Viedenská tradícia
Viedenský štýl kávy prináša vo svojich kaviarňach spoločnosť Tizia so svojím franchisovým konceptom Coffeeshop Company. Prax pripravovania kávy pôvodom z Rakúska oceňujú zákazníci po celom svete. Nedávno boli franchisové kaviarne otvorené v Saudskej Arábii a na Ukrajine. Na slovenskom trhu môžeme v súčasnej dobe nájsť 23 kaviarní tejto značky, u našich západných susedov ich je potom 12.
Záujemcovia o franchisovú licenciu Coffeeshop company si môžu vybrať z mnohých typov prevádzkových miest, takže priestor na predaj viedenskej kávy sa dá nájsť skoro kdekoľvek. "Naše kaviarne vieme umiestniť ako do malých lokalít typu" to go ", kde je potrebný priestor asi od 5 m2, až po tie veľké typu lounge s priestorom 120 až 150 m2," opisuje ponuku Mario Vrbovský, manažér franchisingového reťazca Coffeshop company pre Českú a Slovenskú republiku. Franchisant môže umiestniť stánok Coffeeshop company aj do svojho obchodu ako shop-in-shop.
Všetky pobočky, ktoré na Slovensku a v Českej republike firma Tizia prevádzkuje, sú v rukách franchisantov. Veľkú budúcnosť firma vidí v modulových kaviarňach, ktoré možno umiestniť napríklad do pasáží, vestibulov staníc či vchodov do metra. Významný predaj týchto modulov zažíva spoločnosť práve u nás na Slovensku. Najviac kaviarní sa nachádza v Rusku, Rakúsku alebo v USA. Dokopy ich v sieti firma vedie skoro 300.
Prečítaj články
Zdravý biznis rastie s chuťou
/27.08.2025
Franšízová sieť UGO vsádza na inovácie, vyváženú ponuku a partnerov zapojených do každodennej prevádzky. Rastúci obrat o 160% svedčí o stabilnom rozvoji siete.
Franšízová sieť s originálnym taiwanským bubble tea sa úspešne rozvíja v krajinách Európy. Aktuálne hľadá dlhodobých partnerov pre vstup na slovenský trh.
Mr. Kebab funguje už vyše 20 rokov, prežil aj covidové obmedzenia bez uzatvárania pobočiek a prepúšťania. Ako vidí ďalší rozvoj majiteľ Ľubor Lelovits?
Ako sa darí Coffeeshop Company od doby, čo si zobrala naspäť vedenie centrála vo Viedni? S odznením covidového obdobia je V4 pripravená na ďalší rast. Franšízanti majú dvere otvorené.
Franšízová sieť Kaliforňan novo umožňuje rast aj zamestnancom. Zakladateľka Michaela Smrtičová opisuje, ako značka otvára cestu k podnikaniu bez nutnosti vysokej investície.
Najčítanejšie
Od poradenstva až po vlastnú kliniku
/13.10.2025
„Nutriadapt som poznala zo všetkých strán. Vedela som, že má potenciál a hodnoty blízke mne. Vlastná klinika bola prirodzený krok,“ hovorí franšízantka Silvia Večerová.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Sieť Aplend spravuje 17 ubytovacích jednotiek vo Vysokých Tatrách. Víta v nich až 80 tisíc hostí ročne. Teraz hľadá pre franšízovú spoluprácu ďalšie hotely a apartmány.
Predstavujeme vám 12 kľúčových tém, ktoré by mala obsahovať každá franšízová zmluva.
V samostatnom franchisingu je niekoľko základných pojmov, ktoré by mal poznať každý, kto sa o tento spôsob podnikania aspoň trocha zaujíma.