Na pivo do kaviarne

Kaviarenský reťazec Starbucks, ktorý sa rozvíja pomocou franchisy nielen v zahraničí, ale tiež na svojom domácom americkom trhu, sa rozhodol nalákať do svojich kaviarní zákazníkov aj večer. V rámci tejto stratégie bude rozširovať ponuku nápojov a jedla. Zákazníci si teda môžu v pobočkách Starbucks dať nielen kávu, ale tiež alkohol ako víno či pivo a na občerstvenie ponúkne ľahké sendviče. „Testovali sme túto ponuku dlhodobo a musíme povedať, že sa oplatila. Predaje vo večerných hodinách vzrástli,“ dodáva marketingový riaditeľ Troy Alstead.
Zmeny v stratégii ponuky kaviarenského reťazca sa budú týkať tisícky predajní po celej USA v rámci programu „Starbucks evenings“. Prvý experiment ponuky alkoholu v kaviarňach Starbucks začal v roku 2010 v Seatlli. Počas roka 2012 rozšírili testovanie do ďalších 25 pobočiek v USA. V súčasnosti ich existuje asi 40. Ako dodal Troy Alstead pre agentúru Bloomber, večerné menu nebude fungovať vo všetkých franchisových kaviarňach, ale iba v takých, ktoré ľudia navštevujú vo večerných hodinách.
Kaviarenský reťazec Starbucks na celom svete má viac ako 20 tisíc pobočiek, hlavne franchisových. V USA sa nachádza 11 500 kaviarní. U nás sa franchisovo Starbucks nerozvíja, master-franchisovú licenciu drží firma AmRest, ktorá rozvoj jednotlivých pobočiek riadi vo vlastnej réžii.
Prečítaj články

Svetová franšízová sieť sa môže pochváliť posilnením svojich pozícií v konkurencii fast foodov. Značka otvorila pobočku v Bratislave a Topoľčanoch.
Fruitisimo je európska sieť prevádzok zdravej varianty fastfoodu, ktorá vznikla v Českej republike. Ich rastu pomáha aj vzájomné zdieľanie skúseností jednotlivých franšízantov.
Franšízová sieť s čerstvým ovocím v pravej belgickej čokoláde Choco Boss ponúka zaujímavý nápad na podnikanie s priaznivými vstupnými investíciami.
McDonald's ide zákazníkom bližšie aj do menších miest a radi by našli nových franšízantov. Čím chcú aktuálne zákazníkov osloviť?
Franšízová sieť ponúka zdravšiu alternatívu v oblasti fast foodu už dvadsať rokov. Zaujímavé je, že sa na inováciách aktívne podieľajú aj franšízanti.
Najčítanejšie

Dopyt po upratovacích, sťahovacích a remeselných službách je veľký. Ako z tejto situácie ťažiť vysvetlí Jiří Bártík, obchodný manažér medzinárodnej siete Extra Services.
Body Express je franšíza EMS tréningových štúdií, ktoré klientom už za 20 minút týždenne pomôžu cítiť sa vo svojom tele lepšie. Tento rok sa rozrastá tempom jedna pobočka za mesiac.
Veľké franšízové značky medziročne rastú a vstupujú na nové trhy. Menším podnikateľom poskytujú šancu na udržateľný biznis formou spolupráce.
Značka ICE’N’GO pôsobí na slovenskom trhu už 12 rokov. Kto sa môže stať jej franšízantom?
„Byť prvou franšízou Simplea na Slovensku bola výzva. Zvládli sme ju na jednotku,“ hovorí franšízantka Katarina Porubská.