Rok rastu
Kaviarenský reťazec Costa Coffee z Veľkej Británie uzatvoril v apríli svoj fiškálny rok 2013/2014. Spoločnosť Whitbread, ktorá vlastní franchisovú licenciu, môže byť spokojná. Iba na britskom trhu firma zarobila 134 miliónov euro, čo predstavuje nárasť o 20 %. Celkové tržby franchisových kaviarní dosiahli na celom svete 1,5 miliardy euro.
V oblasti EMEA (Európa, Stredný východ a India) sa hospodárske výsledky firmy líšili. „Veľmi dobré výsledky zaznamenávame v Írsku a na Strednom východe. Naopak situácia v ostatných štátoch Európy je komplikovaná. Napríklad v Poľsku v súčasnej dobe prebieha rehabilitácia franchisovej siete,“ dodáva firma Whitbread vo svojom prehlásení. V ďalšom roku sa chce zamerať predovšetkým na rozvoj na domácom trhu. Len vo fiškálnom roku otvorila v Británii 177 nových kaviarní. Tento rok ich chce otvoriť aspoň 200.
Franchisové kaviarne Costa Coffee môžu zákazníci navštíviť v 30 krajinách po celom svete. Na konci roka pôsobilo v týchto krajinách viac ako 2800 pobočiek.
Prečítaj články
Zdravý biznis rastie s chuťou
/27.08.2025
Franšízová sieť UGO vsádza na inovácie, vyváženú ponuku a partnerov zapojených do každodennej prevádzky. Rastúci obrat o 160% svedčí o stabilnom rozvoji siete.
Franšízová sieť s originálnym taiwanským bubble tea sa úspešne rozvíja v krajinách Európy. Aktuálne hľadá dlhodobých partnerov pre vstup na slovenský trh.
Mr. Kebab funguje už vyše 20 rokov, prežil aj covidové obmedzenia bez uzatvárania pobočiek a prepúšťania. Ako vidí ďalší rozvoj majiteľ Ľubor Lelovits?
Ako sa darí Coffeeshop Company od doby, čo si zobrala naspäť vedenie centrála vo Viedni? S odznením covidového obdobia je V4 pripravená na ďalší rast. Franšízanti majú dvere otvorené.
Franšízová sieť Kaliforňan novo umožňuje rast aj zamestnancom. Zakladateľka Michaela Smrtičová opisuje, ako značka otvára cestu k podnikaniu bez nutnosti vysokej investície.
Najčítanejšie
Domáce potreby mieria do nových regiónov
/03.11.2025
„Nehľadáme iba investora, ale človeka, ktorý bude venovať svojej predajni aj čas a srdce,“ hovorí Josefina Rusová, manažérka rozvoja franšízovej siete Kinekus.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
„Franšízový manuál by mal byť vypracovaný bežným jazykom. Len tak mu môžu franšízanti perfektne porozumieť, a efektívne využívať," hovorí poradkyňa PROFIT system Lenka Nováková.
Franchisová zmluva je základom na ktorom je postavený vzťah medzi franchisorom a franchisantom.
„Pri Extéria Markete sa môžeme baviť o návratnosti počiatočne investície franšízantov v horizonte 9 až 12 mesiacov," hovorí Aleš Krčmář, riaditeľ tejto franšízovej siete na Slovensku.