SFA prijatá do EFF

Valné zhromaždenie Európskej franchisingovej federácie (EFF) rozhodlo o prijatí Slovenskej franchisingovej asociácie (SFA) za svojho riadneho člena. Týmto rozhodnutím bol zavŕšený asociačný proces nastavenia našich postupov s európskymi štandardami franchisingového podnikania.
SFA prevzala európsky Etický kódex franchisingu. „Každý franchisingový koncept ponúkaný ako úspešný a hodnotný produkt musí byť v praxi overený, ináč nezíska dôveru (rozumného) kupujúceho. Kódex ukladá podmienku úspešne podnikať aspoň v jednej pilotnej jednotke počas primerane dlhého obdobia ešte pred začiatkom tvorby franchisingového reťazca,“ vymenováva časť podmienok prezident Slovenskej franchisingovej asociácie Jozef Šétaffy. SFA prevzala aj ostatné pravidlá platné v Európskej franchisingovej federácii do svojich Stanov.
Zlepšenie podmienok
SFA je ako riadny člen EFF pripravená spolupracovať s partnerskými franchisingovými asociáciami na medzinárodnej úrovni. Prvú konkrétnu ponuku na spoluprácu sme už dostali od Nemeckej franchisingovej asociácie (DFV). Iste využijeme ich ponuku programu mentoringu a spoločného workshopu. Tiež prezentácia našej Výstavy pre podnikanie a franchising bude uvedená v Newsletteri DFV.
Dôležitou úlohou v ďalšej činnosti SFA bude zavedenie nezávislého certifikovaného systému hodnotenia a overovania kvality (audit) franchisingových konceptov pri prijímaní nových riadnych členov SFA - poskytovateľov franchisingu. Ak ho budú zohľadňovať aj finančné inštitúcie (ako napr. v Nemecku), vytvoria sa formálne predpoklady pre zlepšenie podmienok financovania franchisorov aj franchisantov zvýšením bonity franchisingových konceptov - riadnych členov SFA pri posudzovaní žiadosti o úverovanie podnikateľských projektov.
Prečítaj články

S riaditeľom Slovenské franchisingovej asociácie Jozefom Šétaffym sme hovorili o výhodách a nevýhodách slovenského franchisového trhu.
Franchisové podnikania sa na Slovensku dostáva čoraz väčšej mediálnej pozornosti. V rozhovore týždňa to prezradil prezident Slovenské franchisingové asociácie Jozef Šétaffy.
Pôvodom slovenský koncept farmárskych predajní v marci rozšíril rady Slovenskej franchisingovej asociácie.
Slovenská franchisingová asociácia sa rozrastá. Jej rady rozšíril aj najznámejší fastfoodový reťazec.
Novým členom Slovenskej franchisingovej asociácie sa stala firma Fornetti Slovakia. Na trhu pôsobí už 250 franchisových pobočiek.
Najčítanejšie

Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Fruitisimo je európska sieť prevádzok zdravej varianty fastfoodu, ktorá vznikla v Českej republike. Ich rastu pomáha aj vzájomné zdieľanie skúseností jednotlivých franšízantov.
Rastie počet značiek, ktoré mieria na slovenský trh. Kto sa môže chytiť franšízovej spolupráce hneď na štarte?
Svetoznáma značka Starbucks začína zatínať drápy na tuzemskom trhu. Jej kávu si môžeme už vychutnať aj u nás.
TAB Board rozširuje svoje portfólio služieb programom pre strategickú transformáciu firmy. Čo teraz franšízanti môžu firmám ponúkať?