Na pivo do kaviarne

Kaviarenský reťazec Starbucks, ktorý sa rozvíja pomocou franchisy nielen v zahraničí, ale tiež na svojom domácom americkom trhu, sa rozhodol nalákať do svojich kaviarní zákazníkov aj večer. V rámci tejto stratégie bude rozširovať ponuku nápojov a jedla. Zákazníci si teda môžu v pobočkách Starbucks dať nielen kávu, ale tiež alkohol ako víno či pivo a na občerstvenie ponúkne ľahké sendviče. „Testovali sme túto ponuku dlhodobo a musíme povedať, že sa oplatila. Predaje vo večerných hodinách vzrástli,“ dodáva marketingový riaditeľ Troy Alstead.
Zmeny v stratégii ponuky kaviarenského reťazca sa budú týkať tisícky predajní po celej USA v rámci programu „Starbucks evenings“. Prvý experiment ponuky alkoholu v kaviarňach Starbucks začal v roku 2010 v Seatlli. Počas roka 2012 rozšírili testovanie do ďalších 25 pobočiek v USA. V súčasnosti ich existuje asi 40. Ako dodal Troy Alstead pre agentúru Bloomber, večerné menu nebude fungovať vo všetkých franchisových kaviarňach, ale iba v takých, ktoré ľudia navštevujú vo večerných hodinách.
Kaviarenský reťazec Starbucks na celom svete má viac ako 20 tisíc pobočiek, hlavne franchisových. V USA sa nachádza 11 500 kaviarní. U nás sa franchisovo Starbucks nerozvíja, master-franchisovú licenciu drží firma AmRest, ktorá rozvoj jednotlivých pobočiek riadi vo vlastnej réžii.
Prečítaj články

Mr. Kebab funguje už vyše 20 rokov, prežil aj covidové obmedzenia bez uzatvárania pobočiek a prepúšťania. Ako vidí ďalší rozvoj majiteľ Ľubor Lelovits?
Food trucky tvoria nový európsky trend. Rozmach týchto franšíz prebieha aj na Slovensku. Ako je to s investičními nákladmi a začatím vlastného podnikania s mobilným občerstvením?
Franšízová sieť Kaliforňan novo umožňuje rast aj zamestnancom. Zakladateľka Michaela Smrtičová opisuje, ako značka otvára cestu k podnikaniu bez nutnosti vysokej investície.
Franšízová sieť Bageterie Boulevard pokračuje v zvyšovaní počtu pobočiek. Po Česku chce pridať expanziu na Slovensku. Franšízantom sa ponúkajú nové príležitosti aj mimo Bratislavy.
Svetová franšízová sieť sa môže pochváliť posilnením svojich pozícií v konkurencii fast foodov. Značka otvorila pobočku v Bratislave a Topoľčanoch.
Najčítanejšie

Prinášame aktuálny rebríček 100 najúspešnejších globálnych franšízových značiek. V TOP 10 nechýbajú franšízy známe z tuzemského trhu. Najsilnejším sektorom zostáva gastro.
„Nízke náklady a rýchla návratnosť robia z Edukido ideálnu voľbu pre tých, ktorí chcú podnikať a zároveň podporiť rozvoj detí,“ hovorí prevádzkový riaditeľ Bartłomiej Misztal.
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
„Nastal vhodný čas pre získanie licencie v rámci regiónov Slovenska," hovorí Matúš Hrabko, Field Service Manažér pre McDonald's na Slovensku.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.