čo si zobrala naspäť vedenie centrála vo Viedni? S odznením covidového obdobia je V4 pripravená na ďalší rast. Franšízanti majú dvere otvorené.
Food trucky tvoria nový európsky trend. Rozmach týchto franšíz prebieha aj na Slovensku. Ako je to s investičními nákladmi a začatím vlastného podnikania s mobilným občerstvením?
Franšízová sieť Kaliforňan novo umožňuje rast aj zamestnancom. Zakladateľka Michaela Smrtičová opisuje, ako značka otvára cestu k podnikaniu bez nutnosti vysokej investície.
Najčítanejšie

Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Deti v škole trávia minimálne 12 rokov. Mnohí z nich potrebujú pomoc s učením. Franšíza Škola Populo ponúka profesionálne riešenie ako podnikateľskú príležitosť.
Predstavujeme vám 12 kľúčových tém, ktoré by mala obsahovať každá franšízová zmluva.
Ambiciózny Taco Bell je v skupine YUM! Brands najmenší, má menej pobočiek ako KFC aj Pizza Hut. Franšízy však vykazujú najväčšie zisky.
Franchisová zmluva je základom na ktorom je postavený vzťah medzi franchisorom a franchisantom.