České pivo chutí

České pivo sa doma, ale tiež vo svete teší veľkej obľube. Dokazuje to aj franchisový koncept reštaurácií The PUB, Pilsner Unique Bar, ktoré sú známe predovšetkým samooblužnýmí pivnými výčapmi. Prvá prevádzka bola otvorená v Prahe v roku 2005 a počas deviatich rokov sa rozšírila aj za hranice Českej republiky. Minulý rok firma The PUB Franchising otvorila 2 nové reštaurácie a 1 presťahovala. Aj napriek poklesu gastronomického trhu firma minulý rok zaznamenala mierny rast.
Koncept pôsobí aj v Nemecku, na Slovensku a v Rumunsku. „V Bukurešti máme za sebou prvý polrok prevádzky, v Bratislave zhruba mesiac. Aj napriek tomu, že je skoro hodnotiť, zaznamenávame rastúci trend, čo je dôležité,“ dodáva konateľ spoločnosti The PUB Franchising Jaroslav Stuna s tým, že záujemcovia o licenciu sa v jednotlivých krajinách príliš nelíšia, no trhy sú rozdielne. Spoločné majú len to, že predajná cena piva je vyššia než v ČR.
V Česku už firma prevádzkuje 12 reštaurácií, z čoho 5 sa nachádza v Prahe. V máji by mala pribudnúť ďalšia v Ostrave. „Jednáme so záujemcami o licenciu po celom Česku a odhadujeme, že by sme tento rok mohli otvoriť ešte jednu reštauráciu,“ dodáva Jaroslav Stuna. V Prahe je firma s počtom reštaurácií zatiaľ spokojná a neočakáva v blízkej dobe ďalšie otváranie. Avšak podľa Jaroslava Stuny záleží na konkrétnej lokalite, takže Praha zostává naďalej v kurze.
Prečítaj články

Food trucky tvoria nový európsky trend. Rozmach týchto franšíz prebieha aj na Slovensku. Ako je to s investičními nákladmi a začatím vlastného podnikania s mobilným občerstvením?
Franšízová sieť Bageterie Boulevard pokračuje v zvyšovaní počtu pobočiek. Po Česku chce pridať expanziu na Slovensku. Franšízantom sa ponúkajú nové príležitosti aj mimo Bratislavy.
Svetová franšízová sieť sa môže pochváliť posilnením svojich pozícií v konkurencii fast foodov. Značka otvorila pobočku v Bratislave a Topoľčanoch.
Fruitisimo je európska sieť prevádzok zdravej varianty fastfoodu, ktorá vznikla v Českej republike. Ich rastu pomáha aj vzájomné zdieľanie skúseností jednotlivých franšízantov.
Franšízová sieť s čerstvým ovocím v pravej belgickej čokoláde Choco Boss ponúka zaujímavý nápad na podnikanie s priaznivými vstupnými investíciami.
Najčítanejšie

Keď sa povie franšízové podnikanie, väčšina z nás si predstaví väčšie mesto a gastro franšízu. Naturhouse dokazuje, že to ide aj inak. Ich koncept pracuje s vernými klientmi.
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Stravovanie v krabičkách sa presadilo v slovenských domácnostiach aj kanceláriách. Ako na to ide česká franšíza FITeat?
Dopyt po upratovacích, sťahovacích a remeselných službách je veľký. Ako z tejto situácie ťažiť vysvetlí Jiří Bártík, obchodný manažér medzinárodnej siete Extra Services.
Svetoznáma značka Starbucks začína zatínať drápy na tuzemskom trhu. Jej kávu si môžeme už vychutnať aj u nás.