Rok rastu

Kaviarenský reťazec Costa Coffee z Veľkej Británie uzatvoril v apríli svoj fiškálny rok 2013/2014. Spoločnosť Whitbread, ktorá vlastní franchisovú licenciu, môže byť spokojná. Iba na britskom trhu firma zarobila 134 miliónov euro, čo predstavuje nárasť o 20 %. Celkové tržby franchisových kaviarní dosiahli na celom svete 1,5 miliardy euro.
V oblasti EMEA (Európa, Stredný východ a India) sa hospodárske výsledky firmy líšili. „Veľmi dobré výsledky zaznamenávame v Írsku a na Strednom východe. Naopak situácia v ostatných štátoch Európy je komplikovaná. Napríklad v Poľsku v súčasnej dobe prebieha rehabilitácia franchisovej siete,“ dodáva firma Whitbread vo svojom prehlásení. V ďalšom roku sa chce zamerať predovšetkým na rozvoj na domácom trhu. Len vo fiškálnom roku otvorila v Británii 177 nových kaviarní. Tento rok ich chce otvoriť aspoň 200.
Franchisové kaviarne Costa Coffee môžu zákazníci navštíviť v 30 krajinách po celom svete. Na konci roka pôsobilo v týchto krajinách viac ako 2800 pobočiek.
Prečítaj články

Food trucky tvoria nový európsky trend. Rozmach týchto franšíz prebieha aj na Slovensku. Ako je to s investičními nákladmi a začatím vlastného podnikania s mobilným občerstvením?
Franšízová sieť Bageterie Boulevard pokračuje v zvyšovaní počtu pobočiek. Po Česku chce pridať expanziu na Slovensku. Franšízantom sa ponúkajú nové príležitosti aj mimo Bratislavy.
Svetová franšízová sieť sa môže pochváliť posilnením svojich pozícií v konkurencii fast foodov. Značka otvorila pobočku v Bratislave a Topoľčanoch.
Fruitisimo je európska sieť prevádzok zdravej varianty fastfoodu, ktorá vznikla v Českej republike. Ich rastu pomáha aj vzájomné zdieľanie skúseností jednotlivých franšízantov.
Franšízová sieť s čerstvým ovocím v pravej belgickej čokoláde Choco Boss ponúka zaujímavý nápad na podnikanie s priaznivými vstupnými investíciami.
Najčítanejšie

Keď sa povie franšízové podnikanie, väčšina z nás si predstaví väčšie mesto a gastro franšízu. Naturhouse dokazuje, že to ide aj inak. Ich koncept pracuje s vernými klientmi.
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Stravovanie v krabičkách sa presadilo v slovenských domácnostiach aj kanceláriách. Ako na to ide česká franšíza FITeat?
Dopyt po upratovacích, sťahovacích a remeselných službách je veľký. Ako z tejto situácie ťažiť vysvetlí Jiří Bártík, obchodný manažér medzinárodnej siete Extra Services.
Svetoznáma značka Starbucks začína zatínať drápy na tuzemskom trhu. Jej kávu si môžeme už vychutnať aj u nás.