Na cesty s franchisou
Pôvodom poľská cestovná agentúra si zvolila pre zahraničnú expanziu Slovensko a tiež Českú republiku najmä preto, že jej vedenie verí, že oba trhy majú s tým poľským veľa spoločných znakov. Výhodu potom vidí aj v geografickej blízkosti. Prvotným cieľom spoločnosti je nájsť na oboch trhoch partnera, vďaka ktorému otvorí prvú pobočku. Tá bude následne slúžiť ako pilotný projekt a napomôže tak hľadanie ďalších franchisových partnerov tak, aby sa sieť rozšírila po oboch republikách.
Záujemca o franchisovú licenciu by mal mať znalosti z odboru a chuť rozvíjať značku My Travel na českom a slovenskom trhu. Na zriadenie a vybavenie pobočky My Travel si musia pripraviť zhruba 9000 EUR. Ďalej na neho bude čakať mesačný poplatok za vo výške približně 90 EUR za informačné systémy, marketingovú podporu a poštovné.
My Travel je cestovná agentúra, ktorá predáva cestovné služby poskytované rôznymi touroperátormi. Mimo to klientom ponúka aj predaj leteniek, autobusových cestovných lístkov a tiež cestovné poistenie. V domovskom Poľsku má My Travel momentálne 65 pobočiek, z ktorých 60 je v rukách franchisantov. "Naším cieľom je mať na konci tohto roka v Poľsku 80 kancelárií, samozrejme bez toho, aby sme nejako zľavili zo svojich požiadaviek na kvalitu poskytovaných služieb," povedal Damian Ozga, CEO spoločnosti My Travel.
Prečítaj články
„Sme jedinou franšízovou sieťou v odbore v EÚ, ktorá ponúka jednoročné skúšobné obdobie „partnerstva“, hovorí Radek Straka, majiteľ franšízy Extra Services.
Vedenie siete Extra Služby mierne upravilo nastavenie celého franšízového konceptu. Za posledný rok počet franšízantov a partnerov výrazne narástol.
„Máme pripravené pobočky čakajúce na otvorenie, za ktorého oneskorením stojí COVID-19," hovorí Mario Martinek, riaditeľ spoločnosti Bright World stojaci za franšízou LG Laundry Lounge.
Franšízová sieť Extra Služby vstúpila na náš trh s prvou prevádzkarňou Extra Sťahovanie v Bratislave. Akú podporu ponúka svojim franšízantom?
Motýlie domy Papilonia aj v tejto neľahkej dobe preukazujú svoju atraktivitu a komerčný potenciál. Franšízantov hľadajú aj na Slovensku.
Najčítanejšie
Pre tematiku detskej módy musí byť franšízant nadšený. Potom sa mu budú zákazníci vracať.
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Značka štýlovej módy má za sebou tridsať rokov pôsobenia v Poľsku a ďalších krajinách. Na Slovensku teraz hľadá franšízantov s citom pre módny biznis.
Značka ICE’N’GO pôsobí na slovenskom trhu už 12 rokov. Kto sa môže stať jej franšízantom?
V samostatnom franchisingu je niekoľko základných pojmov, ktoré by mal poznať každý, kto sa o tento spôsob podnikania aspoň trocha zaujíma.