České pivo chutí
České pivo sa doma, ale tiež vo svete teší veľkej obľube. Dokazuje to aj franchisový koncept reštaurácií The PUB, Pilsner Unique Bar, ktoré sú známe predovšetkým samooblužnýmí pivnými výčapmi. Prvá prevádzka bola otvorená v Prahe v roku 2005 a počas deviatich rokov sa rozšírila aj za hranice Českej republiky. Minulý rok firma The PUB Franchising otvorila 2 nové reštaurácie a 1 presťahovala. Aj napriek poklesu gastronomického trhu firma minulý rok zaznamenala mierny rast.
Koncept pôsobí aj v Nemecku, na Slovensku a v Rumunsku. „V Bukurešti máme za sebou prvý polrok prevádzky, v Bratislave zhruba mesiac. Aj napriek tomu, že je skoro hodnotiť, zaznamenávame rastúci trend, čo je dôležité,“ dodáva konateľ spoločnosti The PUB Franchising Jaroslav Stuna s tým, že záujemcovia o licenciu sa v jednotlivých krajinách príliš nelíšia, no trhy sú rozdielne. Spoločné majú len to, že predajná cena piva je vyššia než v ČR.
V Česku už firma prevádzkuje 12 reštaurácií, z čoho 5 sa nachádza v Prahe. V máji by mala pribudnúť ďalšia v Ostrave. „Jednáme so záujemcami o licenciu po celom Česku a odhadujeme, že by sme tento rok mohli otvoriť ešte jednu reštauráciu,“ dodáva Jaroslav Stuna. V Prahe je firma s počtom reštaurácií zatiaľ spokojná a neočakáva v blízkej dobe ďalšie otváranie. Avšak podľa Jaroslava Stuny záleží na konkrétnej lokalite, takže Praha zostává naďalej v kurze.
Prečítaj články
Zdravý biznis rastie s chuťou
/27.08.2025
Franšízová sieť UGO vsádza na inovácie, vyváženú ponuku a partnerov zapojených do každodennej prevádzky. Rastúci obrat o 160% svedčí o stabilnom rozvoji siete.
Franšízová sieť s originálnym taiwanským bubble tea sa úspešne rozvíja v krajinách Európy. Aktuálne hľadá dlhodobých partnerov pre vstup na slovenský trh.
Mr. Kebab funguje už vyše 20 rokov, prežil aj covidové obmedzenia bez uzatvárania pobočiek a prepúšťania. Ako vidí ďalší rozvoj majiteľ Ľubor Lelovits?
Ako sa darí Coffeeshop Company od doby, čo si zobrala naspäť vedenie centrála vo Viedni? S odznením covidového obdobia je V4 pripravená na ďalší rast. Franšízanti majú dvere otvorené.
Franšízová sieť Kaliforňan novo umožňuje rast aj zamestnancom. Zakladateľka Michaela Smrtičová opisuje, ako značka otvára cestu k podnikaniu bez nutnosti vysokej investície.
Najčítanejšie
Domáce potreby mieria do nových regiónov
/03.11.2025
„Nehľadáme iba investora, ale človeka, ktorý bude venovať svojej predajni aj čas a srdce,“ hovorí Josefina Rusová, manažérka rozvoja franšízovej siete Kinekus.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
„Franšízový manuál by mal byť vypracovaný bežným jazykom. Len tak mu môžu franšízanti perfektne porozumieť, a efektívne využívať," hovorí poradkyňa PROFIT system Lenka Nováková.
Franchisová zmluva je základom na ktorom je postavený vzťah medzi franchisorom a franchisantom.
„Pri Extéria Markete sa môžeme baviť o návratnosti počiatočne investície franšízantov v horizonte 9 až 12 mesiacov," hovorí Aleš Krčmář, riaditeľ tejto franšízovej siete na Slovensku.